Dit is wel heel zuur (garantie)

Discussion in 'De lounge' started by jetje86, Apr 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jetje86

    jetje86 Actief lid

    Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Zou heel graag jullie mening willen hebben over het volgende:

    Ik heb afgelopen weekend een truitje gekocht en er maar liefst 180 euro voor betaald. Geloof me, ik koop nooit kleding in die bedragen, maar ik vond deze zoo leuk en omdat ik uit een hele nare periode kom (en nog zit eigenlijk) mezelf een keer gegund.

    Op het truitje zitten allemaal steentjes die samen een patroon vormen. Heel erg balen dat na anderhalf dragen er al steentjes vanaf lagen zodat het patroon ook niet meer mooi aansluit.

    Dacht meteen; ik koop ook eens iets duurs..pff. Helemaal jammer dat ik het bij het kopen ook nog naar gevraagd had. 'Nee hoor, die zitten goed vast. Is van hoge kwaliteit dit merk' was het antwoord.

    Nu ging ik dus op zoek naar de bon en het kaartje zodat ik ermee terug kan. Zie ik op het kaartje; no guarantee on stones accesoiry.

    Ik ga morgen toch terug, vooral omdat ik er ook naar gevraagd heb. Kaartje niet gezien en ook niet op gewezen door de verkoopster.

    Vinden jullie dat ik toch recht heb op vergoeding?
     

    Attached Files:

  2. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Anderhalf dragen bedoel je dat je hem voor de tweede keer aan wilde doen en toen de steentjes eraf vielen?
    Voor dat inmense bedrag mag je toch echt wel meer verwachten. Dit is geen deuglijk product.

    Zij gooien het op het kaartje dat erbij zit, weet alleen niet wat je rechten zijn verder.

    Ik zou ermee teruggaan zeggen wat je verteld is en kijken wat ze ermee doen.
     
  3. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Lijkt me wel. Zeker voor dat geld mogen ze toch wel een deugdelijk product leveren.
     
  4. jetje86

    jetje86 Actief lid

    Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja sorry, berichtje op mn telefoon getikt :) Na anderhalve dag dragen. Nog niet eens gewassen toen. En na het wassen, 30 graden, binnenstebuiten en in een waszakje (label gaf alleen 30 graden aan) nog een paar steentjes.
     
  5. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik zou het kaartje niet meenemen, alleen de bon en shirt
     
  6. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Mij werd verteld deze dingen absoluut niet in de wasmachine te doen..
    Helaas gingen de steentjes er ook snel af..
    Denk niet dat je heel ver komt, maar proberen kan altijd:D
     
  7. Amare

    Amare Niet meer actief

    Off topic: Ben wel erg nieuwsgierig naar een foto van je trui:D

    On topic: heel zonde, ik zou er wel mee terug gaan.
     
  8. alamea

    alamea Fanatiek lid

    Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Zo'n boodschap wordt wel vaker vermeld op kleding en andere dingen waarop steentjes of pailletjes op zitten. Soms zit er dan ook een zakje bij met wat reserve onderdelen.

    Ik snap dat wel, die dingen kunnen er op den duur af vallen, of een draadje raakt los, of de wasmachine doet er iets mee. Maar zo snel al, en zonder dat die gewassen is, terwijl je het met zorg behandeld en gedragen hebt, dan is het meer een fabricagefout en geen slijtage.
     
  9. jetje86

    jetje86 Actief lid

    Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij het navragen of de steentjes goed vast zaten, zei de verkoopster dat deze gewoon op 30 graden gewassen mocht worden nadat ze in het label keek. Ze gaf wel de tip van het waszakje dat ik dus opgevolgd heb. Maar de meeste steentjes die er af zijn komt door het dragen zelf.
     
  10. jetje86

    jetje86 Actief lid

    Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja toch? 10 steentjes eraf in een jaar tijd zal je niet horen hoor. Maar dit gaat dus wel heel hard.
     
  11. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ja, dat vind ik wel. Zeker voor zo'n groot bedrag mag je toch wel verwachten dat ze kwaliteit leveren. Maar goed, waarschijnlijk zijn ze zich er wel van bewust dat het blijkbaar overpriced rommel is en dekken ze zichzelf in met zo'n kaartje eraan. Hoop op 't beste voor je.
     
  12. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Hmm voor zo onwijs veel geld mag je toch wel verwachten dat je compensatie krijgt toch? Mijn dochter had een shirtje met glimmertjes van de cool cat en bij de eerste keer wassen waren alle steentjes eraf. Kreeg gewoon mijn geld terug dus bij dat soort winkels mag je helemaal een goede service verwachten toch als zelfs de cool cat zo coulant is
     
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Is het een shirtje van €5, oke dan zou ik daar niet mee zitten maar jij hebt er €180 voor betaald. Dan vind ik wel dat je kwaliteit mag verwachten en ik zou ook gewoon terug gaan.
     
  14. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ik heb het gehad met een trui met palletjes. Die zaten op het drukste vlak met één streng (van kleine draadjes) vast en als er één stukje los raakt ja dan de rest ook. Na 1 dag gedragen te hebben.
    Ik ben terug gegaan en kreeg een te goed bon.
     
  15. alamea

    alamea Fanatiek lid

    Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Ja, daarom kan dat dus als een fabricagefout worden beschouwd. Dit klopt gewoon niet, de winkel is verplicht om je te helpen. En als ze dat niet willen, dan zijn zij verplicht om aan te tonen dat het geen fabricagefout betreft.
     
  16. jetje86

    jetje86 Actief lid

    Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hierbij de foto's. Gelukkig valt het nu in z'n geheel nog niet heel erg op. Maar als het zo hard gaat, ben ik bang dat er na een week dragen wel echte 'gaten' in vallen.
     

    Attached Files:

  17. Onje

    Onje Niet meer actief

    Zat dat kaartje er apart van het prijskaartje aan? Zo ja zou ik die gewoon niet mee terug nemen
     
  18. Jon

    Jon Actief lid

    Aug 15, 2007
    192
    0
    0
    Poeh, wat een prijs!! En dan zo'n 'kwaliteit' ! Dit is gewoon niet fair. Neem je bon en wat erbij hoort gewoon mee! (dus ook dat kaartje) Ik hoop voor je dat je een schappelijke verkoper/verkoopster treft, maar zo niet: ik zou het er niet bij laten zitten, hoor! Dit mag toch niet kunnen?! Als consument heb je toch zeker recht op een goed product!
     
  19. jetje86

    jetje86 Actief lid

    Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaartje zat er los van het prijskaartje aan.

    Ik vind m ook ontzettend leuk! Dubbel jammer.
     
  20. Wintersun

    Wintersun Fanatiek lid

    Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb het ook gehad bij een truitje van een respectabel duur merk, waar je het ook niet van mag verwachten, na twee dagen dragen lagen bijna alle steentjes eraf.
    Ik kon er niet mee terug gaan want ik had geen bon en wist niet waar ie gekocht was (had hem gekregen)
     

Share This Page