Docu: Ruben en Julian, twee weken tussen hoop en vrees (RTV Utrecht)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Luna28, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

    kissi Actief lid

    13 jul 2011
    271
    0
    0
    Reactie is op verzoek verwijderd.
     
  2. linde90

    linde90 Niet meer actief

    wat nou.....hoe kan zij er nou een rol in hebben gehad.
    edit zie dat je het aangepast hebt. .ze had het al aangegeven en besproken met diverse hulpverleners..
    maar hij had ook zjjn rechten om de jongens te mogen zien.
    zij heeft niks geen schuld aan dit alles.......
     
  3. Smurf1985

    Smurf1985 Niet meer actief

    Zo'n reactie bedoel ik dus.
    Wat wil je hiermee nu werkelijk zeggen?
    Dat zij expres een vechtscheiding had en hem het leven zuur maakte? Dus dat hij de kinderen vermoord heeft,is haar eigen schuld geweest?

    Werkelijk,ik kots van zulke reacties!

    Alsof zij op dat moment daarbij stil heeft gestaan.. niemand gaat ervan uit dat de ander tijdens een ruzie de kinderen mee neemt de dood in,wel?
    Echt.. ik kan hier werkelijk met mijn gedachte niet bij...
     
  4. Smurf1985

    Smurf1985 Niet meer actief

    Wat zij gisteren aangaf toen ze daar dieper om ingingen,je weet niet of hij dat zomaar roept of dat iemand het echt meent. Dat is gissen en je kinderen weghouden om een bedreiging dat kan in Nederland niet eens zo makkelijk.

    Vader van mijn kind heeft het steeds over ontvoering... boezemt mij angst in ja. Maar daarom krijgt hij hem niet mee zonder mijn toezicht. (heeft niet erkend en geen officiele omgangsregeling) Omdat ik mijn zoontje toch zijn vader niet wil ontzeggen dan maar zo.... en nee dat zijn alles behalve makkelijke dingen waar je in mee getrokken wordt..
     
  5. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Serieus:$.
    En jij spreekt over verantwoordelijkheid:(.
    Ongelofelijk!
    Ik denk dat deze vrouw er alles aan heeft gedaan om haar kinderen te beschermen, je verwacht toch niet dat je exman, en de vader van je kinderen, zoiets verschrikkelijks kan doen.
    Wat ben jij onwetend zeg!
    Er is hier maar 1 schuldige, en dat is Jeroen.
    En door deze opmerking leg jij haar ook een stukje schuld op, wat als....ze haar kinderen niet had meegegeven.
    Tsja, achteraf is het altijd makkelijk praten en zeker door diegene die niet zelf in zo'n situatie zitten.

    Ik vond het een erg aangrijpende docu, en zeker niet sensatiebelust.
    De privacy van haar, Ruben, Julian, en Jeroen werd gewaarborgd.
    En ik zag een ontzettende sterke, maar gebroken vrouw, een stukje van het verhaal vertellen.
    En ja, het is geen Amerikaanse docu, waarbij de emotie van het beeld spat, maar dat is ook totaal onnodig!
     
  6. linde90

    linde90 Niet meer actief

    helemaal mee eens
     
  7. kissi

    kissi Actief lid

    13 jul 2011
    271
    0
    0
    #47 kissi, 19 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2014
    Ik had gisteren deze site gelezen...dus vandaar mijn reactie.

    heel erg allemaal!
     
  8. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Schandalig dat er in een topic als dit gereld moet worden....echt diep triest!
     
  9. eenvader

    eenvader Nieuw lid

    19 mei 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is toch wel weer typisch dat er zo heftig wordt gereageerd op iemand die haar mening uit. Zij lijkt de enige die, hoe erg de daad van de vader ook is, het verhaal van beide kanten wil benaderen. Tijdens een vechtscheiding zijn er altijd 2 schuldig. Wanneer je als vrouw zo je best doet om, in eigen ogen, je kinderen te beschermen raak je de vader ook. Andersom is dit net zo goed het geval. Door hierin een eigen oorlog richting partner te voeren verlies je de kinderen ongewild uit het oog. Er waren 10 a 11 instanties bij het gezin betrokkenen om te helpen en zagen weinig vooruitgang. Hier is moeder ook bij betrokkenen. Wanneer je op een gegeven moment zelfs nog ee aanklacht tegen de vader indient dat ertoe resulteert dat de vader het co ouderschap kwijt raakt kan er iets knappen. Daarbij heeft hij meermaals aangegeven zichzelf en de kinderen iets aan te doen. Dit gedrag komt ergens vandaan en als een kat in het nauw.............. uiteraard is de daad van vader verschrikkelijk, maar de persoon die met kleine pesterijen iemand ergens toe zet mag ook in de spiegel kijken en wellichy iets meer verantwoordelijkheid opeisen dan nu lijkt te gebeuren
     
  10. Islah

    Islah Niet meer actief

    Daarom zeg ik ook: ze kwam op mij over. Jij kan niet weten hoe het op mij overkomt... ;) Net zoals ik niet kan weten hoeveel verdriet ze heeft (al weet ik natuurlijk zeker dat ze dat wel had/heeft!).
     
  11. Marsim

    Marsim Fanatiek lid

    29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Amen.
    Lieve mensen laten we aub respectvol zijn naar elkaar.
    Naar iris, haar familie maar zeker niet te vergeten de familie van jeroen.
    De meeste mensen weten nog niet de helft van de details.
    Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, dat wij daar met zijn alle bij stil staan prima.
    Laten we het daar ook bij laten.
     
  12. linde90

    linde90 Niet meer actief

    en dat is zo verraderlijk. ... als je je emoties niet toont kom je hard over en wordt er over je geoordeeld.. maar soms wil je niet je emoties tonen om je jezelf te beschermen omdat je al zo ontzettend kwetsbaar bent
    en ik weet waar ik over praat......:(
     
  13. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Wat??? Haar verantwoordelijkheid??? De enige die verantwoordelijk is, is degene die uiteindelijk die kinderen wat aan doet! Ze wilde er niet teveel over zeggen blijkbaar, maar we hebben duidelijk kunnen lezen dat ze heeft geprobeerd haar kind te beschermen, zelfs aangifte te doen tegen die man. Hoe dan ook, niemand verdient dit, zeker die kinderen niet.
     
  14. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Ik ben het er niet mee eens dat er door een ander iets gedaan moet zijn waardoor hij deze "rare sprong" wel móést maken. Het zal vast op de een of andere manier logisch in zijn persoonlijke verhaal passen als je de man van binnen en van buiten kent, maar er moet echt wel meer aan de hand zijn dan ruzie met de moeder van de kinderen en dit heeft zeker heel veel te maken met hoe deze man in elkaar zit. Daar kun je verder eindeloos over speculeren, maar je weet niet wat er precies heeft meegespeeld. Maar ik geloof niet dat je hier één enkel probleem kan aanwijzen dat hem tot zijn daad heeft gebracht en de persoonlijkheid van deze man daar compleet van kunt loskoppelen.
     
  15. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Is dit dezelfde docu als vanavond op ned1 of iemand weet?
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Een verhaal heeft 2 kanten en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, wat betreft de scheiding, de meldingen en de dingen die er gebeurd zijn toen de jongens nog leefden.
    Het rechtvaardigt uiteindelijk nooit wat de vader de jongens (en al hun naasten) heeft aangedaan.
    Het interview vind ik respectvol, moeilijk om die jochies zo te zien en bizar om je te bedenken dat ze er echt niet meer zijn, vreselijk.
     
  17. eenvader

    eenvader Nieuw lid

    19 mei 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wat je daar stelt is incorrect. Wanneer ik jouw stelling door vertaal zou Hitler ook onschuldig zijn voor de daden van de Nazis en de SS aangezien hijzelf nooit iemand heeft aangeraakt. Neen, wanneer je iemand bewust of onbewust aanzet tot dit soort horrordaden treft jou tot op zekere hoogte ook enig blaam
     
  18. mumija

    mumija Niet meer actief

    Nou nou, wat een vergelijking..;)

    Maar je kan het ook omdraaien: Als Iris Jeroen aangezet zou hebben tot zijn daden (JOUW woorden, absoluut niet de MIJNE), waarom zou ze dat gedaan hebben dan??
    Misschien zou hij haar ook wel erg besodemieterd hebben met zaken omtrent de scheiding. Als de scheiding an sich netjes geregeld zou zijn, zouden de kinderen hier nooit zover in betrokken zijn geraakt...
     
  19. mumija

    mumija Niet meer actief

    Hier ben ik het volledig mee eens.
     
  20. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Dames,

    Vanzelfsprekend zijn jullie ook in dit topic welkom om inhoudelijk en ontopic te reageren, maar blijf respectvol en geef je mening zonder een ander te veroordelen.

    Kissi heeft ons gevraagd de door haar geplaatste reacties te verwijderen omdat ze achteraf vond dat ze dit beter niet had kunnen plaatsen. Een gedeelte van de reacties daarna is alleen gebaseerd op haar reacties waardoor het verloop van dit onderwerp wat onduidelijk kan overkomen.

    Omdat we vinden dat we hier op een respectvolle manier over moeten kunnen praten laten we dit topic (nog) open. Wanneer er op een niet respectvolle manier gereageerd wordt of berichten worden geplaatst die niet aan onze regels voldoen, zullen we genoodzaakt zijn dit topic te sluiten.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     

Deel Deze Pagina