Wat vinden jullie hier van (kdv)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mini Shopaholic, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Helemaal eens met Tupp!
    Jeetje en we hebben het over 1 dag in de week.
    Het zal je eigen kind maar zijn, dan hoop je toch ook dat andere ouders er rekening mee willen houden? !
    Ik vind het niet meer dan normaal.
     
  2. Charlie84

    Charlie84 Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit topic was er toch laatst ook al?
     
  3. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #223 Mams136, 10 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014

    Ik sluit me hier bij aan.
    Mijn oudste heeft heel lang alleen maar hazelnootpasta op zn brood gegeten. Iets anders was gewoon drama.
    Ik zou mijn kinderen best na het eten hun tanden poetsen en ze schoon willen maken hoor, maar echt niet thuis andere eetgewoontes aannemen.
    Ik wil heel veel doen voor de veiligheid van anderen. Maar moet ik dan thuis maar met het gezeik gaan zitten? Sorry. Ik vind het niet mijn verantwoordelijkheid om op zo'n manier me daar druk om te maken.
    En dan ben ik echt niet zo'n heks, een vriendin van me heeft glutenallergie, en ik ben de enige schijnbaar die daar rekening mee houd. Als ze hier zijn, apparte glutenvrije hapjes, die op een andere plank met een ander mes etc bereid worden. Eten we samen, dan meerdere pannen gebruiken en ga zo maar door...
    Ik hou altijd rekening met anderen, maar ik vind dat het buiten mijn huis, niet mijn probleem is en dat een ander daar verantwoordelijk voor is.
     
  4. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #224 Mams136, 10 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014
    Tja ik ben gastouder, en heel eerlijk? Ik heb ook mijn eigen kinderen en hier worden gewoon nootjes e.d gegeten.
    Ik zou een kind met een hele heftige pinda allergie niet in mijn eigen huis willen opvangen.
    In zijn/haar eigen huis wel, daar zijn de ouders dan verantwoordelijk voor.
    Ik zou me niet elke x de schompes willen poetsen of alles nazoeken of er niet ergens toevallig een nootje is gevallen, of dat er misschien een pindakaashand langs de bank is gegaan en ik dat niet goed gepoetst heb....
    Het is en blijft mijn huis, daarnaast is het mijn werkplek. Niet andersom.
    Ik zou er zelf gewoon niet gerust op zijn. Hier in huis is iedereen dol op nootjes/pinda's/pindakaas etc en ik zou die kans niet willen lopen dat het hier mis gaat.
     
  5. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ik snap gewoon niet dat hier een discussie over mogelijk is. Er kan een kindje doorgaan en wij vinden ons brood gewoon belangrijker. En dan wel uitzonderingen daar gelaten, maar goed... als je kind zo'n ernstig autisme heeft stuur je hem vast ook niet naar een kinderdagverblijf?
     
  6. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik vraag me echt af,.hoe de mama's die er geen / beetje rekening mee willen hpuden,.reageren als hun kind zon erge allergie heeft & er word geen rekening mee gehouden....
     
  7. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Ik zou mijn kind gewoon geen pindakaas geven in de ochtend.
     
  8. Emo

    Emo Fanatiek lid

    6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Eens!!
     
  9. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    +1!
     
  10. Mini Shopaholic

    Mini Shopaholic Niet meer actief

    Voor sommige mensen is het lastig om te lezen. Als je je mening wil geven, neem dan ook even de moeite om alles te lezen. Mijn zoon heeft GEEN autisme. Hij is een heel lief vrolijke mannetje die goed met anderen speelt, normaal eet (op ochtends na dus!) en ver in z'n ontwikkeling voor loopt.

    En zoals ik al heb aangegeven ik wil rekening houden met dat kindje door M. zijn tanden nogmaals te poetsen door hem even zijn handen te wassen en een doekje over z'n gezicht te halen. Natuurlijk is hier ochtends tijd voor. Als hij normaal een boterham met pindakaas krijgt dan maak ik hem toch ook schoon na de tijd? Ik laat hem toch niet met een vieze mond naar het kdv gaan! En desnoods neem ik speciale doekjes mee voor onderweg en poets ik hem onderweg nog even. Ik wil hier in MIJN krappe tijdsschema best rekening mee houden, maar ik vindt niet dat ze dit van mij kunnen vragen.

    Zoals ik al aangaf gaat het om een hele ernstige reactie op pinda/noten etc. En dit zit wel in meer eten (of wordt in een fabriek gemaakt waar ook pinda's en noten worden gemaakt) dan je denkt. Straks moeten we met alles rekening gaan houden en zelfs ochtends etiketten lezen of er pinda in zit. Dit gaat mij gewoon te ver. Dan moet je je kind na een medisch kinderdagverblijf sturen.

    En wat ik me ook af vraag. Iemand gaf net aan dat er een kindje naar het ziekenhuis moest met ambulance omdat hij/zij van een glijbaan was gegaan waar iemand met pinda handen van te voren is afgegaan.

    Hoe willen deze ouders dat doen dan? Mag dat kind nooit na de speelgoed of kinderboerderij. Kan dit kindje nooit lekker buiten spelen en een fietsje/bal etc van iemand anders pakken.
    Als het echt zo erg is dan het voorbeeld op de glijbaan dan vind ik al helemaal niet dat je het van de ouders mag vragen. Dan is risico gewoon veel te groot.

    En natuurlijk vind ik het heel erg sneu voor het kindje. Maar het is de ouders van het kind die de keus maken om hem/haar naar een reguliere opvang te brengen en de ouders zijn en blijven dan ook verantwoordelijk als er iets gebeurd. Niet ik!
     
  11. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij is dit niet de eerste x dat TS laat merken dat ze niet over een grote dosis medeleven beschikt maar dat er zoveel andere mensen zijn die er ook geen rekening mee zouden willen houden vind ik echt bizar! Idd wat n vreselijke individualistische maatschappij leven wij in zeg. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken (letterlijk ;))
     
  12. Zuidriem

    Zuidriem Niet meer actief

    Natuurlijk ben jij niet verantwoordelijk, maar ben je bereid om te gaan proberen om iets anders te geven? (ik heb niet al je reacties gelezen)
    Als die bereidheid er is en je gaat dat proberen heb je in mijn ogen gedaan wat je kan doen. Maar als je blijft vasthouden aan je eigen gewoonte vindt ik dat je teveel op jezelf gericht bent en niet op de problemen van een ander.
    Ik vind ook niet dat er een vergelijking gemaakt kan worden met het 'drama' wat je zoontje maakt over het eten van iets anders op zijn brood en het drama wat er kan voltrekken bij het andere kindje.
     
  13. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Mee eens!!
     
  14. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    En inderdaad ts, jouw kind heeft geen autisme maar het kind van Tommo dus wel...
     
  15. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik denk dat je ook moet kijken naar de thuissituaties van de mensen die dit tever vinden gaan.

    Ik kan het bij mezelf verklaren.
    Zou het bij mijn oudste zijn geweest( hoogstwaarschijnlijk licht autistisch en al sinds 2,5jr een zwaar moeilijke eter) Dan zou ik dit niet hebben kunnen en willen doen (mits het om meerdere dagen zou gaan, 1 dag is te vervangen met bijv een banaan ofzo..wat hij wel at. Dus voor 1/2 dagen zou dit te doen zijn) Hij at namelijk niks anders dan nutella op brood. En hij is al heel mager, ik ga hem geen eten ontzeggen voor iemand anders.

    Bij mijn dochter daarentegen, zou ik er geen problemen mee hebben. Die eet alles wat los/vast zit. Dus iets anders voeren is geen probleem.

    Je kunt niet alleen kijken naar de situatie van het kindje met de allergie. Je moet ook kijken naar de situatie van de andere kindjes. Want hoe graag ik ook rekening wil houden met anderen...Nooit over de rug van mijn eigen kinderen.
     
  16. Uiltje84

    Uiltje84 Niet meer actief

    Het spijt me, maar ik vind je egoïstisch. Dan maar een ochtend géén boterham, daar gaat hij echt niet dood van hoor. Het gaat maar om één ochtend in de week. Het getuigt voor mijn gevoel van weinig inlevingsvermogen. Ik zou het persoonlijk een kleine moeite vinden.
     
  17. Zuidriem

    Zuidriem Niet meer actief

    Echt, dit snap ik niet.... :$ Gaat jouw kind er dood aan als hij een keer niet eet? Ga je er zelf dood aan als je moet proberen om je kind iets anders te laten eten?
    Nee toch?
    Het andere kind kan er wel dood aan gaan, als jij vast blijft houden aan je eigen rituelen...

    Nooit over de rug van mijn eigen kinderen...?? Dan maar liever een ander kind dood? :$
     
  18. tuc

    tuc Niet meer actief

    Wat erg sommige reacties zeg!
     
  19. Mini Shopaholic

    Mini Shopaholic Niet meer actief

    Dan ga ik dus mijn kind te kort doen omdat de ouders van het kind hebben besloten het kindje naar een reguliere opvang te brengen met mogelijk het gevolg tot een allergische reactie.

    M. is al een moeilijke eten ochtends. En hij is al zo mager. (onderste grens op consultatiebureau). Ik ga hem echt niet met een knorrende buik op het kinderdagverblijf laten zitten. Dan moet je het even omdraaien. Dan is het toch egotistisch van die ouders dat ze dit van mij vragen?
     
  20. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Echt hè:$
    Walgelijk wat een egoïsme. 1 dag in de week hebben we het over!
     

Deel Deze Pagina