Aaarrgghh:x Moet even mijn frustraties kwijt.. Afgelopen week heeft vriendlief een nieuwe wasmachine gekocht voor 120,- bij een kringloopwinkel (40,- korting omdat ze onze wasmachine meenamen, en meer o.a. 2 tv's, koffiezetapparaat, stereo enz.) Afgelopen zaterdag is die gebracht, helemaal prima, vriendlief heeft 2x een was gedraaid, ik vond hem nog muf ruiken dus ook een x leeg aangezet met soda. Vervolgens wil vriendlief hem toch nog wat schoonmaken, maar krijgt het deurtje niet meer open. Geen idee of het afgebroken is, maar de deur is met geen mogelijkheid los te krijgen. Zaterdag gelijk die man gebeld. Hij vond het maar vreemd, zouden we volgens hem zelf kapot gemaakt hebben. (Alsof we dat express doen met een wasmachine die we net hebben) maar maandag zou hij komen met een nieuw deurtje. Maandag 16.30: niemand gezien, vriendlief belt, ja ik red het nu niet, op zijn vroegst 18.15 pas. Toen zou vriendlief aan het werk zijn dus afgesproken voor dinsdag 16.30. Dinsdag 16.30: niemand gezien, weer bellen. Eigenaar: Ja ik had 17.15/18.00 gezegd. Niet dus maar is goed wij zijn gek En weer dat hij het maar vreemd vond dat het nu al kapot was, want hij laat al zijn wasmachines nakijken en zo nodig repareren. Na wat verwijten over en weer werd vriendlief boos, vertelde die man dat ze er niet uit gingen komen en dat hij een klacht zou indienen wegens oplichting (vriendlief heeft een grote mond, iknow) en dat hij het gesprek beeindigde. 5 min later werden we gebeld door die man, "ja sorry, als je wil kom ik nu met een andere wasmachine of je geld terug". Daar gaat het ons niet om, we willen dat deze gemaakt wordt. Afgesproken dat er woensdag (vandaag dus) of hijzelf, of een monteur zou komen om 16.30. Om 16.45 niemand gezien dus maar weer bellen, ja morgen om 19.00 kom ik. Ik werd kwaad, had het helemaal gehad met dat gel*l van die vent. En dan ook nog zeggen dat hij het beste met zijn klanten voor heeft daarom belt hij zelf ook niet om te zeggen dat hij het niet red Vriendlief ook en die is er nu naar toe, hopelijk om het geld terug te halen, want ik geloof die praatjes niet meer. Zouden jullie ook je spullen die je extra heb meegegeven terug vragen? (Pfoe, lucht wel op dit, voel me weer meer zenn)
Je verwacht echt VEEL te veel van een Kringloopbedrijf. Ik vind dat hij je nog een aardig aanbod heeft gedaan eigenlijk.
Lekker is dat! Weet niet hoe het bij een kringloop is maar heb je geen garantie? Ookal is het maar van een week ofzo.
Wat asociaal; ik zou erop staan dat ze de wasmachine komen ophalen en het geld terug geven - dan mogen ze de oude meuk houden. Bah! Hoe dan ook; gelukkig nooit meegemaakt, maar ik zou er dan ook geen genoegen mee nemen.
Ja, an sich wel, maar hij hield zich vervolgens niet aan die gemaakte afspraken. Verder is een afspraak met mij heilig. Als je met mij afspreekt om 18:00 dan wacht ik uiterlijk tot 18:30 en dan vind ik dat nog schappelijk van mezelf - niet 3 uur later. Anders moet je maar zeggen: ik kan het niet met grote zekerheid zeggen; ik heb een raamwerk tussen 17:30 & 21:00 - kan ik dan misschien komen? Met iemand die zo laks om gaat met afspraken, doe ik geen zaken. Als ik al aan een tijdstip moet gaan twijfelen, dan zal zijn waar wel minstens net zo onbetrouwbaar zijn
Dat haalde ik er inderdaad ook uit... Verder zou ik de oude meuk niet terug willen hebben... zit jij er weer mee opgescheept!
Volgens mij verwacht je veel te veel van een kringloopwinkel. En dat is precies de reden dat ik witgoed echt niet daar zou kopen...
Onderaan de machine zit een klepje Als je die opendoet zit er zo, n ringetje in, daar moet je aan trekken
Hij zou komen om de wasmachine te reparen, had hij geen tijd voor, was druk met andere dingen, maar hij kon wel even langs komen om geld te geven. Dan klopt er voor mijn gevoel iets niet.. Morgen is zijn laatste kans, anders geld terug. Die oude spullen wil ik eventueel terug zodat hij daar niet aan verdiend, omdat hij niet zo netjes is zeg maar En over de garantie, die hebben we gekregen, 6 maand. Dat was voor ons de reden dat we het wel aandurfde
Geld afgeven is natuurlijk in een poep en een scheet gebeurd, een reparatie niet, je bent nu wel een beetje onredelijk hoor... Hij wil het voor jullie oplossen om even snel tussen de bedrijven door geld te brengen en dan is het nog niet goed want hij MOET tijd hebben voor een reparatie... Kijk heel eventjes naar jullie zelf en dan pas naar deze man, want doordat je boos bent ga je je boos maken om dingen die onlogisch zijn.
Ben ik echt zo onredelijk als hij 3x een afspraak maakt om te komen voor de reparatie, en hij niet eens de moeite neemt om af te bellen? Als we niet zelf hadden gebeld was het ook niks geworden waarschijnlijk
Nou ik vind jullie compleet niet onredelijk.. als je iets met garantie verkoopt moet je ook die garantie nakomen en niet tig x afbellen omdat je zogenaamd niet kunt.. vind ik ook erg vreemd overkomen.. je schrijft toch in een agenda hoelaat en bij wie je komt? en je belt toch als je niet kan.. ts ik vind jullie nog schappelijk met tig x verplaatsen..
Vind niet dat ze teveel verwacht, of ze het nou bij jantje of pietje gekocht heef als iemand een afspraak maakt om langs te komen is het wel zo netjes om even te bellen als je het niet na kunt komen ook al is het een "extra service" of hoe je het ook noemen wilt.
Nee dat bedoel ik niet Ik bedoel dat je er iets niet vind kloppen als hij wel tijd heeft om geld te brengen en niet om het te repareren. Ik vind dat hij met een goede oplossing komt om het geld terug te geven, dat wel! Ik zou het aannemen, want daar ben ik het wel met jou eens, als hij steeds afbelt e.d heb je daar niks aan!! Ging dus meer om het feit dat je doet alsof ie helemaal niet meewerkt, doet ie wel natuurlijk. Dus ik zeg; geld aannemen en een andere kopen bij een normale winkel!
Hmm, ik zou m'n geld terug willen en ergens anders gaan kijken. Je kan dan wel garantie hebben gekregen, maar als hij zo met zijn afspraken omgaat, heb je daar weinig aan.
Van mij zou hij zijn wasmachine terug kunnen hebben in ruil voor 't geld. Als meneer op zo'n korte tijd 3 (!) keer geen zin heeft om zelfs maar af te bellen of iets te laten weten ... sorry, met zo'n mensen doe ik geen zaken meer.
Waarom zijn jullie zo star? Ik vind ook dat jullie onredelijk zijn. Wat boeit het als ie deze terugneemt en een ander geeft die het wél doet. Iedereen blij. En is 'hij' de eigenaar? Doet ie alles alleen?