Hoi dames heb even jullie mening nodig want weet niet zo goed wat ik hiermee moet.. ik heb vorige week mijn vapozone verkocht ivm stoppen vd opleiding schoonheidsspecialiste. De vrouw die hem kocht woont aan de andere kant van het land en haar schoonouders wonen bij mij in de buurt dus haar schoonvader is afgelopen donderdag de vapozone op wezen halen. ze had 60 eu overgemaakt en dat was prima hoefde er niet meer voor te hebben ook al kon ik er meer voor krijgen, wilde gewoon mijn kamertje leeg hebben omdat we daar andere plannen mee hebben. Afijn, schoonvader komt van die mevrouw, ik dd vapozone aangesloten en aangezet om te laten zien dat die het ook echt deed.. belt die mevrouw vandaag op dat hij piept en geen stoom geeft! Begon gelijk te zeggen dat ze haar geld terug wilde wat logisch is.. maar.... hij heeft het altijd bij mij gedaan!! Heeft altijd perfect gewerkt dus dat vertelde ik die mevrouw ook en dat ik het nogal heel makkelijk van haar vind dat ze die vapozone terug komt brengen en haar geld terug wilt.. ik zei ook van ja wie weet wat er gebeurt is tijdens het vervoeren dat door een bijv flinke drempel iets aan de binnenkant los is geraakt.. ze zou nog even kijken en mij erover terugbellen. Wat vinden jullie? Ene kant ik snap Mevrouw heel goed maar aan de andere kant hij heeft bij mij altijd perfect gewerkt dus als zij haar geld terug krijgt is haar probleem opgelost maar ik daarentegen krijg een kapot apparaat terug wat goed werkte en wat ik niet meer kan verkopen. . hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik zeg pech gehad voor die vrouw. Dat weet je als je iets tweedehands koopt. Haar vader heeft nog gezien dat hij het gewoon doet dus tja jammer voor haar. Ik zeg altijd garantie tot aan de deur. Dan had ze een nieuwe moeten kopen.
Haar schoonvader heeft gezien dat ie werkte bij jou. Vanaf 't moment dat zij heeft betaald, haar schoonvader dat ding kwam ophalen en ermee buiten was, is 't toch echt haar probleem. Jammer voor haar ...
Vervelend probleem. Haar schoonvader heeft met eigen ogen gezien dat hij het (goed) deed, omdat je hem aan hebt gezet toen hij hem ophaalde. Heb je dat ook benadrukt? Inderdaad sta jij er niet op te wachten dat je misschien dan wel een kapot apparaat terug krijgt wat door hem is gebeurd... Succes ermee, geen idee verder hoe je dit op kunt lossen.
Ja dat denk ik dus ook.. haar schoonvader heeft echt gezien dat die werkte hij heeft zelfs het heet water reservoir nog geleegd.. Als ik iets koop weet k ook dat het garantie tot aan de deur is via mp.. mijn vriend is er ook heel halsstarrig in en zegt ook van nee ze krijgt haar geld niet terug dan had ze zelf maar moeten komen. heb het ook meerdere malen benadrukt dat haar schoonvader het echt gezien heeft dat die werkte. ben helemaal niet zo zakelijk ingesteld maar vind dit wel een rot situatie. Andere kant wat heb ik eraan een kapotte vapozone? Ik kan hier niks meer mee terwijl die het daadwerkelijk deed voordat die de deur uitging.
Mocht ze weer moeilijk gaan doen, dan zou ik haar dit topic laten lezen. Iedereen is het wel met jou eens denk ik.
Haha inderdaad dochters Dankjewel meiden voel me er in ieder geval in gesteund dat ik het juiste doe hoe jammer het ook voor haar is.
Ik vind dit zo lastig altijd! Als ik, zelfs als ik het zelf opgehaald heb, iets koop wat het de eerst volgende keer dat ik 'm probeer niet meer doet, heb ik ook zoiets van; nou, lekker dan, zal ze daarvan geweten hebben? Aan de andere kant, als ik iets verkoop wat prima werkt en iemand vertelt me dan dat het níét werkt, vraag ik me af of ze het niet gewoon zelf hebben laten vallen of iets dergelijks, waardoor het stuk gegaan is.. Toch denk ik dat dat inderdaad het risico van marktplaats is. Garantie heb je alleen als je het nieuw koopt..
Als jij hebt laten zien dat ie het nog helemaal doet dan is het jouw verantwoordelijkheid niet meer zodra de voordeur dicht gaat. Het slimste is om contact te laten lopen via de mail. Je kunt dan aantonen wat er wel en niet gezegd is mocht het zover komen. Telefonisch is dat niet mogelijk.
Das een hele goede BillyF! dat zou ik inderdaad doen! ik heb het ook een keertje gehad.. ik verkocht een kroonluchter.. die mevrouw heeft hem wel zelf opgehaald.. ik had hem nog helemaal pegel voor pegel schoongemaakt! ze heeft hem bekeken en mee naar huis genomen maar mailde me toen de volgende dag terug dat er een aantal pegels miste en dat ze dat niet zo netjes vond... tsja.. ik had ze net allemaal schoongemaakt en heb geen pegel gemist.. en ze had ze zelf opgehaald.. dus inderdaad.. garantie tot aan de deur! ik zet het tegenwoordig ook in mijn advertenties! tis wel een goede les
Dit dus! En wie weet geeft ze haar slecht werkende terug aan jou en staat die van jou gewoon op haar kamer.
je verkoopt hem al goedkoop daarbij der schoonvader heeft hem werkend gezien dus laat lekker gaan jij weet niet wat er achteraf gebeurt is en anders had ze hem zelf op moeten komen halen mp is garantie tot aan de deur
* garantie tot aan de deur * gezien en werkte toen schoonpa er was * al goedkoop weggedaan * had ze maar zelf moeten gaan kijken * ze komt er pas mee na een week * hij kan het na een week goed doen alsnog begeven Ik zou zeggen, kies 1 of meerdere argumenten en toedeledokie.
Sorry, maar jammer voor haar! Hij deed het toen ie afgehaald werd. Wie weet idd door vervoer iets kapot gegaan. Hier ook garantie tot aan de deur.
Wie zegt dat je überhaupt iets terug krijgt..... Dan ben je apparaat kwijt en je hebt geen geld... Nee hoor. Ook hier garantie tot aan de deur.