Wat vinden jullie hier van (kdv)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mini Shopaholic, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik heb geen kindje met autisme maar ik begrijp het heel goed. Maar ik denk dat jullie het teveel op jullie zelf betrekken. Jullie reageren hier hoe jullie op deze vraag zouden reageren. Maar ik denk dat dit geen vergelijkbare situatie is.

    Ts heeft geen kindje met autisme en in haar geval vind ik get belachelijk dat er 1 dag pw geen rekening gehouden kan worden.
     
  2. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als nieuwe ouder weet je dat toch voor je je aanmeldt? Ik zou mijn kind niet aanmelden voor een kdv waar kinderen geen noten/pinda's mogen eten voor ze daar heen gaan (of tijdens de lunch)
     
  3. Smurf1985

    Smurf1985 Niet meer actief

    Precies,wat Twinkle Star zegt.
     
  4. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Op die leeftijd KON hij wel naar een normaal KDV, als hij zijn pindakaas maar kreeg en er routine was. Pas later is het meer en meer uit de hand gelopen.
    Hij is notabene gewoon op normaal onderwijs geweest.
     
  5. Eki

    Eki Fanatiek lid

    20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Mee eens!
     
  6. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Omdat hij dat op DIE leeftijd wel kon. Ik reageer dus gewoon zoals bij ons de situatie TOEN was. Inmiddels is de situatie dusdanig veranderd dat hij inderdaad niet meer naar een KDV (of school in zijn geval) kan, maar op de leeftijd van 2 kon hij dat zeker wel.
     
  7. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh, en naast het feit dat ik me niet kan voorstellen dat je iets wat een leven kan kosten vergeet, is het ook nog een optie een briefje op de pot pindakaas te plakken met 'NIET op Xdag'
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    Maar kind van ts heeft toch helemaal geen ass? Dat is toch helemaal geen issue in deze situatie?
     
  9. Vlindertjuh1987

    Vlindertjuh1987 Niet meer actief

    Hier ben ik het ook mee eens, ik heb al eerder gereageerd en gezegd dat ik het geen enkele moeite zou vinden om rekening te houden met een kindje zijn allergie en dat ik juist niet kan begrijpen dat sommige mensen dat niet doen. Maar ik vind ook, dat het kindje op heel veel manieren en op heel veel plekken in aanraking kan komen, op welke manier dan ook, met noten. En daarom lijkt het me ook zo vreselijk voor die ouders en ook het kindje, als je met zo`n allergie te maken hebt. Tuurlijk kun je je kind niet overal vandaan houden en moet het een zo normaal mogelijk leven kunnen hebben, maar het is wel ontzettend moeillijk als je dit hebt en ook vreselijk als je als ouder je heel vaak zo`n zorgen moet maken. Ik zeg dus niet dat het kind overal vandaan gehouden moet worden, hij kan op heel veel plekken gewoon komen, als er heel goed opgelet wordt en rekening mee gehouden wordt door de omgeving, dat even voor de duidelijkheid.
     
  10. bramtim

    bramtim Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Pffff Gaat behoorlijk off topic hier. Mag wat minder fel en meer on topic wat mij betreft.
     
  11. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee maar ze vraagt wat wij er van vinden en wat wij zouden doen en daar geef ik antwoord op.
     
  12. Queen

    Queen Fanatiek lid

    11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Okay Tommo, het is duidelijk.
    Jij zou je kind toch pindakaas geven, naar het kdv brengen en ondertussen hopen (mag ik aannemen) dat het andere kindje er niet door in shock raakt (of erger).
     
  13. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Precies, en aan die ouders duidelijk maken waarom ik dat op die manier doe. Dan is het aan hun wat zij daarmee willen doen.
     
  14. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik zou het probleem iig niet hebben,mijn oudste eet alleen fruit en/of yoghurt in de ochtend.
    Desnoods zou ik dat iedere dag invoeren,en smiddags thuis een extra boterham voeren ,daar gaat dus niemand dood van.
     
  15. Jummymummy

    Jummymummy Bekend lid

    2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er zo veel mogelijk rekening mee houden want ik zou het echt niet op mijn geweten willen hebben. Dus gewoon niet in huis halen of met een watervaste stift op de potten schrijven.

    Verder vind ik het jammer dat dit topic nu half gekaapt word om over autisme te praten. Het gaat hier om een kind op een reguliere kinderopvang. Niet over een kind met ASS. Ook al zou het kindje wel ASS hebben én toevallig echt alleen maar pindakaas kunnen eten dan zijn er vast andere maatregelen te bedenken buiten het vervangen van de pindakaas (andere groep, andere kant van de tafel etc). De specifieke situatie van Tommo is een heel ander iets en dus totaal niet van toegevoegde waarde voor de discussie van t wel of niet thuis rekening houden met de allergie. Als t even kan ontopic dus graag!


    Verder over de eetsituatie thuis. Kindjes van die leeftijd zitten nu eenmaal aan elkaar, geven knuffels en kusjes aan elkaar... Dus handenwassen en tandenpoetsen is dan niet genoeg. Ik zou echt alle producten verbannen op die ochtend, het is tenslotte maar 1 ochtend in de week!!!

    Wat ik me wel afvraag is of school ook rekening houd met andere producten buiten het eten. Ik heb verder niet zo veel verstand van pinda-allergie specifiek, maar ik dacht dat in klei bijvoorbeeld ook pinda kon zitten? Vervangen ze dat wel op school?
     
  16. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tommo, ik heb net het hele topic gelezen. Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar volgens mij is iedereen het er wel mee eens, dat JIJ je niet kunt aanpassen in deze situatie. Goed... het kán misschien wel, maar daar gaan jaren overheen. In elk geval dus niet op korte termijn.

    Waar de meesten in dit topic het ook wel over eens zijn, is dat TS en haar kindje NIET in die categorie vallen, van mensen, die zich niet kunnen aanpassen aan een kindje met allergie.

    Dat kindje met de allergie zal nog genoeg leren in zijn of haar leven, maar op dit moment is het nog niet zelfredzaam en is het volledig afhankelijk van de zorg én waakzaamheid van anderen. Het kindje is nu nog zo jong, dat het niet aan andere kindjes kan vragen: "Heb jij pindakaas of hazelnootpasta op vanmorgen?" ;) Vandaar dat er gevraagd wordt aan de andere ouders, om hier gehoor aan te geven. En ook ik vind het ronduit asociaal om hier moeilijk over te doen. Jaja, met uitzondering van de gevallen, waarin het echt geen optie is, zoals bij jou...
     
  17. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    ik vind t raar dat je een kind alleen maar pindakaas geeft, ook al is t een moeilijke eter. Hopelijk bouwt ie zelf geen pinda-allergie op..
    Mijn dochter heeft tot ze een jaar of 3 was nooit pindakaas gehad, omdat je het jonge kinderen beter niet kunt geven.

    Moet er wel bij zeggen dat ik zelf pinda allergie heb :p (opgebouwd met 4jr) Zelf kreeg ik t als kind ook regelmatig.

    En als antwoord op de vraag: Nee dus, ik zou me houden aan wat er gevraagd wordt.
     
  18. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja, dat is ten minste wel eerlijk en dan geef je de verantwoordelijkheid ook terug aan de ouders. Ik zou het echt erg vinden als er ouders zijn, die zéggen dat ze het niet zullen doen (op die dag pindakaas geven), maar ondertussen gewoon schijt er aan hebben en het tóch doen.
     
  19. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL

    Er wordt gevraagd hoe je zou reageren en wat jij zou doen, en dan leg ik mijn situatie uit. Dat er gelijk tig man bovenop springen om vooral er op te hameren dat mijn situatie nooit mogelijk zou zijn, terwijl ik uitleg dat hij dus op die leeftijd wel (met pindakaas) naar het kdv had gekund (gelukkig ben ik altijd thuis geweest bij ze) kan ik niets aan doen. Dat mensen dan ook nog gaan roepen dat ik er geen goed aan doe om hem af te zonderen, ja sorry hoor, daar reageer ik op.
    Ik vraag me gewoon af hoe een ouder van een allergisch kindje daar op zou reageren, maar buiten een aantal mensen die vinden dat mijn kind dan gewoon pech heeft lees ik daar niets over.

    Maargoed, ik las al een aantal wannabe moderators, ik zal het topic verlaten.
     
  20. yeps

    yeps Bekend lid

    27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Was op t kdv van mijn oudste ook...weinig moeite om daar rekening mee te houden lijkt me.
     

Deel Deze Pagina