Hoi, Ik heb in november 2012 voor het eerst een abbonnement afgesloten in plaats van een prepaid telefoon. Dit omdat ik zoveel smste dat ik met prepaid 50 euro in de maand kwijt was, en met een abbonnement 30 euro betaalde en gratis sms... (en inmiddels dus ook whatsapp). Ik had altijd een simpele Nokia maar bij het abbonnement kreeg ik een mooie HTC met fototoestel en internet ed. Nu dacht ik dat je bij een abbonnement altijd na 2 jaar (in dit geval) een nieuw toestel mocht uit zoeken. Dat is mij toen ook wel gezegd. Nu heeft mijn huidige telefoon allemaal barsten in het glas en toen ik vandaag tegen mijn vriendin zei: ''weet niet of hij het nog volhoudt tot november'', vroeg zij of ik hem weer moest inleveren. Zij zei dat tegenwoordig je meestal het toestel least en als je het kapot inleverd, je een boete moet betalen... Wie weet hier iets van? Ik heb een abbonnement afgesloten, volgens mij in een algemene phone house winkel. Ik zit bij Vodafone en heb een Sizz abbonnement (volgens mij? Speciaal voor ''vrouwen''). En als je een boete moet betalen voor een kapot toestel, om hoeveel geld gaat het dan? Als dat zou is, dan ga ik geen nieuw abbonnement afsluiten. Ik vind het wel handig hoor, altijd je mail en fb kunnen checken maar ik vind het ook irritant. Ik zit altijd maar met mijn telefoon en had eerder juist de nokia omdat die tegen een stootje kon...
Dat is alleen als je een leasetelefoon hebt. Veel providers zijn daar al weer vanaf gestapt geloof ik.
Toen ik op zoek was naar een nieuwe telefoon was vooral telfort er veel mee bezig. Vodafone niet zo.. Maar lees idd dat ook telfort er vanaf gestapt is vanaf Mei.
Telfort Hi en KPN hadden dat, nu niet meer. En Vodafone heeft het nooit gehad.. Het zou je echt wel duidelijk verteld zijn als het zo was
Ik zit bij t-mobile meestal ben ik te vrede mist ik mijn eigen toestel niet laat vallen en heel mijn scherm kapot gaat( dat is een ander verhaal) vergoed via mijn eigen verzekering gelukkig. Maar nog nooit van gehoord dat je geld moet betalen voor je abbo toestel. Die heb je als het goed is zelf gewoon betaald via een twee jarig contract. Bij t-mobile is het zo is je toestel eerder kapot dan je contract uur. Je mag normaal vier maanden van te voren je abbo verlengen. Maar als hij echt slecht is of kapot mag je als vaste klant alvast een ander abbo nemen met wat bij betaling voor je toestel. Moet je wel om vragen. Of je je contract voortijdig mag verlengen tot twee keer toe nu hier gebeurt. Voor tijdig toestel ( slecht ) dat ik al een ander toestel mocht uitzoeken en gelijk weer een twee jarig contract kon en kan afsluiten. Hier is het dus in mijn geval na twee jaar zo toestel is gewoon van mij.
Vodafone heeft nooit aan leasen gedaan. Je kunt het binnenkort alweer verlengen met een nieuw toestel
Nee hoor alleen Hi, Telfort en KPN hebben dat gehad. Sizz is van Vodafone dus je hebt je toestel er toen gewoon bij gekregen
Huh en als je zo'n abbonement hebt met een lease telefoon bij telfort. Is dat nu dan opgeheven? Dat ik dus aan het eind van de rit toch mijn telefoon wèl mag houden???????
Telfort Toestelllease? Telfort introduceert de toestelbundel. | Telfort Ik denk het niet, denk dat de contracten gelden zoals ze waren> Alleen dat ze stoppen met dat concept. Anders ff contact opnemen met ze.
Oké fijn, jullie hebben me gerust gesteld. Ik ben niet van plan te betalen voor een nieuw scherm. Maar als hij eerder stuk is stop ik voor die paar maanden mijn kaart weer in een oud toestel. Ik begrijp echter dat ik het misschien zelfs al eerder opnieuw kan verlengen, incl nieuw toestel? Dan moet ik ws naar een Vodafone winkel? Ik moet er zelf ook wat zuiniger op zijn. Ik heb wel een hoesje, maar die zit er vaak niet om. Hij ligt te vaak voor het grijpen voor mijn dochter. De eerste barsten zijn er op een rotmanier ingekomen. Hij zat in het hoesje in een jaszak, die om mijn middel gebonden was. Ik stap in de auto, sla de deur dicht en hij zat er tussen... Dat vond ik gewoon pech. En eenmaal een paar barsten erin, is de stevigheid eruit... Er komen echter steeds meer bij... We zien wel hoe lang hij het nog uit houdt... Bedankt voor de info!
Je mag tegenwoordig 4 maanden voor het eindigen al verlengen. Ff inloggen op de website kan je het zien. En met de toestelltjes die we nu hebben zou ik idd écht wel een hoesje gebruiken. Ik heb een samsung met gebarsten scherm, zonder hoesje.. Stomstom
Klopt Voor lease toestellen gelden de oude voorwaarden. Bij een nieuw contract is hij wel weer van jou