Hier ook zo! Zo aan de deur zijn wij overgestapt van een grote bekende energie leverancier naar een vd goedkopere. Ook eerst gevraagd of die over 30 min terug kon komen. Betaal nu minder en ze hebben mn overstapboete ook vergoed netjes. Aan het eind van een jaar zien of we wat trug krijgen of bij moeten betalen met eindnota das bij ons pas in d zomer.
Dat dachten wij ook... Maar 2,5mnd na overstap kwam er al een jaarafrekening van Eneco. Dus na 2,5 wintermaand besloten zij dat wij altijd zoveel verbruiken en dus maar even een paar honderd euro bij zouden betalen. Nooit, maar dan ook nooit! Zal ik meer zo stom zijn
Ik ben daar ook heel makkelijk in. Ook op straat. Ze kunnen me allemaal de boom in en als ze zeuren zal ik ze dat letterlijk zeggen
Dan woon je zeker in hetzelfde dorp als ik . Gisteren ook een jongen van de NU-ON aan de deur. Na heel veel nee te hebben gezegd bleef hij maar doorgaan, toen heb ik het gesprek afgekapt en gezegd dat hij zijn tijd beter ergens anders kan gaan besteden. Ik heb wel nog een visite kaartje van hem gehad waar zijn 06 nummer ook op geschreven stond, mocht je er nou vandaag weer niet doorkomen met bellen dan kan ik je via PB wel zijn nummer geven. Moet ik wel eerst dat kaartje opzoeken, had het aan ZL gegeven om mee te spelen .
Nee zeggen blijft moeilijk, daarom doe ik de deur al niet eens open. succes, hopelijk ben je er snel weer vanaf!
Ik zeg altijd dat wij dit soort beslissingen altijd overleggen. En dat mijn man het me niet in dank zal afnemen als ik dit zonder hem beslis. En als dat nog niet genoeg is dat hij toch zeker geen relatieproblemen wil veroorzaken..
Wij kopen nooit aan de deur. Oxxio probeert het regelmatig: Maar bij ons scheelt het honderden euros per jaar Ik: Ik betaal graag teveel, dus heb geen interesse
Hier zijn ze ook een paar weken geleden aan de deur geweest en wij zijn ook overgestapt (waren toch op zoek naar een andere aanbieder). Maar hier hoeven wij ook niet een borg te betalen. Apart verhaal.
Verschil in eind nota en jaar nota. Na 2 maanden bij Eneco (overgestapt eind november) kwam in februari al de jaarafrekening. Doordat er maar 2 maanden waren afgenomen, baseren ze je hele jaar verbruik op 2 wintermaanden. Waarin je logischerwijs veel meer stookt. Doordat dit dus veeeeeel hoger is dan het in werkelijk zou zijn inclusief zomermaanden betaal ook nog eens meer belasting en andere bijkomende kosten omdat je in een hogere schaal terecht komt. Dus nee, dit had niet met het daadwerkelijke verbruik te maken. Overigens kregen we toen we overstapten van Nuon naar eneco 300 euro terug van de Nuon. Daar hebben we nog nooit hoeven bijbetalen in alle jaren.
Misschien is het al gezegd (niet alles gelezen) maar bel ook je huidige leverancier anders, om vast door te geven dat je niet overstapt. Dan zijn zij ook vast omp de hoogte en zit je niet straks in 1 keer zonder stroom.
Gewoon niet betalen!!! Het staat niet in het contract en dus kunnen ze dat niet maken, heb trouwens nog nooit gehoord dat je zo'n voorschot moet betalen bij een energiemaatschappij? Gewoon blijven bellen en ze zullen heus wel bij je aankomen als ze het geld willen, dan kun je duidelijk maken dat je niet van plan bent een cent te betalen en zou ook eventjes je eigen energiemaatschappij contacteren en zeggen wat er gebeurd is en dat je bij hun klant wilt blijven!! Voor hetzelfde geld gaat Nuon contact met je huidige energieleverancier opnemen om daar je contract stop te zetten
Ik heb eerst mn toenmalige leverancier gebeld en verteld wie er aan d deur was en wat ze me aanboden. Ze kon niet nog goedkoper aanbieden ze zette me door met n afdeling maar zou niet goedkoper worden dus. Ze zei ook pas op hoor. Met die nieuwe aanbieder en dat velen trugkwamen en later weer gebeld en toen waren ze ook verrast dat mn boete vergoed werd. Maar tot nu toe geen spijt en niets raars. Hopelyk blijft t zo.
Je kunt toch gewoon een aangetekende brief sturen binnen die 14 dagen en het annuleren. Die 500 borg geven ze omdat je waarschijnlijk nu of in het verleden je facturen niet op tijd hebt voldaan, alle leveranciers kunnen dat opvragen en dan die borg in rekening brengen
https://www.consuwijzer.nl/thema/verkoop-buiten-verkoopruimte?cookie=ja.14158750051111049753561 Als je nog binnen de 14 dagen bent dan kun je dit nog gewoon opzeggen, in bovenstaande adres staat wel hoe en wat je moet doen. Ja en nuon bellen, kijk maar eens op google er zijn veel meer mensen die ze niet te pakken kunnen krijgen of ze schepen je af. BTW schrijf je een brief als je niet meer van hun diens wil gebruikmaken, vergeet hem niet niet AANGETEKEND op te sturen! zo heb je altijd bewijs dat jij hem hebt verstuurt en dat hun hem hebben ontvangen.. en maak een kopie van de brief die je wilt versturen. En je kunt natuurlijk altijd ook nog even je rechtsbijstand bellen, wat je er aan kunt doen, maar bovenstaande zal voldoende moeten zijn