slechte service winkels

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackrose88

    blackrose88 Bekend lid

    16 dec 2012
    877
    0
    0
    Tja ze zeggen klant is koning maar toen ik nog in de winkel werkte had ik altijd de gedachen, klant is koning maar ik de keizer (en dan bij de gevallen die dachten dat ze alles konden maken)

    Het is niet netjes wat er gebeurd is dat ze je niet helpte maar je zou echt een verkeerde aan me gehad hebben als je zou gaan zwaaien.
    is het dan zoveel moeite om ff naar die medewerker toe te lopen ipv te gaan zwaaien.

    En wat heeft het met rasicme te maken? Zie niets Staan wat rasictis is.

    Mirell ik denk dat de lucardi hier in Den helder gewoon erg slecht is kwa service.
    Mijn man en ik hebben daar onze trouwringen vandaan (vorig jaar augustus getrouwd)en kwamen er paar weken terug achter dat de gegraveerde text bijna Tot geheel weg is uit de ringen. (Is Nog maar heel klein mini beetje te zien) dus ik terug met de trouwring van me man en die van mezelf waarop het personeel zegt dat ze dat alleen opnieuw graveren als we er weer voor betalen (kon de bon laten zien dat t nog geen jaar oud is) maar dat maakte hun niet uit moest er gewoon voor betalen.
     
  2. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Het is soms inderdaad ver te zoeken, zo te zien maken jullie het ook weleens mee.

    Mijn patiënten gaan er aan de telefoon soms meteen vanuit dat ik ze in de wacht zet als ik vraag of ze een momentje heb (blijkbaar zijn ze dat gewend van andere instanties) ik wacht altijd op een antwoord, dus als het stil is aan de andere kant, vraag ik het nogmaals en meestal is het ja hoor, maar stel je voor dat je dat niet hebt.
    Vaak stellen ze het wel op prijs, want blijkbaar maken ze het niet vaak meer mee
     
  3. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zet geen voet meer in de Jumbo. Ik kom veel te vaak thuis met lege handen omdat ze veel te vaak lege schappen hebben.
    Ik heb zelfs 3 x meegemaakt dat ik Nutrilon wat 3 maanden overdatum in m handen gehad. Ik was het wel gewend dat vlees, melk en eieren ook vaak overdatum was, maar dit sloeg alles.
    Toen ik het aangaf zeiden ze alleen maar "oh bedankt, we zetten hem achter neer" :(

    Die 7 principes van ze is ook gebakken lucht.
     
  4. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Als iemand naar mij zwaait zwaai ik vriendelijk terug!:)
     
  5. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik heb juist een hekel aan de "service" van het Kruidvat.
    Service in de zin van vrije doorgang door alle gangpaden. Het is soms net een survivalbaan.

    Jemig wat een ellende. Afgelopen week wilde ik daar wat kopen. Ik met wandelwagen met Finley erin naar binnen. Het eerste gangpad stond ik al zowat klem met de wandelwagen door alle zooi (dozen met spullen) die ze links en rechts van het gangpad hadden neergezet om de vakken bij te vullen. Hele gangpad stond er gewoonweg vol mee.

    Ik stond te stuntelen met de wandelwagen om er weer weg te komen, nam bijna met een wiel een "sta-in-de-weg-reclamezuil-met-spulletjes" mee en zo'n winkelmedewerkster zat me schaapachtig dom aan te kijken. Heb tegen haar gezegd dat dit geen doen is zo en dat ik wel naar de DA drogist zou gaan.

    Heb de wandelwagen al slingerend weer teruggereden en ben inderdaad naar de DA drogist gegaan waar je gelukkig nooit struikelt over allerlei dozen die in het gangpad staan.
     
  6. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ow maar klanten kunnen ook erg zijn. Mijn vriend verkoopt media artikelen en soms zijn er klanten die rondkijken, 5000 vragen stellen en weer weg gaan want de uitleg hebben ze gehad dus gaan ze die in de mediamarkt kopen want dat is dan goedkoper blablabla. De dag erna bellen ze naar de zaak van mijn vriend omdat ze de tv niet geïnstalleerd krijgen of ze effe ene kunnen langssturen en die service bij de mediamarkt kost geld. Euhm ja dan betaal je de mediamarkt maar!

    Of met kerst 2 jaar geleden, sneeuw lag een meter hoog, kerstavond. Kregen ze telefoon. De tv doet het niet. Enkele vragen gesteld en gevraagd of ze naar dit of dat wil kijken maar dat ging niet, kijken had geen nut want ze is niet technisch en over 2u zou de familie komen en dan moest die tv het toch doen! Dus mijn vriend maar op zijn scooter door die sneeuw om die klant te helpen. Komt hij daar aan, keek naar die tv was de stekker uitgetrokken. "Owww ja ik heb daar nog gestofzuigd vandaag"
    Ow toen was mijn vriend boos! Wij moesten ook naar familie gaan maar omdat mevrouw de stekker van de tv had uitgetrokken moest mijn vriend een halfuur met de scooter door die sneeuw om een stomme stekker terug in te steken omdat madame bedoek kreeg.
     
  7. ylvi

    ylvi Actief lid

    9 dec 2011
    298
    0
    16
    Zelf werk ik in een winkel en kan er ook echt niet tegen dat mensen me van achter in de winkel gaan roepen of staan zwaaien, sorry, maar dat vind ik echt niet netjes... Verder vind ook ik dat de klantvriendelijkheid van het winkelpersoneel in de afgelopen jaren achteruit is gegaan....(o.a. door enorme werkdruk) maar ook helaas het fatsoen van de klanten, velen van hen denken dat ze alles maar kunnen zeggen..
    Ik loop nogal wat jaren mee, heb leidinggevende functies gehad en ben niet op mijn mondje gevallen. Klanten die denken dat ze alles kunnen maken kunnen van mij een gevatte opmerking krijgen! Vaak is dan het ijs gebroken en zijn ze wel ineens aardig... gek hoor..

    Voorbeeld van een klant; komt met haar man binnen, loopt naar een bepaald product en staat me aan te kijken. Ik sta net met een complete paspop voor me die half uit elkaar ligt (moest een shirt af voor een andere klant die inmiddels in de paskamer staat te passen). Trek net het shirt over het hoofd. Dus ik zeg nog netjes (zonder dat ze iets aan mij gevraagd heeft) 'ik kom zo bij u hoor'. Ik dus het shirt even recht trekken (want een paar blote borsten bij zo'n pop staat ook nogal dom), daarna draai ik me om naar de klant..... vraag: 'wat kan ik voor u doen?'
    De klant tegen mij: Ik ben hier vaste klant!! (nog nooit eerder gezien, maar goed..) Wat verschrikkelijk onbeschoft van je om mij hier te laten wachten! Je staat daar maar een beetje te kleppen (huh?! met een paspop??? mijn collega en ik zijn met zijn 2en, en die collega is toch echt al een hele poos met een andere klant bezig..) en klanten die geholpen willen worden laat je staan!!! Ik ga!! En ik kom hier nooit meer terug!! (en ze riep nog een hoop onzin en lelijke dingen..)
    Ik heb dus heel rustig en vriendelijk gezegd dat ik toch echt niet aan het kleppen was met die paspop, dat ze dat dan toch echt verkeerd had gezien en dat ik inderdaad ook liever had dat ze nu onze winkel zou verlaten omdat we niet op deze manier aangesproken wensen te worden!!
    Haar man zei niets!! En zij ook niet veel meer... en ze is vertrokken!


    Maar goed, ik herken het zelf ook zeker wel in winkels waar ik dan zelf als klant kom!
    Zelf ooit in een schoenenwinkel schoenen aan het passen van ruim 300 euro. Komt de eigenaar van de zaak naar me toe; u weet dat deze schoenen 300 nog wat zijn??
    Euh ja, dat weet ik...
    Ik heb ze uit getrokken, ben naar de concurrent gegaan en heb ze daar gekocht! (ik ging echt gericht voor die schoenen naar die winkel!! Had ze al zolang in mijn hoofd en eindelijk besloten om ze ondanks de prijs toch te kopen!!)
    Dezelfde eigenaar beweerde dat bepaalde schoenen die ik een keer ervoor aan het passen was van leer waren.
    Ik zei dat ze echt niet van leer waren, waarop hij antwoordde dat dat zeker wel het geval was!
    Toen heb ik de schoen uit gedaan, hem het stickertje laten zien wat in de schoen zat en hem verteld dat dat tekentje wat bij buitenzijde aangegeven werd toch echt kunststof betekende...
    Inmiddels is deze winkel failliet....gek hè??!!
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wij hebben dat soms ook, dan lopen w een wat duurdere winkel in en zien bijvoorbeeld een lamp die we mooi vinden van 250 euro..en een kandelaar van 400 euro (175 hoog) Dan zie je de verkopers al kijken van: Ja doei dat kunnen ze niet betalen hoor.

    Je ziet ze gewoon kijken. Alsof hun weten wat wij op onze spaarrekening hebben staan, komop.
     
  9. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik heb zelf ook een tijd als kapster gewerkt en als bijbaan in een bekendere schoenenwinkel, maar de vriendelijkheid van klant naar personeel is ook om te huilen hoor..
    Ik snap soms wel waarom ze wat chagrijnig achter hun kassa staan, je wil niet weten waar ik wel voor uit gemaakt ben. Mensen denken echt dat ze als klant koning zijn en dan maar alles kunnen zeggen.
     
  10. minon

    minon Niet meer actief

    Mijn ouders hebben het een keer gehad. Die gingen een tv meubel kopen. Ze hadden al degelijke massief eikenhouten meubels dus wilden dat weer. Mn vader werkte toen als zakgoed chauffeur en was laat thuis. Dus hup in de overall met het veevoer stof in zn haar naar die zaak kast kopen. 2500 gulden moest ie toendertijd kosten. Zegt die verkoper: nou meneer kunt u niet beter hier naar kijken want ik denk dat die wel een beetje te duur is. Mn vader (die normaal nooit kwaad te krijgen is) is laaiend de deur uitgelopen en die man onder zn neus gewreven dat ie diezelfde kast wel bij de meubelmaker aan de overkant zou laten namaken. De maten kwam die meubelmaker wel opnemen. Uit eigenwijzigheid heeft ie het nog echt gedaan ook voor veel meer geld. Tv meubel doet trouwens nog steeds dienst bij ze in huis na dik 25 jaar haha.
    Zo ook mijn oom: die is het type geld genoeg maar loopt altijd op klompen en een overall aan. Die zag een mooie auto staan en kreeg eenzelfde soort reactie. Is ie naar andere dealer gegaan daar diezelfde auto full options gekocht en is hem nog even gaan showen bij de eerste dealer. Die medewerker lag er gelijk uit.
     
  11. silly31

    silly31 Actief lid

    12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik echt slecht of niet geholpen word, loop ik gewoon weg en ga ik naar een andere winkel, meestal kan ik me er niet zo druk om maken.....
    ben alleen een aantal jaar geleden een keer ontzettend boos geweest in de piet kerkhof,
    mijn zusje, een volwassen vrouw (met downsyndroom) en ik waren aan het winkelen, ieder ons eigen weg in de winkel, 3x heeft ze om hulp gevraagd aan een verkoopster, maar die liep gewoon weg :$
    ongelooflijk...(nou weet ik ook wel dat sommige mensen niet weten wat ze moeten zeggen,maar toch) maar goed, uiteindelijk had ze toch voor bijna 200 euro aan kleren uitgezocht, dus wij naar de kassa, ik stond achter haar in de rij. de verkoopster kijkt haar aan, heel minachtend en vervolgens naar mij en vraagt of ze mij kan helpen, dus ik wijs naar mn zusje en zeg, deze mevrouw was eerst hoor, waarop zij zegt, dat kan, maar ik zie geen begeleider, dus ik ga haar niet helpen! wtf :$
    ik heb haar arm gepakt en alle kleding over de toonbank gegooid (lees gesmeten) en we zijn weggegaan, later nog een mailtje gestuurd, maar nooit meer iets van gehoord
     
  12. seepje

    seepje Fanatiek lid

    23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik werk er zelf op een andere afdeling, via promotiebureau, dat wel maar ik heb er wel even melding van gemaakt ;)
     
  13. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Hij had natuurlijk ook gewoon kunnen vragen of de stekker er wel in zit :D Had hem een ritje op de scooter gescheeld. Maar vind het sowieso wel superservice dat de zaak waar jouw vriend werkt met kerst avond gewoon bereikbaar is.
     
  14. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Zelf ook in de c1000 meegemaakt dat ik al eventjes aan het wachten was. Klant voor mij wist ook de pincode niet meer, dus dat hielp ook al niet mee. Ben ik aan de beurt, komt er vervolgens een c1000 medewerker naast de caissiere staan om af te rekenen. En de caissiere liet hem ook nog gewoon voorgaan. Zonder even te vragen. Dus ik heb op dat moment nog heel netjes gezegd dat ik toch echt eerst aan de beurt was. Zegt ze: collega's met pauze gaan voor de klant. Daar raakte ik wel geirriteerd van en heb duidelijk geroepen dat ik dat absoluut klantonvriendelijk vind en dat ik dan voortaan wel naar de AH ga. Zegt ze: Nou prima, dan doe je dat toch lekker. Ik heb dit uiteraard wel gemeld bij de manager en ze is er ook op aangesproken, maar meer konden ze niet doen.
    En weet je: als ze nou gewoon had gezegd: mag mijn collega even voor, want hij heeft pauze, dan was het geen enkel probleem geweest. Het was puur de manier waarop en hoe ze er bij keek.
     
  15. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn nieuwe collega had een tijdje terug een blad drinken laten vallen. Een man aan een tafel vlakbij riep vervolgens naar een andere collega of we geen normaal personeel aan konden nemen :(
    Het was zijn drinken niet en het ging ook niet over hem heen.
    Mijn collega heeft hem laten betalen en gemeld dat hij maar naar een cafe moest gaan waar wel normaal personeel rond loopt. Toen was hij wel op zn teentjes getrapt.

    De gasten/klanten worden wat dat betreft met de jaren steeds erger en onbeschofter.
     
  16. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zat laatst bij de kapper komt een vrouw 11.05 hysterisch binnen waar de ....straat is ( weet zo de naam niet meer) want ze moet daar 11 uur zijn. De kapper zegt vriendelijk " wilt u even wachten in de wachtruimte ( apparte ruimte voor knipsalon) kom ik zo na u toe. De vrouw sl geïrriteerd, ja hallo zeg gewoon waar die straat is ik ben al te laat. Kapper weer. Ja sorry mevrouw, even de laatste folie erin en dan kom ik u vraag beantwoorden. Nou he toen ging ze toch tekeer . Schelden, gillen, boos en is kwaad de deur uitgelopen. Hij moest maar ff alles laten vallen waar hij mee bezig was en vliegen voor een vrouw die zo binnen komt rennen . Rare wereld
     
  17. Als ik echt niet fijn geholpen word zeg ik, mag ik me even voorstellen mijn naam is bla bla en ik ben een mystery shopper. We gaan even een lijstje af met punten, wil je je manager erbij roepen. Nou dat gezicht dan hahaha. Goud waard!! :)
     
  18. Fizzy

    Fizzy Bekend lid

    24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Was met een vriendin aan het shoppen voor een bruiloft jurkje. Verkoopster om hulp gevraagd, dus zij ging met ons de rekken door en liet zien wat ze had. Ze zei vervolgens tegen mijn vriendin, nadat ze haar minachtend van boven tot onder bekeken had: "ik heb deze, en deze, en d...... nou ja, laat maar. Die is echt veel te duur voor jou."
    We waren zo verbijsterd dat we niks uit konden brengen en zijn direct de winkel uitgelopen.
     
  19. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Mijn moeder loop mank doordat ze in het verleden een hersenbloeding heeft gehad. Wij gingen afrekenen bij een kledingwinkel. Dus wij afgereken, willen vertrekken. Hoor ik achter ons de verkoopster tegen een collega zeggen dat het geen gezicht was dat mijn moeder mank liep en dat ze zich dood zou schamen als het haar moeder was.

    Ik ben omgedraaid. Gezegd dat ik alles heb gehoord en direct haar leidinggevende wilde spreken, dat ik dit niet accepteer. Leidinggevende kwam erbij, verhaal uitgelegd, de verkoopster moest excuses maken en we kregen ons geld terug en mochten de kleding houden.
     
  20. Hupseflups

    20 jun 2014
    13
    0
    0
    :$ Dat meen je niet!!!:$
     

Deel Deze Pagina