Ik ging vanavond mn boodschappen ophalen in een supermarkt waar ik een lange tijd gewerkt heb. Nu hielp een kassamedewerkster mij die mij voorheen altijd al dwars zat. Treiterijtjes zoals te laat overnemen mijn lade tig keer opnieuw laten tellen etc etc. Ik heb nooit geen kwaad gedaan/gezegd omdat ze 'boven' mij stond. Maar wel altijd voorgenomen als ze achterlijk doet als ik als klant kom dan dien ik een klacht in en ga ik haar dwars zitten. Nu doe ik altijd een pick up punt en laat ik mn statiegeld achter waar mijn boodschappen in zitten dus de kratten en de tassen gelijk in mindering brengen op de bon. Normaal gesproken is dit geen probleem, bij mijn oude collega's, bij haar nu dus wel. Ze begon moeilijk te doen dat ik het eerst af moest rekenen en dat ik het later weer in kon leveren. Dus ik zeg: Nou ja, normaal en al weken lang maken ze er geen probleem van dat het gelijk wordt ingeleverd. Zelfs bij de bedrijfsleider niet. Haar antwoord was dat het nu schreeuwend druk was en het niet gelijk kon. Er stond echt 1 persoon voor mij niet een achter mij. Dus ik geef nogmaals vriendelijk aan dat ik het gewoon wil hebben en dat ik alles overlaad in mijn eigen tassen. Zij ging weer moeilijk doen en wilde niet verder in discussie met mij haar oplossing was voor deze keer stond ze het nog toe maar volgende keer niet meer. Nou goed mijn antwoord was dan dien ik een klacht in. Moet je vooral doen zegt ze...... Zo gezegd zo gedaan klacht ingediend. Supermarkt reageerde supersnel en bedrijfsleider hing 10 minuten later aan de telefoon. Wist nog wie ik was en deed het verhaal af met er zijn twee kanten aan een verhaal zij heeft haar verhaal en jij de jouwe het verhaal wat hij vertelde strookte absoluut niet met mijn verhaal. Dus ik zeg ik heb gelijk. Zijn reactie ja de klant heeft altijd gelijk. (Dat is ook het motto van de supermarkt in kwestie). Maar toen begon hij toch met ja het was onwijs druk etc etc dus hij wilde haar, voor mijn gevoel, in het gelijk stellen en goed praten. Ik zeg kijk lekker het log na dan zie je dat ik de enige was met 1 klant voor mij. Goed hij beloofde dat het niet meer zou gebeuren en zelfs als het superdruk was kon ik alles gelijk achterlaten en eventueel op een andere plek in de winkel mijn boodschappen uitpakken. Dus ik zeg als het weer gebeurd dan geef ik haar een stomp in haar smoelwerk, gniffel niet helemaal juist maar ik was ontzettend pissed off. Maar nu toch ik heb het gevoel dat de klacht toch niet helemaal lekker is afgehandeld en het knaagt nu onwijs aan mij. Mijn vraag, is het zo juist en duidelijk afgehandeld en maak ik mijzelf druk om niets......of komt het misschien door de historie die de persoon in kwestie en ik hebben? Dat ik mijzelf nog steeds erover opvreet?
De kratten en tassen gelijk in mindering brengen met de bon? Huh? Wat? Wat wil je? Wat doe je? Ik begrijp dit even niet. Wat is een pick up punt?
Inderdaad. Juist daardoor vind ik het eigenlijk een beetje kinderachtig overkomen en denk ik 'dat je je daar druk om kan maken, let it go...'
UHm er staat daarom achter gniffel dit was niet helemaal juist. Het floepte eruit dit kwam mede doordat hij goed zat te praten hoe zij handelde. Heb je wel rekening gehouden met dat zij jaren lang 'getreiterd' heeft? Zou jij dan ook niet zo reageren?
Snap het ook niet helemaal. Denk dat het toch met die collega te maken heeft dat je een punt wil maken van wat ik er van begrijp! En je beter denk naar een andere winkel kan gaan om je boodschappen te doen het klinkt als een soort wraak.
Nee, ik laat mij over het algemeen (uitzondering daargelaten - he mam?) niet jarenlang treiteren. Wat ik mij trouwens wel afvraag is waarom je dit nooit bij je baas hebt aangekaart. Dat je een klacht indient omdat ze je zo behandeld heeft; vind ik niet meer dan terecht. Fijn dat je in het gelijk bent gesteld, maar move on. Niet blijven hangen in kwade/negatieve gevoelens tegenover die andere persoon. Niet alleen vanwege haar, maar gewoon in het algemeen. De tegenpartij heeft er geen last van en jij zit je op te vreten waardoor het alleen maar energie kost. Niet doen Verwonder u slechts!
Online bestellen en dan bij een speciale balie je boodschappen ophalen. Dat zit dat in kratten en ijstassen. De mogelijkheid is er gewoon dat je het overlaad in je eigen tassen dit doe ik altijd want per ijstas is de statiegeld 10 euro en per krat 4 dus ik heb regelmatig 50 euro statiegeld. En dat laat ik liever gelijk in mindering brengen op de bon anders krijg ik bonnen van over de 200 euro. Wordt mij iets te gortig.
Nee, want dan zou ik daar geen boodschappen meer doen, dat zou voorkomen dat ik me zou verlagen naar hetzelfde niveau (want dat klopt, die neiging krijg je dan eenmaal).
Oh zo Bedankt voor je uitleg. Ik doe dat nooit dus ik heb er geen verstand van. Nu begrijp ik tenminste waar het over gaat Wat een flauw mens, zeg! Ik zou het overladen hebben en vervolgens opnieuw in de rij gaan staan om mijn statiegeld en dergelijke terug te vragen !!!
O geloof mij ik heb het voorheen ook aangekaart bij de bedrijfsleider. Maar toen werd het ook afgedaan zoals deze kwestie nu. Want mevrouw maakte er een ander verhaal van en aangezien zij boven mij stond had zij gelijk. Grrrrr vandaar misschien ook mijn te snelle en voorbarige reactie van slaan. Goed fout ik neem daar mijn verantwoording voor. Het is leuk dat ik gelijk krijg absoluut en ik heb ook geen kwade gevoelens jegens haar want ik heb mijn zegje gedaan. Het enige wat mij niet lekker zit is dat voor mij gevoel de klacht niet is afgehandeld. Maar oke ik ga move on proberen
Ah, ik snapte er ook niets van.. Verder, tja vervelend. Klacht ingediend, die is ontvangen. En niet langer druk om maken, nu heeft ze je weer! Gun je haar dat?
Zeker niet. Ik bedoelde de afhandeling van de klacht. De telefonische dialoog die jij beschreef vind ik niet abnormaal. Behalve dat je dus dat ene eruit floepte nadat hij jou al in het gelijk had gesteld en het de volgende keer ook gewoon op jouw manier kon.
Ah zo dan begrijp ik je. Ben het met je eens die opmerking had niet gemogen! Maar goed dat was in the heat of the moment omdat hij nadat hij mij gelijk gaf alsnog haar ging goed praten. Maar goed hier kan een slotje op ik weet nu dat ik mijzelf niet meer druk hoef te maken......ben een stuk geruster nu! En belangrijker ik ga er gewoon geen boodschappen meer doen zodat ik niet meer tot haar nivo kan dalen.....En vriendelijk bedankt voor de reacties