Wat er in een basisverzekering zit, wordt toch door de regering bepaald op prinsjesdag? 4. Wie bepaalt wat er in de basisverzekering zit? De basisverzekering dekt uw standaard zorgkosten, zoals de kosten die u maakt bij een huisarts, apotheek of ziekenhuis. De overheid bepaalt jaarlijks wat en hoeveel u precies krijgt vergoed vanuit uw basisverzekering. De vergoedingen in de basisverzekering zijn dus exact hetzelfde voor elke basisverzekering van elke zorgverzekeraar. . Waarom verschilt de premie per basisverzekering? De voorwaarden en services verschillen per basisverzekering. Daarom betaalt u voor de ene basisverzekering meer premie dan voor de andere. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor: Verschillende zorgverzekeraars. Elke zorgverzekeraar maakt andere prijs en kwaliteitsafspraken met zorgverleners. Daardoor komen ze uit op een andere premie voor de basisverzekering. Een natura- of restitutiepolis. Bij een naturapolis gaat u naar zorgverleners waar de verzekeraar een contract mee heeft. Bij een restitutiepolis bent u vrij in de keuze van zorgverlener en wordt maximaal het marktconforme tarief vergoed. Een naturapolis is goedkoper. Bron: CZ
Ik heb een : Basis Beter af selectief polis En een Beter af plus polis ** Tandartspolis ** En een Beter af ziekenhuis extra pakket
door de basis selectief zit je in de problemen idd...die zou ik als de wiedeweerga aanpassen als ze geen contract hebben met jouw ziekenhuis... maar omdat je een ziekenhuis extra hebt zou het wel eens kunnen zijn dat je toch 100% krijgt. Moeilijk hoor, ik zou hun polis voorwaarden eerst ff doorspitten, je kunt alles online vinden. En maandag zeker ff met hoge poten aan de lijn hangen... Mijn vermoeden dat deze rekening een foutje is.....als je hem al terug kunt vinden in je vergoed sectie.
Als je een goedkope polis kiest, is de keuze uit gecontracteerde zorgaanbieders ook beperkt. Als je naar een niet -gecontracteerde zorgaanbieder gaat (zoals jij hebt gedaan, dan moet je een % zelf betalen. Consequentie van de gemaakte keus, immers als je meer keus in zorgaanbieders wilt hebben, is je polis ook duurder. Je hebt dus gewoon een naturaverzekering hoor (bij restitutie heb je minder te maken met wel/niet gecontracteerd) maar dan wel met weinig gecontracteerde zorgaanbieders. Volgende keer dus eerst de zorgzoeker controleren.
Als ik google op basis beter af selectief staat er duidelijk dat je bij door hun geselecteerde ziekenhuizen terecht kan. Er staat wel dat he voor een bevalling naar elk ziekenhuis mag, maar vanwege keizersnee is dat. Misschien anders?
ik zie dat je ziekenhuis extra polis niet meer bestaat, dus kan ik niet even snel verder zoeken wat er vergoed word daarin....daarvoor moet je bellen. Denk dat daar misschien het misverstand mee is ontstaan!
Ah, ja daar moet je altijd op letten. Je hebt nu een naturapolis, je moet een restitutiepolis nemen. Dan kun je kiezen. Nu mag je alleen zorg ontvangen van gecontracteerde zorgverleners. De polis scheelt 3 euro per maand ofzo, maar dat is echt wel de moeite.
Het maakt mij ook niet uit wat ik per maand aan de polis moet betalen. Of het nou 5 euro meer is of niet. Maar als ik netjes vraag vóór ik de polis wat kan ik het beste nemen? En hun zeggen dit dit dit en dat... dan ga ik er van uit dat het goed zit. Wist ik veel! Ik nam aan dat hun daar wel verstand van hadden! Ik had dat dus niet en belde hun juist daarover op. Dit is geen kwestie van : ik wil goedkoop verzekerd zijn....... Ik wilde gewoon 100% verzekerd zijn voor alle ziekenhuis en bevallingskosten. Het ziekenhuis pakket bestaat ook niet meer maar je mag het nog gebruiken tot aan eind 2014. Daarna mag dat niet meer.
Ik zou de discussie nog eens met ze aangaan. Duidelijk aangeven dat dit niet is wat je wilde en dat je verkeerd geadviseerd bent en dat je eventueel bereid bent om de achterstallige premie voor de naturapolis te betalen maar dat je verwacht dat ze dit op gaan lossen en dat je het niet pikt. Misschien zijn ze fatsoenlijk en lossen ze het op. Als ze niet thuis geven aan de telefoon, brieven sturen. En vooral die rekening niet betalen. Zolang je in conclaaf bent over die rekening mogen ze geen incassobureau sturen.
Het helpt als je ook gewoon echt boos wordt. Zelf ben ik ook altijd lief en aardig, en dan krijg je niet altijd alles voor elkaar. Zodra je met een boze tong gaat spreken dan kan er opeens vaak wel vanalles gedaan worden. Zou ik eigenlijk ook vaker moeten doen. Ze hebben vaak ook nog een klachtencommissie hogerop. Als je aan de telefoon afgewezen wordt, ga je gewoon naar de volgende, en de volgende.
Wel goed dat je dit even deelt hier. Ik ga zo gelijk mijn polis controleren. Maar wel belabberd van zilveren kruis. Totaal niet transparant oid. Ik kan me voorstellen dat meer mensen hier de mist mee in gaan.
Weet je? Meestal nemen verzekeraars gesprekken op "in het kader van training". Yeah right in het kader van als een klant ooit zeurt dat ie geen abbo heeft of teveel betaald kunnen we de opname erbij pakkem en tadaaaa hier heb je mee ingestemd. Dus als ze lastig doen zou ik eens naar die opname vragen!!!
Dit is echt zo.... Zo triest eigenlijk dat je boos én brutaal moet worden om geholpen te worden. Als je ze normaal behandelt denken ze ah daar hoeven we niks mee die accepteert alles wel
Ik laat het hier ook zeker niet bij zitten! Als ik nou zelf dit zo had gedaan.... tja eigen schuld.... maar juist omdat ik het niet wist heb ik hun om advies gevraagd! Dan horen hun het juiste advies te geven. Kom er net wel achter dat kraamzorg wel vergoed word. Want daar heb ik wel het juiste contract bij. Het enige is dus het ziekenhuis probleempje.... Nouhja het enige.... pffffffff Ondertussen heb ik in het MMC gelegen... longrijping weeënremmers...... Opname in een ander ziekenhuis ivm weeën. En over een aantal dagen de keizersnede.... En "even" overstappen naar een ander ziekenhuis zit er niet meer bij. Daar is namelijk echt geen tijd meer voor.
O, dit is een goede tip! Die zou ik zeker achter de hand houden als het gesprek nergens naar toe gaat. Jammer dat je vaak meer bereikt met boos worden. Ik los het liever op een vriendelijke manier op. Maar zodra het hun geld kost blijft er van dat vriendelijk aan hun kant ook niet veel meer over. Als jij duidelijk hun hulp hebt gevraagd en je hebt al je zorgen besproken (volledige dekking, aanvullende verzekeringen evt en vrije keuze van ziekenhuis) dan zou dit een principekwestie voor mij zijn. Ik zou dan ook niet betalen tot het goed wordt opgelost.