Koper heeft pakketje niet ontvangen (mp)

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JNS25

    JNS25 Niet meer actief

    Hallo,

    2 weken geleden heb ik een spijkerjasje via marktplaats verkocht. Gevraagd of ze het wilde ophalen of dat ik het moest opsturen (brievenbuspost). Ze wilde dat het opgestuurd zou worden.

    Vorige week heeft ze mij gemaild dat ze het nog niet had ontvangen. Ik heb er op gereageerd dat ik het vervelend vond en of het niet toevallig bij de buren was geleverd.

    Gisteren kreeg ik weer een mailtje dat ze het nog steeds niet heeft ontvangen en wat ik/ we daar aan gaan doen, ze stelt voor om de kosten te delen...

    Ik vind het echt vervelend voor haar! Maar ze heeft € 8,50 incl. verzendkosten betaald voor een spijkerjasje van Vingino. Als ik haar nu ook nog eens de helft ga/ moet terugbetalen dan heb ik er € 1,72 aan overgehouden omdat de verzendkosten € 2,56 waren.

    En nu weet ik dus niet wat ik terug moet sturen :(..
     
  2. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Het word tegenwoordig volgens mij steeds makkelijker om te zeggen dat je iets niet hebt gehad en de kosten dan maar te splitsen.
    Ik denk dat ik er niet op in zou gaan, dat is het risico van verzenden.
    En ze kan ook nog informeren bij tnt.

    Daarom haal ik dus altijd mijn spullen op.
     
  3. Deerne85

    Deerne85 Fanatiek lid

    10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Bewijzen kun je niet dus ik vind het heel schappelijk van haar dat ze voorsteld om de kosten te delen... ze had ook haar hele bedrag terug kunnen eisen. Gelukkig is het maar een klein bedrag en ben je je jasje kwijt voor veel minder dan je in gedachten had, maar iets anders kun je er ook niet van maken. Als ze niet liegt, heeft ze en geen jasje, en kost het haar nog geld ook. Dan heft zij eigenlijk meer verloren dan jij in deze situatie.
     
  4. miss84

    miss84 Bekend lid

    2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig. Jij hebt het verstuurd... Tsja dat is het risico voor haar.
    Ik zou het zo laten. Misschien lullig maar dit kan gebeuren.
     
  5. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is het risico van versturen en deze ligt bij de koper vind ik. Heel vervelend, maar voor hetzelfde geld liegt ze. Ze/Jij kan altijd TNT bellen en het doorgeven.
     
  6. Cabb

    Cabb Niet meer actief

    Je kan tegenwoordig je brievenbuspost ook een track en trace code krijgen he, kost niets extra. Heb je voor de volgende keer wat meer bewijs...
     
  7. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik vind het risico van de koper. Het is nl heel makkelijk bij elk pakketje wat je koopt te mailen dat je niks hebt ontvangen en zo allemaal gratis of goedkope spullen inhuis te halen.

    Ik geef altijd vooraf aan dat het op risico van de koper is en dat mijn voorkeur uitgaat naar het als pakketje verzenden zodat het traceerbaar is. Willen ze het dan alsnog via de brievenbuspost prima maar dan ben ik niet aansprakelijk.
     
  8. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haar verlies, had ze het maar moeten halen.
     
  9. JNS25

    JNS25 Niet meer actief

    Zij kan toch ook niet bewijzen dat ze het niet heeft gehad :(
     
  10. JNS25

    JNS25 Niet meer actief

    Kan ik dat terugvinden op PostNL en zijn daar extra kosten aan verbonden?
     
  11. MamaBenjamin

    MamaBenjamin Niet meer actief

    Daarom zet ik altijd in mijn advertenties dat mijn voorkeur ligt bij ophalen en dat anders het risico bij de koper ligt.
    Ze kunnen het altijd nog verzekerd laten versturen.

    Je krijgt ook gewoon een track&trace bij een brievenbuspakketje. -->Brievenbuspakje | PostNL
     
  12. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het brievenbuspakje kost dus wel degelijk extra. Ja het is goedkoper als een pakket, maar kost dus wel meer als gewone post.

    Heb je in de email naar haar niet vermeld dat verzenden op haar risico is?
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Risico van de koper. Jammer, maar helaas. Als jij het hebt opgestuurd is het klaar. Dan had ze voor verzekerde verzending moeten kiezen.
     
  14. MamaBenjamin

    MamaBenjamin Niet meer actief

    Het kost wel iets meer ja. Maar helemaal als je al een paar keer gedoe hebt gehad zou je het er voor over kunnen hebben.

    Ik probeer dingen vaak op te halen. Zo heb ik ook iets ontvangen wat een totaal andere kleur had dan op de advertentie. Hadden ze gewoon een filter erover gedaan of zo. Niks geen stralende kleur. Felblauw was eerder blauwgrijs. Of een vaal shirt als "nieuw" verkopen.
    Dat is ook een risico bij verzenden.
     
  15. Wettelijk gezien is dat helaas niet zo.. De verkoper moet ervoor zorgen dat de koper krijgt wat hij gekocht heeft, hij/zij is altijd verantwoordelijk.. Dan kun je in je advertentie en in je mails tig keer aangeven dat 'verzenden op risico van de koper is', maar in je recht sta je niet..
     
  16. marjol

    marjol Fanatiek lid

    14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik zet in mijn advertenties ook altijd dat bij verzending het risico bij de koper/ontvanger ligt. Als ze meer zekerheid willen, mogen ze op komen halen of ik verstuur het per pakketpost met track & trace. Willen ze het toch perse per reguliere post dat is dan prima, maar dan ligt het risico volledig bij de koper/ontvanger.

    Je hebt het dit keer niet van te voren afgekaart dus het wordt een beetje een welles/nietes gedoe. Ik zou akkoord gaan met 50/50 en volgende keer wellicht bovenstaande hanteren.
     
  17. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Risico van de koper, maar ik vermeld het al in de advertentie.
     
  18. Berthine

    Berthine Lid

    30 dec 2013
    29
    0
    0
    De wet voor verkoop op afstand (waar inderdaad in staat dat de verkoper het risico van verzending draagt) is niet geldig voor particuliere verkoop, wat dit dus is.
     
  19. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Heel vervelend voor haar maar ze heeft dan gewoon pech, ze kan ook zeggen iets niet gekregen te hebben, weet jij toch niet of dat klopt?

    Dat is het risico van iets kopen via MP, maar goed, als je het verstuurd hebt via de Post dan moet je toch een track en trace code hebben gekregen, zelfs bij brievenbuspost is dat zo tegenwoordig? Misschien kun je haar die code sturen zodat ze ziet dat JIJ het wel verstuurd hebt?

    Ik zou zeker geen geld terug geven.
     
  20. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik vind het ook het risico van de koper.
    Dan had ze het maar op moeten halen of aangetekend moeten laten versturen.
     

Deel Deze Pagina