Hallo dames, Yeah, onze kozijnen van het dakkapel zijn vervangen (eindelijk, die mensen zouden begin augustus al komen, maar door drukte en uitgelopen werkzaamheden door de regen is het vandaag pas vervangen). Wij hadden verrotte kozijnen en enkele beglazing erin zitten. Nu is dat vervangen door kunststof kozijnen met HR++ glas. Over het bedrijf zelf, het kantoor/verkoop personeel zijn wij niet heel erg tevreden (Axxent uit Enschede). Overal zelf achteraan bellen, communicatie van lik me versje, ineens komen er (onnodige) kosten bij, wij hoorden een halve week voor de geplande lever/montage tijd dat alles opgeschoven zou gaan worden, waar wij zelf achteraan gebeld hadden. Vertegenwoordiger die vaak zijn telefoon niet eens opneemt (kan toeval zijn hoor, viel gewoon even op). Vandaag hebben de monteurs prachtig werk geleverd, ben daar heel dik tevreden over. Had een probleempje met het raam. Werd binnen 5 minuten terug gebeld, heel vriendelijk en hebben mij enorm goed geholpen. Ook al vervloekte ik het raam (ik ben niet blond, wel totaal niet technisch). De monteurs hebben het kozijn vanaf de achterkant van het huis omhoog getild naar het dakkapel met een lange ladder. Totaal geen valbescherming gehad en ook nog eens een kapotte ladder (zie foto, foto is niet bewust zo gemaakt, wou gewoon foto hebben voor vriend die vroeg hoe de verbouwing ging). Appt vriendlief om te vragen of hij het goed zag dat ladder kapot is. Euh, ja, wattan? Hij had nadat ik die foto stuurde al met de arbo gebeld en dit mag niet (logisch eigenlijk). Voor de veiligheid van deze monteurs heeft vriendlief het gemeld. Hij heeft ook gevraagd aan mij of hun valbescherming droegen. Euh, nee? Geen touw, valhelm, vangnet of iets. Niks! Ik moest ontfrutselen waar ze hierna heen gingen. Naar Den Helder, vanuit Nieuwerbrug (Bodegraven). Monteur vertelde ook dat ze om 05:00 uur al vanuit Duitsland vertrokken waren en om 22:00 uur vanavond weer thuis zijn. Wat betreft het kantoor personeel, prima, daar zijn wij vanaf. Dat hun zo zijn, moeten hun weten. Kozijnen zijn geleverd, niet beschadigd of iets. Monteurs hebben heel goed werk geleverd. Mijn punt is, waar ik mij zorgen om maak, is de werkomstandigheden van deze beste mannen. Wij betalen er flink aan 1600 voor alleen kozijnen dakkapel. Hadden ook een andere aanbiedingen gekregen van 1000 en 1200, maar ook duurder dan 1600. Maar wat het bedrag ook is, al is het 1000, dan mag je toch verwachten dat de monteurs op zijn minst veilig kunnen (en mogen) werken?? Of ben ik nou zo'n zeurpiet?
Fijn dat je je nieuwe kozijnen heb, En heel goed dat jullie het gemeld hebben, gaat toch om veiligheid Ze zullen maar na beneden vallen zit je ook niet op te wachten natuurlijk
Ik vind je geen zeurpiet. Dat is niet normaal.. Waarschijnlijk weten die jongens dat ook wel, alleen als ze het zeggen dan lopen hun het risico op ontslag. Het mag officieel njet, maar een baas heeft geen zin in zeikerds over hoe hun werken.. Hoop dat de arbo er iets mee gaat doen
Jij bent een zeurpiet. Echt te erg dat jullie de arbo hebben ingeschakeld. Mijn man moet ook regelmatig werk verrichten wat arbotechnisch niet te verantwoorden is. Met andere woorden: het werk kan niet verricht worden zonder overtreding. Wij hebben zonnepanelen laten leggen en zij zijn ook zonder zekering op het dak geklommen. Hun probleem als er iets gebeurt. En ik geloof dat veiligheidsmaatregelen ook niet altijd veiligheid bieden.
Dat je er gelijk melding van hebt gemaakt bij de arbo vind ik onbegrijpelijk! A: Als de monteurs er het niet mee eens zijn ,moeten ze dit zelf aangeven. Ik als monteur zijnde was niet met zo'n kapotte ladder aan het werk gegaan. B: Misschien moeten deze monteurs wel valbescherming dragen ,maar doen ze dit zelf niet. Omdat ze het misschien niet handig vinden??> C: je had ook eerst het betreffende bedrijf kunnen contacten ipv gelijk de arbo.
Ik snap ook echt niet dat jullie dat gemeld hebben! Als hun zo willen werken, moeten ze dat toch zelf weten. Waar bemoeien jullie je mee. Had dan het bedrijf waar ze voor werken gebeld als je er zo mee zit.
Dit dus. Neem aan dat volwassen kerels zijn die best voor zichzelf kunnen opkomen. Of ze moeten gevraagd hebben of je t wilde doorgeven. Denk niet dat ik blij zou zijn. Denk je een tevreden klant achter te laten gaat ze de arbo bellen. Wie weet was die ladder recent stuk en hadden ze nog geen vervanging... En dan nog hun risico. Heb je hun er op gewezen gepraat?
Ik vind het overdreven, ik denk dat die werklui prima zelf kunnen bepalen hoe hun willen werken en of dit verantwoord is.
Zo jammer dat de meeste mensen mijn openingspost niet hebben gelezen. Triest. Zegt meer over jullie dan over mij. On topic. Dat er doden kunnen vallen, is dan ook eigen schuld, dikke bult? Rums, dus als ik je goed begrijp, dat als je man zich ter pletter valt, denk je er nog net zo over?
Deels mee eens, vooral wat werktijden betreft. Dat moet ieder voor zich weten. Alleen dat stukje veiligheid...
Je vraag toch om een mening. Dan krijg je die en dan reageer je zo fel. Mijn man werkt niet op daken o.i.d. maar met bijv. koelkasten via een trap enz. Dat moet ook allemaal volgens arboregels die het ondoenlijk maken om boven of beneden te komen.
Om die reden heeft vriendlief het gemeld, nog voordat ik het wist. En idd, net wat je zegt over die monteurs. Als ze zeuren, voor hun 10 anderen. Denk dat het daarom gemeld is. De werkomstandigheden van de monteurs (ook kozijnen) van het vorige huis, waren ook minder. Maar was absoluut niet onveilig! Had meer met hun werkplanning te maken. Ze waren van 's ochtends vroeg, tot 's avonds laat aan het werk. Dat moeten ze lekker zelf weten en daar is toen destijds ook geen melding van gemaakt.
Dat mag natuurlijk. Tja, dat kan ook niet nee. Dit is wel even ietsje anders. En mijn mening mag ik ook hebben. En mijn mening is dat een trap niet kapot hoeft te zijn. Heeft niks met zeuren te maken, meer om mijn karakter, dat ik wel sympathiek ben en jullie niet.
Schijnbaar wil je alleen meningen die in je straat passen?? Waarom reageer je anders zo fel??? Je vraagt of je een zeurpiet bent in je opening...... Nou het is duidelijk dat de meesten dat wel vinden. Waarop jij fel gaat reageren. Open dan geen topic!
Ik snap het wel. Bij ons klopt er ook heel veel niet op de werkvloer, niemand durft er iets mee te doen, want is bang om hun baan te verliezen. Waaronder ik, dus als iemand anders melding wil maken, graag
Jullie kunnen het niet accepteren dat VRIENDLIEF de arbo heeft ingeschakeld. Daar struikel ik over. Over iemands mening respecteren gesproken. Jullie kunnen dat ook niet. Ik vroeg of ik een zeurpiet ben, meer niet.
Triest eigenlijk dat zo iets gebeurd. Dat je geen eens voor je eigen veiligheid mag opkomen (en andere mensen mogen blijkbaar ook niet de arbo bellen, zoals ik van andere dames begrijp want dan ben je een zeikerd)
Oh kan ik wel accepteren hoor, vind het alleen nergens op slaan voor de rest vind ik je in je verdere opening een behoorlijke zeurpiet En jij vraagt of wij dat ook zo zien en daar geef ik antwoord op. Heb je eigenlijk bij de medewerkers zelf geïnformeerd over hun manier van werken en bescherming?