Mijn autoverzekering, is dit normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kari, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi dames,

    Even jullie ongezouten mening.

    Afgelopen woensdag krijg is deze email van mijn autoverzekering:

    U heeft bij *** een Autoverzekering. De premies die wij hanteren voor onze verzekeringen zijn afgestemd op de gemiddeld te verwachten risico`s. Wij houden graag de premie voor iedereen betaalbaar. Daarom is het noodzakelijk het schadeverloop van onze verzekeringen te volgen.

    Gedurende de looptijd heeft u meerdere malen een beroep op uw verzekering gedaan. Waar de polisvoorwaarden daartoe ruimte gaven, heeft *** u schadeloos gesteld.

    Het aantal keer dat u een beroep op uw verzekering heeft gedaan ligt boven het gemiddelde.

    Als het aantal meldingen in de komende periode te hoog blijft, dan kunnen wij de verzekering niet ongewijzigd voortzetten. Dit kan betekenen dat wij in het uiterste geval de verzekering opzeggen. Uiteraard nemen wij dergelijke maatregelen liever niet. Wij vinden het daarom belangrijk om tijdig een signaal af te geven.
    Als u nog vragen hebt, kunt u ons natuurlijk bellen. De medewerkers van ** Servicedesk zijn bereikbaar op telefoonnummer ***
    Met vriendelijke groet,

    ***Acceptatie Leven en Schade

    Ik rijd vanaf 1994 al schadevrij. In 2005 ben ik naar bovenstaande verzekeraar geswitched. Ik zal even mijn gereden schades noteren:

    In 2011 heb ik voor het eerst schade gereden. (Vanwege een groot ongeval, chaos op de weg, moest er door iedereen gekeerd worden op de openbare weg, en raakte ik bij het keren iemand bij het achteruit draaien en hij mij weer niet zag, maar ik was de schuldige) Schade: 900 euro

    In maart 2014 heb ik 1 x schade gereden, met achteruitrijden parkeervak in een boompje geraakt, eigen schade 1200 euro, heb dit laten maken. Met 250 euro eigen risico.

    En helaas in juli 2014 bij het verlaten van een parkeervak de auto van de buurman geraakt, die midden op de weg stond "geparkeerd" maar ondertussen zijn tuin aan het snoeien was. Ok, mijn schuld, hij zat in dooie hoek en je verwacht niet dat daar normaal een auto staat. De schade aan mijn auto heb ik gelaten voor wat het was.

    Klinkt stom, maar ik voelde me echt aangevallen door de brief. Ik heb ze gebeld om dit te bespreken. Krijg ik als antwoord: Ja mevrouw ik begrijp uw gevoel, maar als u zo vaak schade rijdt moeten andere verzekeraars voor uw schade opdraaien omdat we het anders niet meer kunnen bolwerken... Pardon? Ik ben toch bij jullie verzekerd, en als jullie mijn premie maandelijks omhoog gooien omdat ik schade rijd, vind ik dat niet meer dan normaal.... Maar om dan te gaan zeggen dat jullie mijn verzekering beeindigen als dit zo doorgaat...... Tsssssss.

    Ik heb gisteren deze verzekering opgezegd. En ik ben probleemloos bij mijn nieuwe verzekeraar aangenomen, anders hadden ze dit toch ook niet gedaan? Alle schades waren onder de 1250 euro, nou daar worden ze echt niet arm van toch?
    Ben echt een beetje boos :x
    Kari
     
  2. Kaas

    Kaas Bekend lid

    6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je misschien ook sterretjes laten repareren? Deze vallen ook onder schade.. Daar is mijn zus eens de boot mee in gegaan.
     
  3. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Nee nooit..... nooit iets anders laten repareren wat onder de verzekering zou vallen. :(
     
  4. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja ik snap het wel. Ik snap alleen niet dat ze over willen gaan tot het beëindigen van de verzekering. Normaal zak je dan in bonus-malustrede en ga je zelf dus een hogere premie betalen. Dát vind ik een logisch gevolg van meerdere schades.

    Zak je bij de overstap niet in BM-trede? Ga je niet automatisch meer premie betalen bij die ander?
     
  5. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Ik heb mijn nieuwe verzekeraar alle schades doorgegeven. Ik zou zelfs 5 euro minder premie per maand gaan betalen. (voor mij overigens een constatering dat mijn huidige verzekeraar te "duur" was) Wel no claim beschermer er bij genomen en een inzittendenverzekering, dus ga nu 5 euro meer betalen per maand.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bizar dat ze zelfs overwegen de verzekering te beëindigen in plaats van de premie te verhogen, gelukkig heb je een andere verzekering.
     
  7. kili

    kili Niet meer actief

    Deze heb ik ook ooit gehad, nu al weer een aantal jaren schadevrij, geloof 3 schades in 5 jaar waren teveel volgens hun.
    Ik 2 keer achteruit tegen paaltje, 1 keer auto inbraak, maar die telden ze dus wel mooi mee...(ruit was stuk, laten maken, maar telde wel als schade)
     
  8. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Mijn vriendin is bij 1 van de grotere maatschappijen verzekerd, en had ook 3 schades in 5 jaar, waarvan 1x auto total loss gereden. Zij heeft nog nooit zo'n dergelijke brief ontvangen.

    Ik weet nog dat ik in maart mijn 1e schade na 3 jaar ging melden. Ik vrolijk aan de telefoon mijn schade gemeld, en nog een opmerking daarbij maakte dat ik eigenlijk amper schade reed. (want ik rijd vanaf '94 maar 1 x schade)

    Zegt ze heel bot: Nou mevrouw, dat is helemaal niet waar, ik zie dat u in 2011 ook al schade had bij het achteruitrijden dus dat is niet waar wat u zegt. U rijdt wel degelijk schade.

    Mijn broek zakte toen al af van dat telefoongesprek, maar nu naar die brief heb ik het gehad. Vind het echt niet klantvriendelijk.
     
  9. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn verzekering, maar wel voor de inboedel en bouw heeft ook zo"n brief verstuurd. Wij hebben wel meerdere aangifte gedaan.
     
  10. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    tsja ik snap dat ze grenzen hebben aan wat mensen maximaal mogen indienen, maar ik zou dan eerder zeggen om de premie flink te verhogen dan om de verzekering op te zeggen; tenzij ze het heel bont hebben gemaakt.
     
  11. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Dit is wel gebruikelijk, zo'n brief krijg je ook bij een bepaald aantal schades binnen een bepaalde tijd op je inboedel of opstalverzekering.
     
  12. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Ik vind het vreemd dat je probleemloos bent aangenomen bij die nieuwe maatschappij. Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat je nu in de minjaren zit (negatieve schadevrije jaren) en over het algemeen zijn de verzekeringsmaatschappijen hier niet zo happig op.

    Ik vind het best netjes dat je maatschappij eerst nog een soort van waarschuwingsbrief stuurt waarin ze aangeven dat als het claimhedrag zo blijft, dit consequenties zal hebben. Ik vind dit netter dan opeens, zonder vooraankondiging of waarschuwing een brief sturen waarin ze aangeven dat de verzekering beëindigd zal gaan worden.
     
  13. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zat ik ook te denken. Ik zou haast denken, dat er meer schades gemeld zijn dan TS weet (of zegt). 2x in een half jaar is wel veel, maar kan nog incidenteel zijn. Zeker als er zoveel schadevrije jaren aan vooraf gingen. Maar maakt nu dus niet meer uit, gezien TS al een andere verzekering heeft. Even twitteren naar de maatschappij wil soms ook wel eens helpen, al is het maar om stoom af te blazen :p
     
  14. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Het zijn 3 schades in 5 jaar, van niet hele schokkend hoge bedragen. Maar 3 is misschien in hun ogen best veel.

    Ik kan hier niet mee smokkelen bij de nieuw verzekeraar, ze kunnen daar zo achterkomen (mochten er meerdere schades zijn) en dan ben je wel de sigaar. Wat schiet ik daar mee op?

    Het ging me meer om de toon die gezet werd in de brief, dat ze het eventueel kunnen beëindigen. Wat natuurlijk hun goed recht is, maar in mij ogen valt het nog wel mee. Maar misschien ben ik de enige daar in:p:p
     
  15. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Zijn je schades al verwerkt in Roydata?
    Anders kun je zeker nog een brief verwachten van je nwe verzekering.
    Mijn vorige verzekering ook opgezegd omdat ik een andere auto had gekocht en ik goedkoper kon. Maar mijn gereden schade was nog niet verwerkt dus kreeg na 3 wemen wel mooi een brief met premie verhoging.
    Je bent gedekt met voorlopige dekking nog niet definitief dit kan nl niet binnen 1 dag in het weekend...
     
  16. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Waar was je nu eigenlijk zo boos over? Statistisch zijn het aantal schades die je gereden hebt heel hoog, en ze hebben je een brief gestuurd om je daar op te wijzen met daarin de zin dat ze eventueel de verzekering zouden kunnen beeindigen als je in dit tempo door zou gaan. Maar ze geven aan dat ze maatregelen moeten nemen, dus verhogen van de premie was ook niet uitgesloten. Of niets doen. Of opzeggen. Of welke andere maatregel ook maar om te zorgen dat je minder schades in zou gaan dienen.

    Dus nogmaals, waar ben je zo boos over dat je vindt dat je je verzekering op moest zeggen?
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kan me best voorstellen, drie schades in 5 jaar tijd puur door het gewoonnietkijken fenomeen.

    Ze kijken niet naar het bedrag maar hoe vaak ze de knip moeten trekken.

    Ik rij al 10 jaar auto en ik heb werkelijk nog nooit een schade geclaimd.

    Vind het nog netjes dat ze je een brief sturen eigenlijk.
     
  18. Cabb

    Cabb Niet meer actief

    Wat Devilschase zegt.
     
  19. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Ik had in juli jl. al een brief gekregen met daarin de vermelding dat mijn maandelijkse premie omhoog zou gaan. Prima, dat vind ik ook niet meer dan logisch. Maar 2 maanden later dan weer een keer zo'n brief sturen met de vermelding dat ze maatregelen moeten gaan nemen.... Die maatregelen zijn al genomen, want mijn premie is omhoog gegaan. Terecht ook. Dus dan blijft voor die ene zin over dat ze de verzekering kunnen beëindigen. Dat komt bij mij ff verkeerd over. Ik snap best dat ze naar het aantal schades kijken binnen een bepaalde tijd maar snap dan niet, ze kunnen toch ook zien dat ik van 1984 tot 2011 schadevrij gereden heb. Lijkt me dat dat toch ook iets zegt?
     
  20. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Sorry, niet 1984 maar 1994!;)
     

Deel Deze Pagina