ik werk ook in een winkel en alles wat over de kassa is gegaan is nu eenmaal de verantwoording van de klant zelf .
Op zich is dat ook logisch, maar het lijkt mij dan ook logisch dat de caissière wacht tot de klant voor je klaar is met inpakken en dat jij zelf ook de tijd krijgt om je spullen in te pakken en dan pas te betalen (aangezien je dus ook op je spullen moet letten).
De band word toch gescheiden? Tenminste dat dacht ik, ik let er nooit op. Ik pak altijd vast in terwijl ze scant en de rest schuif ik naast mijn tas.
Dus stel... De klant voor je neemt een product mee wat jij wilde kopen... Tijdens het afrekenen blijkt je saldo niet toereikend oid en moet je alles terugleggen. Word jij dan aangehouden voor diefstal van dat ene product dat die andere klant heeft meegenomen? Ik vind het een bizarre situatie, en hele slechte service. Daarbij, ik zou wel kunnen leven zonder de action. Mij waren ze kwijt als klant.
Erg lullig, maar in principe hebben hun gelijk. Als je al betaald hebt dan is het niet meer hun verantwoordelijkheid. Tenslotte was het niet hun schuld. Het zou idd netjes zijn geweest als ze het product hadden vervangen,maar ze zijn het niet verplicht
Ik heb hen nergens toe verplicht. Maar zij kunnen ook niet van mij verwachten dat ik kan afrekenen en opletten tegelijk. Er was geen gescheiden band en alles werd op 1 hoop geduwd. Ik geef action dan toch een beetje de schuld hoewel ik wettelijk nergens recht op heb. Wel een goede leer voor de volgende keer.
In zo'n geval moet je eigenlijk flink amok maken, omdat alle omringende klanten horen wat de winkel doet. Moet je eens opletten hoe snel ze omdraaien over het algemeen, het is hun reputatie die dan schade oploopt.
Ik vind dit eerlijk gezegd niet het probleem van de winkel,hoe lullig het ook is. Jij en de klant die jouw artikel heeft meegenomen zijn hier de verantwoordelijke partijen. Jammer dat Action jou als extra service (want ik zie dat echt als service en niet als vanzelfsprekend) het artikel niet alsnog heeft meegegeven maar ik zou me er zelf nooit zo druk om kunnen maken. Eigen schuld (en van de pikkedief) dikke bult.. Mijn vriend en ik zouden er om lachen en tegen elkaar zeggen: "laat het ze maar lekker smaken"
Oh, het staat op video? Zeg dan, dat je die beelden wil zien. Ik geloof er niks van en denk dat ze er zo onderuit willen komen. Maar hoe dan ook, ook al is het echt zo, dan vind ik het nog de verantwoordelijkheid van de winkel. ZIJ hebben immers niet gewacht tot de vorige klant zijn/haar spullen gepakt heeft. Bij de Nettorama doen ze dat hier heel netjes. Ze beginnen pas met scannen van het eerste product, als de vorige klant alles van de band heeft gepakt. Oh en als het de vorige klant was, die jouw product heeft meegenomen, dan is dat diefstal. En zij hebben dat op video staan. Daar kun je ook mee naar de politie. Persoonlijk zou ik dat doen ook, alleen maar om de winkel te bokken, dat zij er dan nog voor jou werk van moeten maken. Asses. Ben je lid van de consumentenbond? Even opsturen naar de bond, dan staat ie volgende maand misschien achterop de gids bij dompers
Ik ga me er verder ook niet meer druk over maken maar ik ben er wel achter gekomen dat er weinig moeite voor je gedaan wordt als de tegenpartij wettelijk gezien in zijn recht staat. En dat stelt me wat teleur omdat wij zelf ,met onze zaak een heel andere mentaliteit hebben. Maar alles en iedereen is steeds meer op zijn eigen rechten gericht.
Natuurlijk zou het netjes zijn als winkel en als extra service om het artikel te geven. Aan de andere kant vindt ik dat je op je eigen boodschappen moet letten... Ik werk in een groentewinkel en daar was laatst een klant die beweerde dat een andere klant zijn boodschappen had meegenomen... Was vrijwel onmogelijk omdat we na het afrekenen de klanten de tassen in de hand geven en pas met de volgende klant beginnen als de vorige weg loopt. Gelukkig hebben we camera's in de winkel hangen en toen we zeiden dat we dan samen de beelden gingen bekijken begon de man te stamelen dat hij zich misschien vergist had en droop af..
Dat is een feit, het is tegenwoordig vaak "ieder voor zich".. Je kunt maar beter niet van een ander verwachten dat hij net zo schappelijk/eerlijk/rechtvaardig is als jij zelf. Wij zijn zelf bijvoorbeeld heel erg gastvrij en dan ga je er soms (heel dom) vanuit dat een ander ook zo is. Nou dan kom je vaak van een koude kermis thuis hoor..
ik blijf er bij dat ze mij niet de gelegenheid hebben gegeven om op mijn eigen spullen te letten en dat is ook terug te zien op de beelden. Maar daar hebben ze het niet over. Ze zijn alleen maar druk met hun eigen rechten. Maar zo is de maatschappij nou eenmaal aan het worden. Wel een beetje jammer maar ik slaap er geen nacht minder om hoor. Er zijn gelukkig nog genoeg andere winkels waar je wel als klant behandeld wordt.
De Action bij ons in de buurt is gelukkig niet zo. Ze doen zelfs weleens de spullen in de tas als ze het te lang vinden duren bij mij...wat meestal ook wel het geval is...
Ik blijf t apart vinden. Zo is het mij weleens gebeurt dat ik n pot met pastasaus liet vallen na de kassa. Er werd direct n nieuwe gehaald met de mededeling dat het in hun winkel gebeurt was en dus waren zij nog verantwoordelijk. Vond dat erg netjes!
Eigenlijk had je dus moeten zeggen 'hee, er staat iets op de bon wat ik niet gekocht heb!' Na checken van je tas kunnen ze dan niet anders dan concluderen dat ze je onterecht iets in rekening hebben gebracht.... Maar goed, dat is achteraf natuurlijk
Dat doen wij bij ons in de winkel idd ook .... Maar toch in dit geval .... Stel nou dat ik met Pietje afspreek kom we gaan naar de action gaan achter elkaar in de rij van de kassa staan en jij neemt spullen van mij "per ongeluk "mee naar huis dan probeer ik daarna hetzelfde product of mijn geld terug te krijgen .... En zulke dingen gebeuren , en als ze dan elke x als dit gebeurd het artikel moeten vergoeden ...nou dat zal een flinke last zijn ...want dat is dagelijkse kost waarschijnlijk ...