Er wordt niks met mijn klacht gedaan

Discussion in 'De lounge' started by Luna86, May 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    Jan 11, 2009
    14,843
    9,350
    113
    Gelderland
    Ik had geen verwachtingen wat jullie zouden zeggen maar ik zeg net alleen maar dat ik jullie reacties wel begrijp en dat ik het ook zou zeggen als het mijn eigen centjes niet zijn;)
    En waarom zou ugg, zalando of de koning en zijn vrouw niet kunnen geloven dat ik ze maar een keer of 40 heb aangehad als ik dat zeg? Waarom zou ik daar überhaupt over liegen? Ik ben niet uit op een nieuw paar ik wil gewoon graag dat ik serieus genomen wordt als ik een klacht over een product indien. En ja ik vind dit een terechte klacht waar een garantie termijn niet op uit hoeft te maken. Het materiaal deugt niet waardoor het afscheurt. En ik ben zelf heus niet achterlijk en zal nooit een onterechte klacht indienen.
     
  2. Wat een ontzettend vriendelijke reacties weer in dit topic..

    'Ik snap dat je baalt TS, maar ik vrees dat ze inderdaad niets voor je gaan doen, omdat zij ook kunnen beweren dat je de schoenen in de afgelopen anderhalf jaar al véél vaker aan hebt gehad. Het is dan jouw woord tegen dat van hen. Wel heel jammer hoor!'

    Zo moeilijk is het toch niet, meiden?

    @TS; Dat wat hierboven staat, dus :p Ik zou me er ook kwaad om kunnen maken hoor, ook al weet ik dat ik niet in m'n recht sta wat de garantietermijn betreft.
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    Jan 11, 2009
    14,843
    9,350
    113
    Gelderland

    Noem mij maar naïef maar ik kan er gewoon niet bij dat een product wat deze naam draagt en gigantische bedragen vraagt voor hun schoenen en andere producten zo met hun klanten om gaan. Het gaat me nu gewoon om het principe. Ja ik zou de schoenen nu kunnen laten maken of weg kunnen gooien en ja ze zijn idd al vrij 'oud' en misschien hebben ze ook nog wel eerst een jaar ergens in een magazijn ongebruikt gelegen.. maar ik wordt door 2 bedrijven niet serieus genomen terwijl ik een terechte klacht in dien. Ik weet namelijk voor 90% zeker dat het product niet gedeugd heeft en niet kapot is door verslijten of slecht gebruik.
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    Jan 11, 2009
    14,843
    9,350
    113
    Gelderland
    Dank je wel Shaddixxx!!
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik vind je niet naïef, Luna. Eerder de reacties hier, die uitgaan dat de vermelde garantietermijn ook daadwerkelijk geldt. Niets is minder waar! Je moet er van uitgaan, dat bepaalde producten voor een bepaalde tijd mee gaan. Zeker als het een goed merk is! Denk bijvoorbeeld aan een Bosch wasmachine. Standaard 3 jaar garantie. Je kunt bijkopen tot 5 jaar. En na 5,5 jaar gaat ie toch stuk. Pech, zouden ze hier op het forum zeggen. Maar nee hoor! Je hebt nog zeker recht op garantie! Een wasmachine van Bosch hoort zeker 10 jaar mee te gaan! Daar is ook heel veel over te vinden op internet. Onder consumentenrecht. O.a. bij de consumentenbond en sites van de programma's Kassa! (VARA) en Radar (TROS).

    Nu weet ik niet of Ugg ook wel een goed merk is. Het is een dúúr merk, ja, maar ik weet niet of ze er ook bekend staan om hun degelijkheid.

    TS: Als je lid bent van de consumentenbond, kun je hen bellen voor gratis advies. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt met het component Consument, dan kun je die bellen voor gratis advies.

    Ik denk dat ze met het volgende advies komen: Het is het niet waard om voor die € 150,- een procedure te starten. De kosten daarvoor zijn vele malen hoger dan de nieuwwaarde van de schoenen. Maar je kunt een aangetekende brief sturen naar Zalando, waarin je uitlegt dat je, gezien het merk en de prijs van de schoenen, er redelijkerwijs van uit mag gaan dat de schoenen vaker dan 40x te dragen zijn. Dat dit niet het geval was en dat je je daarom beroept op je consumentenrecht. Dat je er van overtuigd bent, dat dit een productiefout of ontwerpfout is geweest en dat je Zalando verantwoordelijk stelt om het tegendeel te bewijzen. Stel hierbij ook concreet een eis met deadline. De gehele nieuwwaarde lijkt me niet reëel. Misschien de helft? Dat vind ik moeilijk inschatten. Maar goed, je kunt er dus inzetten, dat je een redelijke vergoeding eist van € 75,- en dat je binnen 3 weken na datum van je brief antwoord wil.

    Zoiets zal het denk ik worden (lees elke maand de consumentengids :D )
     
  6. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Ik zou het toch nog eens proberen bij Uggs zelf. Zalando kan er idd niks meer mee, maar misschien wil de fabrikant wel gewillig zijn.

    Onze frituurpan van Tefal ging kapot. Pan van 2 jaar oud. Het element begon te roken. Tefal gebeld en zonder problemen een nieuw element gehad. Kosteloos! Waarom: omdat je van zo'n product mag verwachten dat t langer meegaat. Ik vind dat je van zulke dure schoenen mag verwachten dat ze ook langer meegaan. Dus ik zou het toch nog proberen bij de fabrikant. Hebben ze geen Facebookpagina? Zet je daar een fotootje op en vraag je vriendelijk om een oplossing.
     
  7. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    De fabrikant hoeft er niets mee te doen. De koper heeft ook niks met de fabrikant te maken. De koper moet echt bij de verkoper zijn. De verkoper heeft als plicht om correct om te gaan met garantie.

    Maar inderdaad... je kunt het altijd proberen.
     
  8. Elea

    Elea Fanatiek lid

    May 17, 2009
    2,237
    0
    0
    Buitenland
    Ik zou het inderdaad bij UGGS zelf proberen. Jeetje 150 euro voor schoenen, dat mag toch wel even meegaan! Ik zou ook enorm balen, omdat het zo te zien niet om normale slijtage gaat maar om een ondeugdelijk product.

    Mijn vader had hier bij mij in het Midden Oosten een sportbroek gekocht en kwam er bij thuiskomst in Nederland achter dat 1 broekspijp langer was dan de andere (en het zat verkeerd ingenaaid dus kon niet bij de kleermaker veranderd worden). Hij heeft hiervoor Adidas aangeschreven en die hebben samen met hun excuses een vergelijkbare broek (dezelfde verkopen ze niet in Nederland) opgestuurd. Terwijl hij dus 'officieel' nergens 'recht' op had. Het kan dus wel!

    Ik zeg dus: niet geschoten, altijd mis :D
     
  9. jetje86

    jetje86 Actief lid

    Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind uggs echt van vreselijke kwaliteit. Mijn tip; weg gooien, snel vergeten en nooit meer dit merk kopen.
     
  10. Delta

    Delta Niet meer actief

    mijn uggs zien er van de achterkant heel anders uit. En het materiaal lijkt ook niet stevig. Wel heel balen!
     
  11. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Als je contact met Ugg opneemt en aangeeft, dat je twijfelt aan de echtheid, dan krijg je misschien wel een balletje aan het rollen.
     
  12. Booey

    Booey VIP lid

    Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    als ik die foto zo zie, dan zal men zeggen dat het aan je manier van uittrekken ligt... ene voet op de achterkant van de andere schoen en dan je voet eruit trekken.

    Hier wordt niks mee gedaan, is gewoon te lang geleden. En je hebt ze al zeker 40 keer aangehad, geen 4x... nee, hier kun je niks meer mee.
     
  13. Booey

    Booey VIP lid

    Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Maar dat is het hem nou juist, je betaalt voor de naam UGG, voor het imago van UGG, niet voor de kwaliteit ervan, want de kwaliteit is net zoals een schoen van elke schoenenboer op de hoek.

    Dat ze zo met hun klanten omgaan is wel een slechte zaak.
     
  14. petrova

    petrova Actief lid

    Ik ben daar zeker wel van op de hoogte maar het betreft hier schoenen, en schoenen zijn niet het soort product wat heel lang meegaat (ja, als je ze zelden draagt ja, maar dat kun je niet echt meer bewijzen na 1,5 jaar en 40x gedragen).

    Ook al zou je al je geld en moeite erin willen steken, dan nog denk ik niet dat je een reële kans van slagen hebt...
     
  15. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik denk dat er hier verder niets mee gedaan word,puur om het feit dat het 1,5 jaar geleden is dat je hem hebt gekocht, en minstens 40x keer hebt aangehad.
    Je kunt altijd even een brief sturen naar UGGS zelf met een foto erbij, maar ik zal als ik jou was er niet veel van verwachten.
     
  16. Klaproos

    Klaproos Niet meer actief

    Ik zou zeggen noooit meer kopen. Het is nog dierenmishandeling ook. :(
     
  17. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik denk dat je gewoon pecht hebt Luna en dat er een zwakke plek toevallig in dit paar gympen zat. :( Ik heb precies dezelfde gympen van Ugg en die gaan al drie jaar prima mee, ik doe ze zelfs in de wasmachine en ze zien er nog bijna als nieuw uit.

    De kwaliteit van Ugg is trouwens prima, heb verschillende paar gympen en nog wel verschillende andere schoenen van hun (koop ze via de VS voor de helft) en nooit problemen mee!

    Gewoon Ugg zelf nog een keer benaderen, eventueel ook op Facebook schrijven en vragen of ze uit coulance iets voor je kunnen doen. Succes! :)
     
  18. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    Jun 5, 2013
    7,024
    550
    113
    wilde het niet zeggen maar idd dat denk ik ook:)
     
  19. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    P

    Jij schrijft precies wat ik ook denk. Van schoenen die zoveel kosten mag je een langere levensduur verwachten. Op de foto zie je duidelijk dat de schoen er vrijwel nieuw uitziet. Typisch gevalletje productiefout. Of misschien verkoopt Zalando 2e keys?

    Ik zou aan Zalando en aan Ugg beiden een (aangetekende) brief sturen.
     

Share This Page