Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer lid worden bij de Essent. Wat een vervelende organisatie. Ik ben recent weggegaan (omdat ik dus niet tevreden was) en de nieuwe maatschappij heeft de opzegvergoeding betaald. Toch heeft Essent deze op de eindrekening gezet. Ik heb de eindrekening betaald, zonder de opzegvergoeding. Ik heb gisteren een herinnering gehad, of ik deze voor het einde van de maand wil betalen. Maar ze bellen dus al 2 weken, iedere dag wel een keer of 4 vanaf verschillende nummers. Als je een nummer blokkeert, bellen ze de volgende dag met een andere. Het is gewoon stalken. Bij de allereerste rekening ging er iets mis bij hun, gingen ze ook bellen, nam toen wel op en kreeg een vrouw aan de lijn met een attitude waar je misselijk van kon worden. Daarom neem ik nu ook niet op, ik blokkeer ze. Je leest het wel meer op internet. Essent, nooit maar dan ook never nooit meer.
maar je moet zelf de vergoeding betalen hoor! En dan kun je de rekening en het bewijs van betaling naar je nieuwe leverancier sturen en zij vergoeden het dan weer aan jou. (ik ben nog geen andere manier tegen gekomen!) Maar waarom ga je het gesprek niet aan?? Dat is toch veel beter dan niks laten horen? GEwoon niet betalen zonder overleg ga je een hoop problemen mee krijgen ben ik bang
Ik heb de 1e herinnering pas net gekregen, en ze bellen al 2 weken. Vorige keer ging dat ook zo raar, ze behandelen je dan echt alsof je een of andere crimineel bent.
Wat gek! Heb jij hen al gebeld en gevraagd waarom zij dit doen? Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met essent.
Komt omdat ze waarschijnlijk vaak met wanbetalers te maken krijgen. Gewoon opnemen en het gesprek aangaan, anders blijven ze bellen. Zoals nanette77 zegt; eerst betalen en daarna "declareren" bij de nieuwe energiemaatschappij.
Je hebt contractbreuk gehad? Vaak vergoed de nieuwe maatschappij het, maar je moet het wel eerst voorschieten.
weet je zeker dat de nieuwe maatschappij de vergoeding heeft betaald? normaal moet je dat eerst zelf betalen en moet je dat bij hun declareren.
Ze hadden aan de telefoon gezegd dat zij alles zouden regelen met Essent, en dus ook dat gedeelte. Maar ik zal ze even bellen morgen, en als blijkt dat ik het inderdaad eerst zelf moet betalen dan doe ik dat morgen. De herinnering van de Essent loopt nog tot eind deze maand hoor, dus hoe dan ook vind ik het zeer vervelend dat ze tig keer bellen. Ook gewoon in de avond, en 's ochtendsvroeg. Het is de houding die ik eerder al aangetroffen heb waarom ik niet opneem. Dat is ook de reden geweest dat ik overgestapt ben. Ook omdat ik belachelijk veel bij moest betalen, terwijl Essent zei dat ze goedkoper waren. Niet waar dus, en te laag ingeschat. (bijna 900 euro bijbetalen vind ik geen 'foutJE'.
Volgens mij moet je die opzegboete zelf betalen en krijg je het dan terug van de andere maatschappij. Persoonlijk zou ik me er even goed in verdiepen. Ga in ieder geval het gesprek aan dan heb jij meer duidelijkheid en zij ook.
Nou, ik heb zojuist even gecontroleerd, maar er staan geen rekeningen open. Behalve dus die 150 euro opzegboete. En daar heb ik gisteren een herinnering voor gekregen waarvan de termijn nog lang en breed niet is verstreken. Ik blijf ze gewoon blokkeren. Ik vind het namelijk best wel onbeschoft dat ze zo ontiegelijk vaak bellen (waarbij je, als je wel opneemt behandeld wordt als een crimineel.....) terwijl ze intussen een vriendelijk tweede betalingsverzoek toesturen. In de eerste maand ging er bij hun iets mis met de rekening, en toen werd ik ook behandeld alsof ik een of andere zware crimineel was. Toen ik uiteindelijk kwaad werd, en zei dat ik toch echt geen kosten ging betalen omdat zij het geld terugstortte op mijn rekening en daarmee in het systeem een gat was ontstaan. Toen zei ze dat ze uit coulance?!?! met veel pijn en moeite de verhoging eraf zou halen. Ik had betaald met het nummer wat op de acceptgiro stond, en deze werd door hun systeem niet herkent en toen werd het door hun teruggestort, terwijl het nummer correct was. Toen werd ik ook gebeld door dezelfde gasten. Nee ik ben daar niet zo van gediend hoor. Ze spreken je voicemail ook niet in, ze blijven gewoon ziekelijk bellen. Op ieder telefoonnummer wat ze hebben. Ze sturen ook geen mail, nee want dan staat dat gedreig natuurlijk op papier. Morgen zijn ze de eerste.
Maar hoe weet je dat het essent is als je niet opneemt? Overigens ben ik al jaren bij essent en de keren dat ze mij gebeld hebben, was dit anoniem. Is het dus niet mogelijk dat het een ander bedrijf/persoon is?
Als je op google dat nummer intikt, dan zie je meer mensen met hetzelfde verhaal. Het laatste nummer is nog niet vindbaar op google, maar die heb ik iemand anders gewoon terug laten bellen. Die kreeg direct een kwal (nee die was niet vriendelijk) aan de telefoon.
Vind het niet heel vreemd dat een bedrijf dat geld van jou moet krijgen je blijft bellen en dat dan ook s´ochtends vroeg en s´avonds laat doet. Als dat bedrag openstaat dan doen zij veel moeite om dat te krijgen. Als zij na 1 of 2 belletjes zouden opgeven dan zijn ze waarschijnlijk binnen één jaar failliet. En dat ze daarbij niet super vriendelijk zijn dat is misschien niet helemaal netjes. Maar goed met ´ja´ en ´amen´ krijg je erg weinig geld binnen. Een beetje hard moeten ze wel zijn. Vind het overigens helemaal niet slim om het gesprek niet aan te gaan, maar ze gewoon te blijven blokkeren. Als jij inderdaad nog moet betalen heb je in het slechtste geval een deurwaarder op je stoep. En dat zou dan nog je eigen schuld zijn ook, want jij wilde het gesprek niet aangaan. Als je gewoon in contact blijft dan weet je wat er speelt. Ook al zou je nieuwe energiemaatschappij het regelen, je blijft zelf verantwoordelijk.
je moet je nieuwe energiemaatschappij bellen en vragen of zij het al betaald hebben! Die zullen dan waarschijnlijk zeggen dat je zelf aan essent moet betalen, en dat zij je dan terugbetalen. En ik zou ook gewoon de telefoon opnemen en het gesprek aangaan, dan weet je zeker dat het essent is, en je weet wat er speelt!
Heb echt nog nooit problemen gehad met Essent. Verder raad ik je aan te mailen, dan heb je zwart op wit staan dat je alles netjes op tijd hebt uitgelegd. En even nagaan bij je nieuwe maatschappij of hun die vergoeding wel echt betaald hebben..
Ik zou dat gebel ook niet raar vinden als je werkelijk een achterstand hebt of aanbeland bent bij de incasso procedure. Niet nog voor de eerste herinnering. Volgens Essent is hun procedure dat ze 2 maal herinneren dan aanmanen en dan komt er een incassoprocedure. Dat is vrij standaard. Dat gebel is niet standaard en dat kost ze werkelijk klanten. Wij zijn ook weg puur om hoe ze mij behandelde toen er bij hun iets fout ging. Oké en dat bijbetalen was de druppel.
Als je dat nummer ook intikt komen er meer verhalen tevoorschijn van mensen die bijvoorbeeld een acceptgiro gemist hadden (dat kan een keer gebeuren toch?) en die ook meteen zo gebeld werden en daarop zeiden dat ze per direct gingen overstappen. Nogmaals, ik heb het over nog voordat de herinnering uberhaubt verzonden is. Dat is naar mijn idee iets heel anders dan wanneer je bijvoorbeeld al 2 of 3 brieven genegeerd hebt.