OK, om op voorhand vast even uit te kunnen sluiten: waar moeten we niet zijn voor overstap naar een andere zorgverzekeraar? Ik probeer er een beetje uit te komen, maar op de websites presenteren ze zich natuurlijk zo geweldig mogelijk allemaal Maar welke verzekeraars doen toch echt geen goed werk en wat is er (volgens jou) dan mis?
Ik stap elk jaar over maar echt slechte ervaring heb ik nog niet gehad. Ik vond dat Ditzo niet altijd even vlot was met declaraties. Verder nooit ergens klachten gehad.
Denk dat je niet moet kijken naar andermans ervaringen maar naar de dingen die jij wil gebruiken uit een verzekering en bij wie die dingen vergoed worden. Snap je wat ik bedoel? Dus ik zou daar eerst naar kijken en dan pas een keus maken.
Ik zit nu bij VGZ en vind dit de minste tot nu toe. Heb voorheen bij Interpolis en Zilveren Kruis gezeten. Ik ga dus weg bij VGZ, twijfel alleen of ik terugga naar Interpolis of PMA probeer (daar hoor ik ook goede verhalen over en de premie is wel wat hoger maar wel wat extra vergoedingen). Lastig dus nog maar VGZ zou ik niemand aanraden . Dat heeft overigens vooral te maken met de contracten die ze aangaan met bijv leveranciers voor dieetvoeding voor baby's. Vanuit mijn dietiste begreep ik dat VGZ steeds meer naar 1 merk dwingt, dus als je kind daar niet goed op reageert heb je pech.
Ik was ook niet zo te spreken over Ditzo. Ik heb daar een heleboel gedoe mee gehad toen mijn zoon op 31-12 geboren werd (ivm met de datum op de facturen van oa de neonatologie). Vooral de communicatie was moeizaam en langzaam.
CZ en VGZ. CZ vergoed weinig. En is vaak gezeik met uitbetalen. Bij VGZ heel veel problemen gehad wat ons, door hun fout, heel veel geld gekost heeft.
Ik zit bij Cz en krijg juist veel vergoed en eigenlijk nooit gezeik. Ze schieten altijd alles voor qua medicijnen kosten enzo en vind dat ze veel vergoeden en genoeg keuze hebben qua specialisten ed.
Bij PMA krijg je het eerste jaar ook 68 euro terug gestort.. En de jaren erna geloof ik 14 euro ofzo?
Eigenlijk heeft dit topic niet zo'n zin, omdat er allemaal mensen gaan reageren met de problemen waar zij tegen aan gelopen zijn wat hoogstwaarschijnlijk niet voor jou van toepassing is/zal zijn. Je woont in een andere regio, hebt andere zorg eisen en denkt anders na over hoe je het liefst je rekeningen betaald. In mijn geval vind ik het bijv. prima om geen zorg vrijheid te hebben. Mijn huisarts, tandarts en ziekenhuis zijn alle 3 aangesloten bij mijn zorgverzekeraar. Scheelt me 10 euro per maand met wél vrijheid in keuze. Waarom zou ik dat willen? Net zoals dat ik het prima vind om overal voor te moeten bellen, digitaal aan te leveren en vooruit te betalen. Ligt er maar net aan wat jij wilt toch? Misschien is een praktischere vraag: Wie woont er ook in regio X, woont samen met man, 2 kinderen en eigenlijk nooit klachten? Of wie ook in omgeving x, man met ander pakket, 2 kinderen waarvan 1 vaak ziek - allergieën weet ik het wat. Laat je informeren. Kijk wat er bij jou past en baseer daar je keuze op. Succes!
Ze laat zich toch informeren? Ik geef bijv mijn ervaring met VGZ aan. Die zal voor meerdere mensen gelden want de leverancier zit in heel Nederland. Gaat toch om ervaringen qua van allles ook met bereikbaarheid etc. Dat is in elke regio het zelfde lijkt me.
Daarom open ik dit topic dus juist En vraag ik ook waarom mensen een verzekeraar niet OK vinden. Dan kan ik kijken of dat een punt is dat voor mij telt of niet En uiteraard kijk ik voornamelijk naar vergoedingen, maar als een verzekeraar qua vergoedingen OK lijkt, en er vervolgens administratief een zooitje van maakt, zit ik daar niet op te wachten Wij zitten nu bij VGZ: duur en de afgelopen 2 jaar zijn de premies gestegen en de vergoedingen fiks gekort: van 2 jaar terug nog volledige vergoeding osteopathie tot een max bedrag per jaar, naar afgelopen jaar minder dan de helft van dat bedrag en een max van 45 euro per behandeling. En dat is slecht duidelijk. Verzekeraars die geen helder overzicht bieden op hun website, die laat ik ook al zitten. Anderzorg geeft bijvoorbeeld geen algemeen beeld van de vergoedingen per pakket, moet je per behandeling aan gaan klikken, weer terug klikken om andere behandeling op te zoeken. Nou.... laat maar dan Vooralsnog zouden wij qua vergoeding ws het beste uit zijn bij FBTO of "ik". Iemand daar ervaring mee? Voor onze oudste hebben we fysio nodig, (maar basispakket?), we hebben beiden een bril, jongste krijgt nog dieetvoeding en vergoeding alternatieve zorg is een pre. Oja, en niet te duur tandartspakket met geen gezeur over die behandelcode wel en die niet. Geen zin om voortaan lijstjes mee te moeten nemen naar de tandarts....
Hier nu zilveren kruis vind de vergoedingen erg tegen vallen en ze zijn heel laat met incasseren van eigen risico we wisten niet dat we die van mijn man hadden opgemaakt... bleek in maart al te zijn geweest nu pas factuur,had liever aan het begin van het jaar gehad zodat we het gespreid konden terugbetalen... ook vind ik de klantenservice moeilijk bereikbaar telefonisch.
Ik zit ook bij zilveren kruis en heb ook eens gehad dat ik pas een jaar later een rekening kreeg van het eigen risico. Maar dat ligt niet aan zilveren kruis maar aan de instantie die de rekeningen moeten indienen bij het zilveren kruis. De 1 doet dat vaker dan de ander, vandaar. En je kan altijd een regeling treffen om het eigen risico in termijnen te betalen. En ik vind ze juist heel goed te bereiken, maar iedereen heeft natuurlijk andere ervarigen.
Vogelhuisje, Dat ligt niet aan zilverenkruis, maar aan jouw tandarts. Dan is hij gewoon zo'n ouderwetse *** die eens per 6 maanden zijn administratie doet. Ik vind ze juist telefonisch goed bereikbaar en met de mail heb je altijd binnen een dag of 3 antwoord (zelfs mogelijkheid tot belafspr). Ik ben juist heel tevreden over hen. Vooral de app. Super relaxt. Gewoon een fotootje maken met iPhone van m'n factuur en zoef.... Ook weer geregeld
Je vroeg of iemand ervaring heeft met FBTO. Ik heb er ervaring mee geen klachten, kan ze aanrader goede communicatie, snelle afhandeling. Tevreden klant hier!
Wij zitten bij "ik! Zorgverzekering" en ben er eigenlijk heel tevreden over, het enige wat ik vervelend vind is dat alles via een persoonlijk account gaat en niet via mail of brief maar wij zijn daar best ouderwets in. Verder zijn wij heel tevreden. Owja en bril vergoeding is echt naadje, 50 euro per 3 jaar ofzo? Mijn man heeft dure glazen nodig dus dat is wel jammer. Tandarts is prima geregeld, fysio weet ik niet maar zit dat niet in de basis bij kinderen als ze door een arts zijn doorverwezen? Alt. Genezing zit wel in de uitbreiding maar daar specifiek geen ervaring mee.
Goed om te weten het was niet de tandarts maar de cardioloog voor mijn man die welgeteld 2 minuten heeft meegekeken naar een fietstest...
Dit dus en ik heb zelfs cz direct. Ook daar nooit problemen mee gehad. Ook qua behandelingen van logopedie, tandarts, psycholoog en al het andere, mocht ik wat moeten betalen, hadden hun het vergoedde deel er al afgehaald. Nooit problemen met cz direct gehad.