Hoi dames, Ik wil jullie graag het volgende voorleggen. In juni 2013 hebben wij de trouwlocatie al geregeld voor ons huwelijk dat volgende week zal plaats vinden. Daar zijn afspraken gemaakt rondom de prijzen en de catering etc. Daar is ook keurig door beide partijen voor getekend. Nu ontvangen wij eind mei een mailtje dat per 1 juni de locatie wordt overgenomen door een andere uitbater. Maar dat alle afspraken die reeds zijn gemaakt blijven staan. Dat lijkt nu in de praktijk toch iets anders uit te pakken. Wij hebben gekozen voor een spaans buffet en daar bepaalde gerechten voor afgesproken. De nieuwe uitbater komt 1,5 maand geleden met een voorstel voor een spaans buffet met heel andere gerechten, minder gerechten en voor bijna dezelfde prijs. Daar hoeven we toch niet mee akkoord te gaan? Wij hebben m.i. al een overeenkomst liggen. We zijn nu aan het bedenken hoever we het willen opvoeren. Ook om nog wel een mooie dag te hebben volgende week. Graag jullie advies!
Maar waarom kom je daar nu pas mee als het 1,5 maand geleden is gecommuniceerd naar jullie? Dan ga je het nu last minute nog wijzigen? Kan me voorstellen dat als je al 1,5 maand weet hoe en wat de uitbater zegt ja daar had je eerder mee moeten komen.
Nee, wij zijn al 1,5 maand in discussie met ze. Maar telkens moet het met de keuken worden afgestemd. En toen opeens ging ze 2 weken met vakantie. Vanaf dat we het nieuwe aanbod hebben ontvangen zijn we al in gesprek. Maar dat duurt maar voort...
Ah kijk! Dat is iets anders! Dan zou ik er idd niet mee akkoord gaan nee.... Hoe zit het met de betaling? Dan zou ik die namelijk niet helemaal voldoen als er op de dag zelf blijkt dat het buffet minder uitgebreid is. Communiceer je wel via mail? Dat je alles zwart op wit hebt?
We communiceren alleen maar via de mail. Dat vind ik het irritante maar we doen het inderdaad om alles te kunnen bewijzen. De betaling moet een gedeelte vooraf en een gedeelte achteraf. Dus daar kunnen we inderdaad mee spelen. Vanmorgen gebeld omdat ze weer terug is van vakantie met de vraag waar de reactie blijft. We staan met een rood vlaggetje in haar mailbox maar de urgentie lijkt er niet te zijn. Terwijl het toch volgende week is. Maar dat is waarschijnlijk mijn persoonlijke frustratie. Wil gewoon niet in de week van mijn huwelijk met dit soort dingen bezig zijn! :x
vervelende zaak zo vlak voor de grote dag. Ik zou voor je eigen gemoedstoestand samen om tafel gaan zitten ipv via mail. Schrijf alles op papier etcetc.. Misschien komen jullie eruit hun bvb hun kaart jij een vergoeding voor ongemak. Je kunt je gelijk wel willen halen maar je moet je ook afvragen of je al die stress zo vlak voor jou grote dag wilt. Plus als de gemoederen hoog oplopen zit je daar volgende week ook niet lekker meer denk ik en verpest dat je dag. succes ermee
Wat vervelend! Hier zit je echt niet op te wachten een week voor je gaat trouwen! Ik zou ook eisen dat je hetgene krijgt waar je voor getekend hebt. Wij hebben dat ook een keer met iets anders gehad en toen ze hier niet aan konden voldoen werd het contract ontbonden. Helaas hebben jullie geen mogelijkheid om op deze korte termijn iets anders te regelen. Ik hoop dat jullie er alsnog uit gaan komen, maar zou ook voet bij stuk houden. Tevens hoop ik dat dit jullie dag niet gaat verpesten en wens ik jullie alvast een perfecte dag en een heel fijn huwelijk toe!
Ja, ik geef ze nog 2 dagen om het goed af te handelen en anders wil ik vrijdag gewoon om de tafel. Dit schiet niet op. Ik wil geen stress maar ik wil ook geen karige maaltijd... We gaan het zien! Dank voor jullie reacties! Weet ik tenminste zeker dat ik dit niet zonder slag of stoot hoef te accepteren.
En kom je er niet uit, laat het dan even en pak het op na de bruiloft. Kun je dan bijv met betaling "dreigen". En dan weet je wat er daadwerkelijk was!
Zou er ook niet mee akort gaan! Via de mail is niet de oplossing ga er naar toe!! En ga in gesprek recht streek.s jullie kunnen denk het contract ontbinden als er niet volgens afspraak je wensen te gemoed gezien gaan worden. Ga er naar toe of bel en dreig met van dan zeggen we het hele feest op en gaan ergens anders naar toe. Zou even een plan B maken heel snel. Kijken of er ergens in de buurt ook wat te vieren valt, Moet je zien hoe snel ze kunnen mee werken want ze gaan dan inkomsten missen. Zou het niet van hun laten afhangen. Jullie dag jullie wensen jullie waren op tijd. Hun plegen contract breuk in deze. Dit denk ik dat je moet doen. Maar ben maar een leek.
In ander halve week is een andere locatie etcetc regelen nagenoeg niet te doen of je moet genoegen nemen met een buurthuis. Dus dreigen ergens anders heen te gaan zou ik zeker niet doen. Mochten hun zeggen prima dan zit je helemaal met de gebakken peren en kun je heel de boel wel cancelen.
Dat snap ik ook wel. Maar ze moet toch wat. ! Als ze de dingen die ze wilde wilt krijgen krijg het gevoel dat ze afgescheept woord. En dan moet je toch echt actie ondernemen om te krijgen wat je wilt.
Dat zeker, maar niet dat naja dat moet ze natuurlijk zelf weten maar denk dat ze dan nog meer stress heeft
Nee, een andere locatie is geen optie. Te kort dag en niks vergelijkbaars in de buurt. En alle heisa die ik dan op mijn dak haal. Ik wacht het even af en anders plan ik vrijdag een afspraak face to face. En zal moeten accepteren hoe het dan verloopt. Als het echt anders dan afgesproken is heb ik altijd nog de rechtsbijstand. Maar dat heb ik uiteraard liever ook niet...
Ik zou het wel accepteren (anders spugen ze in je eten) Zou vanaf het begin in gesprek gegaan zijn face to face. Op een vriendelijke en gezellige manier. Zij hebben jouw dag in hun handen dus Hoe moeilijker jij doet Hoe minder zij voor jullie willen doen!
Nou, dat is toch van de zotte! Moet ik alles maar slikken omdat ze anders in mijn eten spugen. Nadat de nieuwe uitbater is begonnen heb ik face to face met ze gesproken omdat ze helemaal geen stukken hadden overgedragen gekregen. Toen wist ik dus niet dat ze de afspraken zo zouden gaan aanpassen. Het is een locatie waar bruiloften aan de lopende band zijn. Ik ga er vanuit dat zij de goede naam niet ten grabbel gooien.
Ik wilde nog even laten weten dat alles is opgelost! Uiteindelijk hebben ze alle voorwaarden gelijk getrokken als de oude uitbater. Ik ga er nu maar vanuit dat er niet in wordt getuft. Dus! Nog nog een kleine week! Nu maar hopen op iets beter weer?..
Oh wat fijn dat het is opgelost, hopelijk inderdaad wel wat mooier weer voor jullie. Een heel fijne dag gewenst in ieder geval!
Wat een vervelende situatie zeg! Vergeet niet dat voor een zaak/restaurant/locatie jullie bruiloft pas over een week is... Jullie zijn 'gewoon' werk en niet de belangrijkste dag van het jaar. Producten worden een week of vers een dag vantevoren in huis gehaald, dus dat komt echt wel goed. Misschien hebben ze nu koks in huis die niet weten hoe ze jullie buffet moeten maken? Of zijn de producten nu gewoon veel te duur om het voor de afgesproken prins te kunnen leveren? En helaas is hun probleem nu jullie probleem... De vorige uitbater is er niet voor niets mee gestopt. Ik zou hard aandringen op een persoonlijk overleg, dan kunnen jullie goed bespreken wat de wensen zijn en wat jullie willen en kunnen ze misschien uitleggen waar de problemen zijn van het afgesproken buffet? (Ervaringsdeskundige uit de horeca.... Jaren bruiloften georganiseerd )