Als je hem houdt en draagt dan lijkt me dat ze zeker wel kunnen vragen om te betalen! Je weet toch dat het een fout is...
Houden... maar inderdaad wel eerst bellen, wat je dus ook gedaan hebt.. Ik heb hetzelfde gehad bij Bol.com. Daar had ik een mega mindy pak besteld en betaald. Vervolgens kreeg ik het pak netjes binnen en een paar dagen later een e-mail dat ik hem geretourneerd zou hebben en het geld teruggekregen. Maar ik heb dat pak nog gewoon. Gemaild en gebeld, maar ze wisten niet hoe ze het op konden lossen, dus maar gewoon zo gelaten...
Ik zou eerst een paar keer contact op hen opnemen. Als je daarop geen reactie krijgt dan houdt het op en zou ik het houden. Ik heb een soort gelijkwaardige situatie gehad en heb sinds januari contact met hen gehad en eind april was ik er klaar mee. Ben er 4 maanden lang achter aan gegaan en als zij er geen raad mee weten dan weet ik het ook niet. Heb meer dan mijn best gedaan.
Ik zou nogmaals bellen en vragen hoe dit op te lossen. Straks zit je met extra kosten als ze alsnog die dure broek betaald willen hebben. Het zou me nooit lekker zitten, figuurlijk dan. Ik heb ooit iets soortgelijk gehad met Bol. Daar heb ik 3 keer achteraan gebeld, en er werd niks aan gedaan. Ik kreeg 2 x dezelfde bestelling (boekenserie), die ik had gekocht voor een verjaardag. Dus heb ik deze serie nu ook in de boekenkast staan... Nog in folie, want steeeeel dat ze m na 5 jaar alsnog komen halen
Houden! is een groot bedrijf, en geen klein bedrijfje, netjes je rekening betalen en de broek houden dus
Normaliter had ik hem terug gestuurd. Ik ben in dat opzicht heel eerlijk en vind dat je moet krijgen waarvoor je betaald hebt. Als de fout in jouw nadeel is, geef je het ook aan. Dus dan moet je het ook doen als het in je voordeel is, kwestie van fatsoen. Maar in dit geval heb je met de klantenservice gebeld en hebben zij aangegeven dat ze niet weten of het goed gaat als je het terug stuurt. Want dan retour je een artikel, wat je niet besteld hebt. Als ze vervolgens ook niet kunnen aangeven wat je dan wel moet doen, vind ik dat je de broek mag houden. Dan hadden ze duidelijk moeten zijn. Je hebt gebeld en gevraagd en je krijgt geen antwoord. Dan beschouw ik het als hun fout, als er geen reactie komt. Ik vind ook niet dat ze dan later alsnog kunnen gaan eisen dat je de juiste prijs nog moet betalen. In het uiterste geval zou de broek weer terug moeten. Maar dan maakte ik me er niet zo druk om dat ik hem al gedragen had. Ik heb het wel eens bij Miss Etam gehad met een spijkerbroek. De broek kostte 40,- Bij de kassa werd 'ie gescand en stond er 1,50 op het scherm. De dame ziet het staan, zegt nog: "O, dat is een goedkope broek!" Ik antwoord nog op een grappende manier: "Nou, inderdaad. Dat staat niet op het kaartje" In de veronderstelling dat ze zelf doorheeft dat het een fout moet zijn. Het totale bedrag viel me mee, maar ik had meer kleding en wist niet precies wat het in totaal moest kosten. Later zie ik op de bon dat ik de spijkerbroek echt voor 1,50 heb gekregen. Dan ga ik er echt niet mee terug! Zij heeft het gezien, ik heb het aangegeven. Het was duidelijk een fout, maar er is niks mee gedaan. Dus dan heb je gewoon geluk, in mijn ogen.
Dit dus zo met je eens. Normaal meld ik en stuur terug maar als zij zeggen je kunt het niet terug sturen want dit heb je niet besteld en niet weten wat je dan moet dan tja dan houd het op
In principe heb je het bedrijf al ingelicht en de situatie voorgelegd, en hun weten zelf niet precies wat ze er mee aan moeten en/of het daarna goed zal gaan? Ik zou hem houden, maar dan wel met het risico dat klantenservice het wél in het bestand heeft gezet en dat je straks alsnog de rekening moet betalen.
Ik zou bellen, dat heb je gedaan. Je hebt voorgesteld hem terug te sturen. Wat mij betreft netjes en integer! Dan wordt er aangegeven dat dit niet kan ( wat bijzonder is) dus denk ik dat je hem houden mag.
Ik had een rondedansje gedaan in de nieuwe broek. Je hebt het netjes aangegeven, hun doen er niks mee. Klaar... Jeehaa veel plezier ermee, mooie broek trouwens.
Nee, maar is hun eigen fout,en als ze er niet zelf achteraan gaan, pff rompslomp en gedoe, ik zou me daar niet heel schuldig over voelen nee!
Ik zou hem ook houden. Zalando is een gigantisch bedrijf en als ze hun eigen fout niet eens hebben opgemerkt, lekker zo laten! Was het nou een hele kleine particuliere webshop oid, waar bij mensen echt verlies maken door deze fout, dan had ik hem teruggestuurd.
Ik vind het zo raar dat mensen zeggen, ja maar dit is de fout van het bedrijf.. In het bedrijf werken mensen en mensen maken fouten, net als wij allemaal. Misschien begrijp degene bij de klantenservice het niet/was ze net nieuw of weet ik veel wat. Het is gewoon stelen wat je doet en dat is niet netjes.