vrouw filmt abortus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kim11, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ik vind niet dat je hier zwart-wit in hoeft te zijn. De redenen die jij noemt, vind ik ook absoluut geen reden voor een abortus. En mocht het 1 van mijn dochters overkomen, dan ga ik haar laten zien dat er nog andere opties zijn.

    Maar ik ben wel voor abortus, puur omdat ik vind dat je de keuze moet hebben om een zwangerschap af te laten breken.
    Puur omdat je daarmee niemand uitsluit.

    Zou ik het zelf doen: nee, nooit!
    Maar een andere er zo op veroordelen: nee! Wie ben ik om dat te doen?
    Ik ben voor keuze vrijheid en dan hou je altijd een groepje over wat niet met keuze vrijheid om kan gaan. Maar gelukkig is er nog altijd het overgrote deel wat het wel kan!
     
  2. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector


    Dat laatste ben ik het met je eens!
     
  3. sjanniee

    sjanniee Fanatiek lid

    15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Veroordelen doe ik niet.
    Maar als iemand schrijft van : het kind heeft er niet voor gekozen om geboren te worden, en ik geef dan als antwoordt : het kind heeft er ook niet voor gekozen om verwekt te worden, dan hoef ik geen rare opmerkingen te krijgen, want dan kun je rare opmerkingen terug verwachten.
    Er zijn heel veel meiden/vrouwen, die zwanger raken omdat ze niks van anticonceptie nemen, en dan maar kiezen voor abortus. Waarom ??? Is het zo moeilijk om anticonceptie te gebruiken ???
    En dat bedoel ik dus met : er wordt te makkelijk gekozen voor abortus.
    Abortus wordt door vele als DE manier gezien, snap je me of niet ??
     
  4. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik snap je, maar ben het er niet mee eens dat "velen" dit zien als DE manier.
     
  5. sjanniee

    sjanniee Fanatiek lid

    15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Dat kan, dat je het er niet mee eens bent, Hoeft ook niet, ieder zijn mening toch.
    Maar toch gebeurd het. Ook hier op ZP : ik ben zwanger, maar ja, wij trouwen over zoveel maanden, en ik vindt het niet mooi om met een zwangere buik te trouwen........
    ( ik noem maar even wat op, ga geen namen noemen, daar doe ik niet aan )
    Dan denk ik : denk dan na voor je iets doet !!!!!!
    En ik geloof stellig dat veel mensen abortus als de manier zien om van het kind af te zijn, als ze zwanger zijn geraakt op een moment dat een zwangerschap/kind ze niet uitkomt.
    En dat is onzin, slik/gebruik dan anticonceptie.
     
  6. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb hier inderdaad ook schokkende redenen langs zien komen.
     
  7. Mnon

    Mnon Niet meer actief

    #227 Mnon, 12 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2014
    Ik zeg toch ook dat IK in deze het kindje niet als centraal punt zie? Naar mijn idee is het kindje er nog niet bewust van dat het geboren zou gaan worden e.d. Al ben ik inderdaad wel van mening: beter voorkomen dan genezen. Dus eerst proberen te voorkomen zwanger te worden!
    Ik sta er gewoon heel anders in wat dit betreft. Het gaat wat mij betreft ook om de kijk naar wat is er na de "dood" ik denk dat je dan gewoon weg ben. Doei, klaar. Niks ergs aan. Het is erg voor nabestaanden om verder te moeten zonder hun geliefden. Vandaar mijn gedachten over dat het kindje niet centraal staat bij de abortus. Dat het erg is voor het vruchtje is het laatste wat in mij op komt als ik over abortus nadenk, ik denk eerder over degene die de abortus laat uitvoeren (of niet) en het gezin dat daar bij hoort. (ik accepteer/respecteer/begrijp dat mensen anders kunnen denken)
    En eerlijk is eerlijk op dit moment zijn mijn man en dochter belangrijker dan de baby in mijn buik. (op het moment dat de baby geboren is komt de baby naast mijn man en dochter op plek prioriteit)
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    50.278
    36.132
    113
    Ik ben niet tegen, maar ook zeker niet voor. Ik vind dat er best een aantal redenen zijn wanneer er een abortus "mag" plaatsvinden. Echter na 10/12 weken vind ik het absoluut not done (behalve door medische oorzaken). Als het al dient te gebeuren, dan zo snel mogelijk en anders is het pech.

    (ok, al denk ik idd wel dat sommige kindjes beter af zijn door nooit geboren te worden)
     
  9. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Er worden hier voorbeelden genoemd van vrouwen die abortus plegen omdat het buiten regent (even gechargeerd) en die vrouwen bestaan ook echt. Maar dat is gewoon niet de overgrote groep. Het merendeel van de vrouwen die abortus pleegt doet dat zo vroeg mogelijk. Daarnaast twijfelen veel vrouwen wel degelijk en gaan zij te rade of het misschien niet toch geboren kan worden. Veel abortussen worden gedaan door jonge vrouwen die denken dat het gevaarlijk is voor zichzelf of hun kind als het kind geboren zou worden. Bijvoorbeeld uit angst voor verstoting of geweld. Ik ken een vrouw die abortus heeft gepleegd omdat ze erachter kwam zwanger te zijn nadat ze na jaren eindelijk weg was gegaan bij haar gewelddadige partner. Vrouwen die abortus plegen omdat ze anders uit huis worden gezet en niet voor zichzelf kunnen zorgen. Er zijn vele redenen.

    Voor elke vrouw zal die afweging anders zijn, maar ik vind het te makkelijk om over een onbekende situatie te oordelen.
     
  10. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    In Nederland zijn er altijd hulpinstanties, zeker voor jonge moeders of slachtoffers van gewelddadige partners.
     
  11. Klaproos

    Klaproos Niet meer actief

    #231 Klaproos, 13 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2014
    Goed prima dat je het geen baby vind. Ik had het alleen liever niet willen lezen maar ik neem aan dat je ook nog nooit een miskraam hebt gehad en je er thuis van mocht bevallen. Misschien dat je er dan anders over gaat denken. Zeker na 2 echo's waarin je kindje oeps sorry vruchtje al gaat bewegen. ;)
     
  12. Klaproos

    Klaproos Niet meer actief

    Mijne was 11 weken en paar dagen toen hij/zij doodging. Geen idee hoe er dat uitziet maar zoiets als dit denk ik? Ik vind dit dus ook echt een klein mensje.
    Wow..Dat dit mag;) Oude mensen moeten maar opgelapt worden ook al willen ze niet meer maar ongewenste kinderen mogen in stukken worden gesneden. Wat is het allemaal toch krom in Nederland.
     
  13. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, dan heb je dus een kindje, maar je mag nooit meer je ouders zien, je broers en zussen spreken niet met je en je hebt geen vriendinnen meer want die durven geen contact meer met je te hebben.

    Of je zit met je kindje zwaar getraumatiseerd in de opvang en probeert je best te doen niet iedere keer fysiek misselijk te worden als je je kindje ziet omdat hij/zij je herinnert aan de vreselijke man die de vader van het kindje is.

    Er zijn veel vrouwen die dat inderdaad kunnen. Die de kracht hebben om de keus voor zichzelf te maken en voor hun kindje. Maar er zijn ook gewoon veel vrouwen die dat niet kunnen. En dan blijf ik bij mijn standpunt dat je beter spijt kunt hebben van een abortus dan van een kind.
     
  14. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zie het meer dat mensen de weg van abortus makkelijker vinden dan de weg voor het kindje. Tjah het is maar waar je prioriteiten liggen. Al dat gedoe.....
     
  15. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    #235 Sic, 13 mei 2014
    Laatst bewerkt: 13 mei 2014
    De cijfers ondersteunen dit ook;

    Het gemiddeld aantal weken waarop vrouwen hun ongewenste zwangerschap laten afbreken is 8 weken amenorroeduur. Een meerderheid van de vrouwen laat de zwangerschap afbreken in het eerste trimester (91,5%), waarvan 40,1% de zwangerschap laat afbreken binnen de eerste 6 weken. Bij 8,5% van de vrouwen is de zwangerschap tot in het tweede trimester gevorderd als de vrouw overgaat tot een abortus. Deze cijfers komen nagenoeg overeen met voorgaande jaren.


    Landelijke abortusregistratie (LAR) | Rutgers WPF


    In 2011 gebruikte een aanzienlijk deel (70,8%) van de abortuscliënten een half jaar voorafgaand aan de abortus, een anticonceptiemethode. Bijna een derde (31,7%) van de abortuscliënten is zwanger geworden terwijl zij de pil gebruikten en 25,4% gebruikte condooms. Uitgebreide informatie over de reden van anticonceptiefalen is te vinden in de factsheet.

    factsheet; http://www.rutgerswpf.nl/sites/default/files/20130624_Factsheet_LAR_2011_def.pdf

    Ook ik vind het oordelen over andermans motivatie en afweging niet aan mij. Het lijkt mij een hele moeilijke keuze. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen als ik tijdens mijn studie zwanger zou zijn geraakt, ik dan misschien wel voor een abortus had gekozen. Anticonceptie ging in studietijd 2 keer mis, maar toen direct een morning-afterpil gehaald.
     
  16. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Las te snel *
     
  17. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ga hier maar niet op reageren....
     
  18. Prinsessa

    Prinsessa Niet meer actief

    Ben het met je eens.
     
  19. sjanniee

    sjanniee Fanatiek lid

    15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Sommige reactie's zijn logisch. Het is voor veel vrouwen keihard om te lezen dat er wordt geschreven : vruchtje.
    Je had het, en andere met je, het misschien anders moeten verwoorden.
    Had er dan neergezet : vruchtje/kindje, dan laat je het in het midden.
    Voor jou is een kindje van 12 weken een vruchtje nog, voor heel veel meiden en vrouwen is het al een kindje, met alles erop en eraan.
    ( en met 12 weken zit ook alles erop en eraan )
     
  20. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Een baby van 12 weken is al compleet. Moet alleen nog maar groter groeien.
     

Deel Deze Pagina