retour kosten betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo,

    Even een vraagje, voordat ik morgen bel…..

    Mijn man heeft vorige week een stropdas online besteld, hij kreeg de verkeerde kleur, zelfs op de verpakking stond "donker groen" terwijl hij licht groen kreeg. Mailtje hierover gestuurd; omruilen = prima, maar retourkosten zijn voor ons:$ Zij hebben toch de fout gemaakt…..
    Heel toevallig heeft hij ook een carkit voor zijn nieuwe telefoon besteld en ontvangen met kras. Wederom een mail gestuurd; omruilen= prima, maar retourkosten zijn voor ons:$ (twee verschillende winkels)


    Ben ik nou gek, zij maken de fout en wij moeten 2X retourkosten betalen…..
    Wie heeft ook zoiets meegemaakt?
    Hoe liep het af?

    Bedankt!
     
  2. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Lijkt me niet netjes als zij een fout artikel hebben geleverd.

    Ik zou zeggen kijk even in hun algemene voorwaarden.
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ja ik had het laatst ook. Bestelde maat 31,5. Kreeg ook maat 31,5 maar de maatvoering klopt van geen kant. Leek meer maat 30. Ik heb het teruggestuurd en koop daar nooit meer wat.
     
  4. Hysterisch

    Hysterisch Bekend lid

    24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik zou nog eens contact opnemen en vragen hoe dat zit aangezien het inderdaad hun fout is.
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niks algemene voorwaarden. Daar staan vaak dingen in, die tegenstrijdig zijn met het consumentenrecht.

    Als je gebruik maakt van het recht op ontbinding (binnen zoveel dagen de koop ongedaan maken, dus terugsturen omdat je het niet meer wil), dan mag de verkoper kosten in rekening brengen voor de retourzending. Maar in jouw geval gaat het er om, dat je een ondeugdelijk product hebt ontvangen (kras op carkit) en een product hebt ontvangen, wat je niet besteld hebt (andere kleur). In beide gevallen dient de verkoper zich nog aan de koop overeenkomst te houden. Jij hebt betaald, dus moet hij het product nog leveren. In de juiste kleur en onbeschadigd (tenzij er vermeld stond, dat het om een beschadigd product ging).
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Niet netjes als het hun fout is inderdaad.
    Zou even bellen en anders zit er niets anders op.
    Ik heb zoiets soortgelijks meegemaakt en nu bestel ik eigenlijk niet meer bij websites waar je een product niet gratis kan retourneren.
     
  7. Hetzelfde geldt voor Top1Toys.. Zij maken een fout, maar de retourkosten zijn voor jou. Oh en, omruilen of terugbrengen in de winkel, zodat je het niet hoeft te verzenden, is geen optie ;) Waardeloos, voor mij ook een reden om er nooit meer te bestellen..
     
  8. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nog even opgezocht. Het klopt inderdaad, dat reparatie of vervanging de consument geen ernstige overlast mag geven of extra geld mag kosten.
     
  9. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Lijkt mij ook hun fout.

    Mocht je bellen en ze zeggen dat jij echt die verzendkosten moet betalen, dan zou ik het geld van je bestelling terug vragen en zeggen dat je nooit, maar dan ook nooit meer wat bij ze besteld.
     
  10. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En niet te vergeten een negatieve review op verschillende websites.
     
  11. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ja, dat ook inderdaad....
     
  12. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dit zeg ik nou ook de hele tijd tegen mijn man…
    Pffff….ik word gek van zijn laconieke houding, ik zeg dat ik morgen bel, hij wordt boos en zegt hiervoor geen tijd te hebben:x
    Waardoor ik nogmaals zeg dat IK bel en dat IK niet snap dat hij er geen werk van wil maken ( zo langzamerhand wordt het onderwerp van mijn topic verschoven naar mannen komen van mars en vrouwen van venus:$)
     
  13. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Zou zeker bellen, dit is echt niet klant vriendelijk!

    Soms kan het ook helpen om op bijvoorbeeld een fb pagina van het bedrijf een dikke klacht te schrijven als ze je niet willen helpen. Vinden ze vaak niet leuk en soms doen ze dan net iets meer voor je.

    Succes
     
  14. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    ik zou bellen en zeggen dat je even contact hebt gehad met je rechtsbijstand en dat hun aangeven dat ze je geen verzendkosten mogen rekenen. en dan eens kijken hoe snel ze je helpen. boos worden heeft vaak niet echt nut. maar bovenstaande wel. of je nu wel of geen rechtsbijstand hebt want dat weten hun natuurlijk niet
     
  15. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    dit! Vind ik meestal niet heel netjes maar meestal vragen de bedrijven er om.
     
  16. Rostie

    Rostie Actief lid

    23 jun 2014
    199
    0
    0
    Niet normaal en ook nog nooit gehad gelukkig.
    Vorige week een co sleeper besteld en daar zat ook een beschadiging op en nu krijg ik een nieuwe, netjes een retour sticker gemaild gekregen met porto kosten betaald.

    slecht als je als bedrijf er zo mee omgaat.
     
  17. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Leuk he? Heb ik ook een maand of 4 geleden gehad. Koop nu nooit meer wat in die online webwinkel. Heb ze zelfs aan de telefoon gehad. Blijft raar!
     
  18. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Heb ik inderdaad ook een keer gedaan. Ging niet om een groot bedrijf, maar wel om iemand die 'op mijn geld zat'. Ze stortte na een retour mijn geld niet terug. Heeft uiteindelijk maanden geduurd, meerdere mails gestuurd, zelfs gebeld, en uiteindelijk na een boos bericht op facebook kon er ineens wel betaald worden.

    Dus zeker een optie!
     
  19. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb zelf een webwinkel en service staat bij mij op 1. Ik zou in dit geval altijd uit mijzelf de kosten vergoeden.
     
  20. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Klinkt heel vriendelijk en zo is het vast ook bedoeld, maar dat is wel het punt waarop het mis gaat bij veel webwinkels. Dit gaat niet eens om service, dit gaat om de wet. En veel mensen die een webwinkel beginnen zijn daar niet (goed) van op de hoogte.
    Het vroegere middenstandsdiploma was lang zo gek nog niet...
     

Deel Deze Pagina