hcg waarde HELP

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nic 1, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    #101 Nic 1, 1 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2014
    Niet kibbelen.
    Jullie hebben allebei gelijk.

    Babycomp, ik zou er alles voor geven om op de normale manier zwanger te kunnen raken en blijven. Hoe geweldig moet het zijn voor mensen die nog nooit van menopur of utrogestan gehoord hebben!
    Maar dat is helaas niet zo. Ik spuit mezelf door een hel om maar een kans te hebben. Toen ik gonal en decapaptyl spoot werd ik bijna gek, ik reageerde daar gigantisch op, op de negatieve manier. Maar ik doe het zo zo over.... Voor nog 1 kindje???? ALLES doe ik daar voor.
    Ik heb de laatste 8 jaar zoveel hormonen gespoten... Voor dat beetje utro schrik ik niet terug. Maar ik ben het met je eens dat het nooit goed is om op eigen houtje te rommelen met medicijnen.

    Merah, je bent een lieverd, je hebt door dat ik dit toch wel doe (met de utro) en jouw woorden helpen me, zonder dat je goedkeurt wat ik doe. 👍
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ok, ik zal niet kibbelen ;)
    Maar als er wordt geschreven dat een huisarts het raar vindt dat je utro tot 8 weken door moet gebruiken, dan id het voor mij duidelijk dat de beste man echt totaal geen verstand van zaken heeft.
    Ik wilde alleen niet dat je naar aanleiding van dat bericht ('hoe schadelijk die bolletjes wel niet zijn') in de stress zou schieten of je nu iets vreselijk schadelijks voor je embryo aan het doen bent.
    Het was niet kwaad bedoeld.

    Weet je nic, het is voor jou een strijd tussen verstand en gevoel en die strijd herken ik volledig. En ook ik ben geen heilige in het mmm-traject ;)
    Met heel je wezen hoop je dat het zo mag zijn en dat hoop ik met jou.
    Je hebt gelijk, ik ben het niet helemaal eens met hoe ver je gaat met de utro, maar ik snap je keuze volledig.
     
  3. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Merah, tja. Een huisarts is nou eenmaal geen fertiliteitsarts, ik denk dat ik qua ivf/icsi en de hele kermis er om heen verder kom dan mijn huisarts, maar hij zegt ook steeds eerlijk: meid, ik heb geen idee! Ieder zijn eigen ding.
    Hahahaaa... No worries, ik schoot niet in de stress, ik denk niet dat t veel kwaad kan. Bij de fa is toen we begonnen al afgesproken dat, wanneer ik zwanger zou raken, ik de utro tot zeker 12 wkn door moet gebruiken, vanwege de mk's. Ik ga op mijn eigen gevoel af, en mijn eigen gevoel zegt helaas dat dit niet goed komt, ik ga er van uit dat ik dinsdag slecht nieuws krijg. Ik ben 3 x eerder zwanger geweest, ik voel nu helemaal niets meer, geen zere borsten, niet misselijk, niks. Dus die paar bolletjes durf ik er best aan te wagen.
    Nu komt daar nog bij dat mijn man t zat is. Te veel emo-achtbaan. Na heel veel smeken van mijn kant wil hij de cryo die in de vriezer nog proberen maar daarna stopt het. Ik begrijp dat ook wel, niet dat ik het er mee eens ben. Maar dit legt nu wel een extra hoge druk op deze poging. Lukt het niet, dan heb ik nog maar 1 kans.
    Ik ben zelf van de "geef nooit op show". Ik ben 41, veel tijd is er niet meer, als we nu niet doorgaan dan is het voorgoed voorbij.
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is heftig zeg! Hier ongeveer hetzelfde. Mijn man is een stuk ouder dan ik. Ik 37, hij 50....
    Hij heeft altijd gezegd: met 50 vind ik het mooi geweest. Ik wil geen tweede rob de nijs worden.
    En ik snap dat volledig! Maar ja... Met name mijn wens is toch wel erg sterk. Mijn man wil ook alleen de cryo's. Daar is er nu nog 1 van over. Maar ik hoop/denk dat we toch nog wel een verse poging zullen gaan doen, al weet ik dat hij daar eigenlijk niets voor voelt.
    De druk is hierdoor idd extra groot. Ik probeer het los te laten, maar dat vind ik soms erg moeilijk...
     
  5. LadyZorra

    LadyZorra VIP lid

    6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Sterkte meiden, want het lijkt mij echt zo'n druk als je weet dat het einde in zicht is... dat is volgens mij het enige in de mmm wat ik niet heb meegemaakt. ..
    ik duim voor jullie dat er mooie wonders komen!
     
  6. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
     
  7. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Dankjulliewel 💋. We zitten toch best aardig op 1 lijn qua denken... Ik heb niks te verliezen, als de progesteron te laag is raak ik het ook kwijt.

    Maar ik heb nog iets om te delen.

    Met stip komt in de top 100 van lullige opmerkingen binnen:
    "MAAR JE KIEST HIER TOCH ZELF VOOR???"
    ik was er even stil van...wat kun je daar nou in godsnaam nog op zeggen?
     
  8. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    #108 Nic 1, 1 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2014
    En Merah, wij zitten ongeveer gelijk in de behandeling, ik loop iets achter jou.
    Over het stoppen na de cryo, ze hebben gelijk - de mannen. Maar wij hebben nou eenmaal die wens. Jij bent nog wat jonger dan ik, maar ook voor wat jouw man betreft; het telt ook wel hoe fit je bent en hoe oud je je voelt. 50 kalenderjaren kan per persoon een wereld van verschil zijn. Ik ben 41 maar ik kan me daar af en toe niks bij voorstellen. Mijn kinderen zitten op zwemmen, judo en paardrijden, ik ben actiever dan menige moeder waar ik mee aan school sta te wachten die net 30 zijn ofzo. Ik ren als een blije kip achter mijn kinderen aan door de efteling, ik ga om het andere weekend met de kids naar de bioscoop, noem het maar op- ik doe het- en ik heb er nog plezier aan ook! Leeftijd zit ook in het gevoel, niet alleen naar de geboortedatum kijken.
    Ik hoor mensen af en toe denken: daar die ouwe doos, meent dat ze nog een kind moet krijgen op haar leeftijd... Ik heb er echt maling aan! Dat soort meningen doen mij al heel lang niets meer!
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee hoor, ik kies hier niet voor!
    Ik zou veel liever gewoon spontaan zwanger raken ;)
    (Wat een horken lopen er toch rond op deze aardkloot!)
     
  10. babycomp

    babycomp Actief lid

    10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    jongens ik bedoelde het gewoon goed hoor. ik schrok gewoon een beetje van het aantal wat ze nam ook al begrijp ik de drang best wel.
    maar ik heb gegoogled op het moment dat ik het zelf gebruikte, want ik had die drang namelijk ook. en daar stond toch echt dat teveel niet goed is en na drie maanden schadelijk kon zijn. maar dan wel pas na de drie maanden, let op kan! er is nog te weinig onderzocht. dus vandaar dat ik er niet voor gekozen heb om standaard extra bolletjes te nemen, wel eens 1 extra.
    vandaar mijn reactie, ik bedoelde het goed.
    succes jullie allemaal.
     
  11. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Het is oke, Babycomp. Zelf de dosering verdubbelen is niet goed, dat besef ik wel. Maar zoals ik al eerder zei, ik heb weinig te verliezen, als mijn progwaarde te laag is verlies ik het ook.
     
  12. Hooverphonic

    Hooverphonic Fanatiek lid

    30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Whahahaha ja mooi argument. En dat kan je ook tegen hen zeggen als ze klagen over: slapeloze nachten, uitgescheurde dozen, hechtingen die knellen, lichaam out of shape, borstkloven en ontstekingen, eerste tandjes, eerste griepjes, peuterdriftbuien, ruzies in huis, relatie onder druk, gebrek aan seks, puberteit etcetc. tja...jij wilde kinderen, da's een keuze :D:D
     
  13. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Hahahaaa Hooverphonic... 👍👍👍
     
  14. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Nic: Wat een van de pot gerukte opmerking!! :(:x Dus als je verminderd vruchtbaar bent moet je je er maar gewoon bij neerleggen en geen behandelingen ondergaan. Zouden ze als iemand anders in hun omgeving een ziekte heeft en daarna een nare behandeling voor zou moeten, ook zo makkelijk zeggen dat ze er "toch zelf voor gekozen hebben"?

    @Babycomp: Het was wel duidelijk dat je het goed bedoelde hoor. Maar ik wilde gewoon iets rechtzetten- ik ben nou eenmaal een nerd;). Verder is er juist heel erg veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar progesteron supplementie tijdens de zwangerschap! Daarom wordt het inmiddels ook zo wijdverbreid gebruikt. En trust me dit kan echt geen kwaad ook niet na de 3 maanden. Na de 3 maanden slaat het gewoon nergens op, omdat de placenta als het goed is dan ruimschoots voldoende progesteron aanmaakt en als de placenta dit niet doet er iets anders goed mis is met het kindje en progesteron sowieso geen zin heeft. Om die reden moet je meestal met 12 a 13 weken stoppen- gewoon omdat het daarna pure geldverspilling is en niet omdat het niet goed zou zijn voor het kindje.
     
  15. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Dankjewel Nana
     
  16. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Pffffff..... Nog 1 dag en 2 nachten..... 😥😥...

    Weet iemand hier wat DHEA is??? Iets om betere eicellen te krijgen, maar is het een behandeling, een hormoon of een supplement?
     
  17. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is een hormoon en behoorlijk omstreden. Het gebruik is niet zonder risico.

    Bovendien is de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen en is het in Nederland niet legaal verkrijgbaar.
     
  18. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Dankjewel Merah. Ik had het al gegoogeld en ik kreeg vage dingen, iets over steroiden... Toen dacht ik dat ik verkeerd gegoogled had.

    Hoe is het met jou?
     
  19. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier menstruatie bijna weer voorbij. Als het goed is word ik morgen gebeld wanneer ze me willen zien voor een echo.
    Zat gisteren opeens wel te denken dat ik misschien m'n extra pregnyl-spuiten niet goed heb gezet. Ik heb ze om de dag gezet en nu denk ik: 'of was het nu om de twee dagen?'. Dat zou verklaren waarom ik toch vrij snel weer ongesteld werd. Ik denk niet dat het nu per definitie daardoor mis is gegaan. luteale fase was nu 10 dagen. Dat is kort, maar zou moeten kunnen. Toch nog even navragen...
     
  20. Nic 1

    Nic 1 Actief lid

    14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    10 dgn lf moet geen probleem zijn, heb ik ook. Waarom zet jij meerdere pregnyl spuiten? Ik altijd maar 1, zowel bij iui als bij de ivf/icsi.
     

Deel Deze Pagina