stafford bijt oor van meisje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door veghelsemeid, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allistair

    Allistair Bekend lid

    8 jun 2010
    979
    0
    0
    Natuurlijk hebben mensen zich verdiept in het gedrag van een hond. Gelukkig maar, zou ik zeggen..:) Maar je verdiepen in het gedrag van een hond, wil nog niet zeggen dat je je hond dus door en door kent en hij nooit iets zal doen. Het is toch hun instinct om te bijten wanneer ze het gevoel hebben dat ze zich moeten verdedigen. Ik denk dan zo: als mij gevraagd werd iemand in huis te nemen die altijd een mesje bij zich draagt en dat erbij zou worden gezegd dat mijn kinderen nooit alleen mogen zijn met hem, dat hij zich altijd goed gedraagt en het mesje nooit gebruikt zolang we maar zorgen dat hij goed opgevoed blijft......euh....dan wist ik wel wat mijn antwoord is. Zo dus ook met honden, de verwonding van een "gewone" beet vind ik al veel te erg.

    In dit geval zat de hond (keurig) in de bench. Een meisje van 6 kan in huis overal bij, ook al leer je haar dat ze bij de bench moet wegblijven. Je kan me niet wijsmaken dat een hondenbezitter dus elke minuut van de dag de kinderen in de gaten moet/kan houden. Je kan een kind leren ergens weg te blijven, maar je weet nooit zeker dat een kind luistert. Eigenlijk is het veel aannemelijker dat kinderen juist een eigen willetje hebben en in sommige periodes dus alles doen wat niet mag... ;)

    Als je je kinderen leert om de ruimte van de hond te respecteren, betekent dat in mijn ogen dat je de hond niet vertrouwt. Er is dus altijd een kans dat het misgaat. En ik wil dat risico niet lopen. Voor ons is de keus dus niet moeilijk, al snap ik heus wel dat je ook heel veel van een hond kan houden en je het liefst wil dat je kinderen met de hond kunnen opschieten en andersom.
     
  2. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Arme beestjes.. Hebben vast weinig opvoeding genoten, kind heeft onbewaakt de kans om het hok te openen, maar wiens schuld is het, tuuuurlijk de hond.. ;)

    Vreselijk voor die meisjes hoor, echt waar! :( Maar kan hier ook niet zo goed tegen..
     
  3. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    'Help, ze eten mijn zusje op!'

    De twee meisjes die gisteren in Schijndel werden aangevallen door de honden van hun vader bleken te zijn opgesloten in een vakantiehuisje. De honden zijn inmiddels op verzoek van de eigenaar ingeslapen.


    Foto: Sander van Gils
    De meisjes waren in het vakantiehuisje toen één van hen de bench met meerdere Amerikaanse staffordshireterriërs opende en de honden hen aanvielen. Een 6-jarig meisje raakte ernstig gewond. Haar zusje van tien jaar werd ook gebeten maar kon via het raam ontsnappen. Ze rende naar de overburen en zou huilend hebben geschreeuwd: "Help, ze eten mijn zusje op!" Dat meldt Omroep Brabant.
    Op het moment dat de overburen een raam wilden intikken om het 6-jarige meisje te kunnen redden, kwam de vader aangerend en schoot zijn dochtertje te hulp.
    Waarom de meisjes zonder volwassene opgesloten zaten in het vakantiehuisje, is nog niet duidelijk.


    Nu verander ik van mening. Hoop dat ze alsnog verder de zaak onderzoeken en deze 'vader' een tijdje achter slot en grendel gaat. :x
     
  4. tuc

    tuc Niet meer actief


    Sjeeee, das nogal een andere strekking..die vent is niet goed in zn bol hoor.
     
  5. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    verschrikkelijk!!

    papa zou zijn honden nog wel eens ergens anders voor willen gebruiken heb ik zo het idee, aangezien die zo agressief was! en hij zonder pardon de rest in liet slapen

    jammer dat de naam stafford pitbull weer valt

    wij hebben zelf een pitbull en is niks mee aan de hand super gezinshond
    hiervoor een boerboel gehad en ook daar was helemaal niks mis mee
    kwestie van je hond en KINDEREN opvoeden
     
  6. Alou

    Alou Bekend lid

    14 nov 2013
    635
    0
    0
    Las ik net ook op de Telegraaf app.. Inderdaad ook onderzoek naar de desbetreffende vader..
    En hulp voor beide kinderen.. Wat een verschrikkelijk trauma moet dit zijn. Opgesloten worden door je vader en dan ook flink worden aangevallen door agressieve honden :(
     
  7. Pluis81

    Pluis81 VIP lid

    16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    #47 Pluis81, 16 apr 2014
    Laatst bewerkt: 16 apr 2014
    Ik vind toch van wel en al helemaal nu het hele verhaal duidelijk is.. De meisjes waren dus een tijdje (niemand weet hoe lang?) alleen met de honden,vader heeft geen toezicht gehouden en het meisje kon de bench openen. Wie weet hoe lang die hond daar wel in die bench heeft gezeten,wie weet wat die meisjes gedaan hebben bij dat beest?
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Echt een oprechte vraag van mijn kant..
    Ik schrik echt van wat je schrijft.
    Als je het niet vertrouwt, waarom heb je de hond dan nog steeds?
    Stel dat er een keer een moment komt dat je er niet bij bent, door iets dan onverwacht komt, of een moment van onoplettendheid..
    Wat dan?
     
  9. adi

    adi Niet meer actief

    Helemaal mee eens.

    Ik vind het dan ook verschrikkelijk dat de hond maar meteen afgemaakt wordt, en met hem nog meer honden. En waarom? Omdat hij een dier is? Hij is niet geboren om 'opgevoed' (lees = alle instinct kwijt en passief accessoire worden) te worden. Hij voelde zich bedreigd om welke reden dan ook en deed dan wat een dier doet op dat moment.
    En ik vind het verschrikkelijk dat deze mensen dus EN hun kinderen EN deze honden in een levensgevaarlijke situatie hebben gebracht, alleen voor eigen lol. En wie moest betalen met zijn leven? De honden... En het meisje dat voor het leven getekend is...
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier ben ik het mee eens. Een hond is niet gemaakt om gedomesticeerd te worden. Je kan en moet een huisdier, wat een hond ook is, wel "opvoeden", maar verwachten dat er dan geen risico meer is is gewoon naief. Het blijft een dier.

    Een hond is in mijn ogen een goede kameraad voor een volwassene (of tiener die al die dingen al kan overzien en overwicht kan uitoefenen), en hoort naar mijn mening niet bij kleine kinderen. En dan zijn bepaalde rassen nog beter geschikt als familiehond dan anderen.

    Een stafford in een bench, het vakantiehuisje op slot, ik krijg hier een nare smaak van.
     
  11. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    omdat je dan iets verder moet lezen dan alleen niet vertrouwen geen een hond vertrouw ik maar mijn kind ook niet.
    Nu zijn ze vriendjes en er word ook niet meer gegromd naar onze meid was met name in de fase dat ze kroop en net begon met lopen (en nog moest leren dat de bench en brokken van de honden waren) en ik een vreselijk oppas kind had die een keer iets bij mij hond geflikt heeft waar we niet bij waren hond zat netjes in de Bench dus kon niets doen maar maakt een vreselijk grommend geluid wat ik nog nooit gehoord had bij der.
    dit heeft er wel voor gezorgd dat buiten dat ik naar de wc ga of koken ze nooit in een ruimte zijn zonder toezicht koken liggen de honden meestal bij de keuken deur mat of in de Bench uit hun zelf (wel open) en als ik naar de wc ga dan ga ik ook altijd met de deur open.

    maar dat ik ze niet vertrouw bedoel ik ook mee ik heb een peuter wie weet als ze een dwarse bui ineens aan de oren van de hond trekt hoewel ze dit weet dat ze dat niet mag beteken nog niet dat ze het ook echt niet doet.
    ze kan inpreciepe alles bij de honden doen staart trekken oren trekken via hun de bank op klimmen het mag wel niet en als ik erbij ben zullen ze ook niks doen (kind krijgt natuurlijk wel dan behoorlijk op haar donder) het zijn gewoon goedzakken maar dat betekend nog niet dat het niet kan gebeuren dus je bent altijd wel alert erop.

    nu ik zwanger ben nog meer want de honden zijn super beschermend tegenover mij.
     
  12. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb nog niet alles gelezen maar wat verschrikkelijk..

    Over de nietjes hond, bij ons was het een border collie in het asiel , beide oren zaten VOL met nietjes.... bij het laatste nietje beet het hondje... en moest direct weg.. dit is geen broodje aap verhaal... Heb t zelf gezien. Beestje werd gelukkig niet ingeslapen.
     
  13. monica73

    monica73 Bekend lid

    14 mei 2011
    580
    16
    18
    Nou dat nietjes verhaal ken ik hier ook...dierenarts vertelde dat mensen bij hem kwamen om een hond in te laten slapen die had gebeten in een kind. Hond dood...komt dierenarts erachter dat er nietjes in zn oren zaten......arm beest.

    Ik denk maar zo...een hond bijt niet zomaar...er is altijd een aanleiding. Het is aan de baas dit echt in de gaten te houden en kinderen nooit, maar dan ook nooit, alleen te laten met een hond. Ook al is het een goedzak van een golden...
    Hier in de straat woont een oudere man met een vuilnisbakkie. Leuk en schattig hondje om te zien....maar het beestje moet andere honden en kinderen niet... De eigenaar houdt hier echt rekening mee. Als ik in de straat loop met mijn zoontje, loopt hij iets om of wacht even. Hij zegt ook altijd van te voren...niet aaien hoor en de hond is altijd kort aangelijnd. Hij kent zijn hond en houdt rekening met zijn gedrag. Beest is wel lief naar volwassenen, dus ik denk dat hij in het verleden een nare ervaring heeft gehad met kinderen en andere honden. Kan het beestje niks aan doen...
     
  14. lisanne123

    lisanne123 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik noem dat juist geen agressief gedrag ! Na 7 nietjes pas bijten ? Zoveel pijn over zich heen laten komen voor een kind . Dat vind ik absoluut geen agressieve hond.
     
  15. Zuidriem

    Zuidriem Niet meer actief

    Honden en kinderen blijft altijd lastig.
    Wij hebben een boerboel gehad. Nou niet echt het makkelijkste ras om op te voeden.
    Hij was gek op onze dochter, maar bewaakte haar ook. En dat vonden wij niet zo prettig. Als mijn moeder haar uit de box wilde halen stond hij gelijk op om mijn moeder even terecht te wijzen...
    Hoe dat gegroeid is..? Hij beschouwde haar als zijn eigendom waarschijnlijk. Ze was na hem in het gezin gekomen, ze was kleiner en daarom moest hij haar beschermen.
    We hebben hem toen echt zijn plaats in het gezin weer gewezen en toen was het klaar.

    Wat hier gebeurd is is vreselijk... Ik ga maar niet oordelen wie hier de schuldige is, want dat heeft geen zin.
     
  16. Mystify

    Mystify Bekend lid

    24 mei 2011
    938
    0
    0
    Dit, een dier is idd een dier. Hoe goed opgevoed het ook is, ze kunnen idd bijten. Deze vader zegt ook dat het lieve honden waren en vond vast ook net als een aantal dames hier dat zijn honden netjes opgevoed waren en dat zulke dingen alleen gebeuren bij mensen die hun honden niet opvoeden...
     
  17. MZS

    MZS Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    een beest is een beest

    ik hoor altijd mensen zeggen oh maar hij doet niks er is niemand die daar 100% zekerheid voor kan geven
    i dont care! niet met dat beest in mijn buurt komen en vooral niet bij mijn kind en dan ook nog eens niet aangelijnd grrr
     
  18. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik las nu trouwens dat de kinderen van binnen uit opgesloten zaten in het huisje. Vader had het huisje zelf niet afgesloten, maar 1 van de kinderen heeft dat blijkbaar gedaan.
     
  19. 1987petra

    1987petra Lid

    27 mrt 2014
    53
    0
    6
    werk in de gehandicaptenzorg
    Tienray
    Vind het echt erg wat er gebeurd is.
    ik heb zelf ook 2 americaanse staffords, maar die doen geen vlieg kwaad, ( zie foto :D )maar als we straks kinderen hebben zou ik ze absoluut niet alleen bij de honden laten, je ziet maar weer wat er kan gebeuren. wel vervelend dat dit ras nu weer zo'n slechte naam krijgt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Niet om lullig te zijn, maar als ik zo'n hond zou tegenkomen op straat zou ik er met een grote boog omheen lopen. Dat heb ik eigenlijk met alle vreemde honden, dus als je zegt dat ze geen vlieg kwaad doen geloof ik het :)

    Bij een gezinshond denk ik echt aan een labrador of Golden Retriever, al hebben die natuurlijk net zo goed opvoeding nodig. Al denk ik wel dat er een hoop aan vooraf moet gaan willen die rassen vals worden.
     

Deel Deze Pagina