Dat gebeurt mij met enige regelmaat eerlijk gezegt. Soms weet ik niet of iemand het gepakt heeft of dat ik het heb laten liggen, het zijn meestal erg kleine dingen. Ik ga er nooit helemaal voor terug, ik kom er meestal dan ook pas thuis achter. Ik betrap soms wel eens mensen die 'perongeluk' iets van mij in hun tas proppen en dan claim ik dat product natuurlijk meteen terug..:x
Dat vind ik echt schandalig!!! Ik werk bij AH en ik als cassiere zou gewoon zelf beslissen dat de klant dan nieuwe mag pakken(of ik bel een collega). En als ik dat niet zou doen krijg ik echt wel standje van mijn manager of teamleider. Je hebt toch betaald. Zelfs als mensen voor de winkel iets kapot laten vallen krijgen ze een nieuw product.
Tja het is dan door de winkel niet netjes opgelost qua service, maar naar mijn idee moet je wel zelf je spullen in de gaten houden en ben je na het scannen verantwoordelijk voor het inpakken en in de gaten houden van je koopwaren. Hier is het ook wel eens gebeurd hoor, dat iemand iets van mijn pakte ik had het dan wel gelijk door. Vaak gaat dat niet eens bewust bij mensen maar is het toevallig aan die kant terecht gekomen.
Lol! Hoezo ga je rennen, je kunt dood normaal weg lopen tra la la la. *geintje mensen natuurlijk niet* @ manratman : Ik zou inderdaad wat ik al eerder schreef ook de politie erbij halen, die komt zeker weten, al is het voor een pakje boter. De kassa medewerkster laat je ten eerste lang wachten aan de kassa. Komen dan met een onzin verhaal dat de bedrijfsleider niet kan komen. Nou dan wacht ik daar met al mijn boodschappen bij de kassa. Wedden dat ik dan heel snel geholpen zal worden, Zij moeilijk doen, ik moeilijk doen. Ondertussen wacht ik echt heel rustig af, ga geen stennis gooien of iets, maar blijf mijn rustige zelfe. En heel kinderachtig misschien maar ik blijf daar staan, en ik zeg dan erbij, 'desnoods tot sluitingstijd'. Ondertussen worden de andere klanten ongeduldig want er staat een rij van hier tot achter, te wachten.
Hmm, tja het is geen goede 'service', maar ik vind eerlijk gezegd ook niet dat ze je verplicht zijn een nieuw product te geven of terugbetalen. Als je nu in die winkel bestolen zou zijn, is de winkel daar dan verantwoordelijk voor? Vanaf het moment dat je betaald hebt, zijn het jouw spullen. Zoals hierboven beschreven, AH heeft een uitmuntende service. Als je iets na de kassa kapot laat vallen, krijg je nog een nieuwe.. Maar daar betaal je dan ook (o.a.) voor, want bij de AH zijn de producten duurder.
Hopelijk wordt het wel opgepakt door het hoofdkantoor, wat belachelijk dat je moet betalen voor iets wat je niet eens meer kunt gebruiken omdat een ander het heeft meegenomen. Zelf heb ik eens een keer kaas gekocht, thuis de volgende ochtend bleek er schimmel op te zitten terwijl het nog 3 weken houdbaar was. Met het pakje naar de winkel en daar bleken in het schap nog 2 verpakkingen te zijn met schimmel. Heb netjes een nieuw pakje zonder schimmel mee gekregen.
Yes! Hier had ik laatst pitabroodjes met schimmel - ik had helaas de kassabon niet meer, maar ik kon ze eventueel gewoon terugbrengen en een nieuw product krijgen. Hetzelfde voor dobbelspekjes... Maar die koop ik ook nooit meer bij de Lidl - want ik heb dat nu al 4x gehad. Maar wanneer er iets vergeten wordt of misplaatst is of in ieder geval na de kassa zoek raakt, vind ik toch wel iets anders. Ik weet niet wat ik zou doen; het is me nooit overkomen, volgens mij. Misschien 1x maar ik denk over het algemeen zo: is het mij die energie waard om terug te gaan? Nee... Dan laat maar *vergeet het voorval*. Qua service is dit gewoon slechte service, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar wat zijn je rechten eigenlijk na de kassa? Wie weet dat? Eigen verantwoordelijkheid of ben je als eigenaar van het pand verantwoordelijk voor diefstal/vermissing?
Wat betreft 'boodschappen over en bij elkaar op de band': ik ben in zat winkels geweest waar de caissière wel wacht totdat er genoeg ruimte is voor de volgende lading boodschappen. Dat is trouwens één van de fijne dingen aan in Nieuw-Zeeland wonen: hier pakken ze de boodschappen voor je in aan de kassa. Ideaal! Zouden ze in NL ook moeten doen, gelijk weer een hele lading extra banen.
Ik weet niet wat je officiële rechten hierin zijn..maar ik had het wel logisch gevonden als de winkel jou een vervangend product had gegeven. Net zoals wanneer je na het afrekenen per ongeluk iets kapot laat vallen.
Sorry maar toen ik nog werkte als cassiere had ik echt geen tijd om de producten die ik net gescand had ook nog in de gaten te houden. Dus vindt het je eigen schuld maar dan zal ik wel de enige zijn.. Wij gaan trouwens wel om die reden naar een supermarkt waar ze wachten tot je alles op de band hebt en dus alles direct in de tas kan doen
Als dit bij ons in de winkel was gebeurd, had je het product nog mee gekregen of je geld terug gehad. De verkoopmedewerker had mij er wel bij geroepen, maar je was niet weggegaan met lege handen. En al helemaal niet a een half uur. Sterker nog, soms komen er mensen pas na 2 dagen terug met een bonnetje, die krijgen het dan alsnog van ons mee. Klantvriendelijkheid noem ik dat! Wettelijk gezien weet ik eerlijk niet hoe het zit, maar dit zou in geen enkele winkel een issue moeten zijn. Een slechte referentie op bijv een forum kost je meer dan die 2 euro voor het product
Ik lees dat sommigen het je eigen verantwoording vinden of je spullen niet meegenomen worden door de eerdere klant. Maar ik maak bijna wekelijks mee dat ik met een kar vol bij de kassa sta en dat ik nog aan het "opladen" ben en de casierre al begint te scannen. Ik vraag tegenwoordig of ze dat verdeelding wel opzij heeft gezet (zo'n arm aan het einde van het kassablok die de ruimte in 2-en deelt), omdat ik niet tegelijkertijd kan uit- en inladen.. Soms gaat dat opzij schuiven gepaard met een diepe zucht, nog somser doen ze het uit zichzelf... Ik vind op dat punt toch de cassiere ook een grote rol in de verantwoordelijkheid spelen hoor. Je kan wel blind "doorstouwen", maar een beetje klantvriendelijkheid door even te wachten of een manier gebruiken om producten van klanten gescheiden te houden hoort toch echt wel bij je beroep, is niet alleen de klant zijn verantwoordelijkheid.. Je bent als klant tegenwoordig al met hartstikke veel dingen tegelijk bezig bij het vroeger zo simpele afrekenen bij een supermarkt kassa; Heeft u een klantenkaart? Nee, die heb ik niet.. Wilt u (naam van de winkel) zegeltjes? Nee, bedankt.. Wilt u pannenzegels? Nee, bedankt.. Wilt u een vakantievoordeelcheque.. Neejj.. Wilt u de bon? Pffffffff Sta je daar met zweet op je voorhoofd te pinnen en elke keer weer dezelfde vragen te beantwoorden, je boodschappen in de gaten te houden etc... Blijft toch k*twerk, dat boodschappen doen
Action?? Daar is het in ieder geval altijd het geval, topsport om daar het overzicht te bewaren... Vind het onbeschoft, ben benieuwd wat het hoofdkantoor hiermee gaat doen.
Inderdaad, het was bij de Action. Het gaat me helemaal niet om m'n gelijk te krijgen, maar gewoon om de manier hoe ik behandeld ben. Of ik nou wel of in m'n recht sta. Natuurlijk snap ik wel dat een cassiere niet meer verantwoordelijk is voor mijn spullen. Maar als hij/zij alles zo doorduwt, geeft dat toch meer kans op zo'n situatie.
Dat is wel een vervelende situatie inderdaad! En als ze bij de kassa alle spullen zo doorschuiven over de spullen van je voorganger dan is het toch een beetje de fout van de winkel lijkt me. Moeten ze maar netjes wachten tot de vorige klant alles heeft ingepakt. Ja en dan al die bonnetjes en zegeltjes en acties haha! Wat ben ik blij met de zelfscan tegenwoordig
Nou zeg, dat half uur dat ze bezig zijn geweest met uitzoeken is duurder dan jou gewoon een nieuw product meegeven. Wat ontzettend klantonvriendelijk zeg!
Hier heb je de zelfscankassa's! Ook een uitvinding hoor!(tenzij je iemand voor je hebt met een bomvolle kar en die bij elk produkt een kwartier naar de barcode zoekt ) En bij sommige supermarkten kun je ook met een handscanner je boodschappen ter plekke inscannen en inpakken. Hoef je aan het eind van de rit alleen nog maar je scanner leeg te halen door te betalen. De boodschappen heb je dan al ingepakt.