Schoolplein terror

Discussie in 'De lounge' gestart door Grootsgezin, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ik zit een beetje in een lastig pakket mede doordat ik af en toe mijn mening niet voor me kan houden.....

    We zijn begin dit jaar verhuisd en onze kinderen gaan naar een kleine school hier in de wijk.
    In de klas van onze derde zitten 20 kindjes waarvan 6 kindjes van Nederlandse afkomst en de andere kindjes van buitenlandse afkomst.
    Op de andere school was ik erg betrokken op school en ook met de moeders onderling, ik help graag mee op school en drink graag een bakkie met andere moeders. We zijn erg tevreden over de school en het beleid.

    Met de buitenlandse moeders maak ik graag een praatje op het schoolplein maar ik heb niet het idee dat ze het contact graag wat aanhalen en afspreken met de kinderen onderling gebeurd eigenlijk ook niet.

    Met de Nederlandse moeders had ik eerst veel contact, vooral met 1 moeder. Echter dit begon al heel snel te wringen.
    Deze moeder vind ik nogal asociaal, ze zaten in de wsnp waar ze uitgezet zijn omdat ze niet solliciteerde waarop ze voor 5 jaar in beschermingsbewind zijn geplaatst. Haar man werkt meer niet dan wel en ze krijgen een bijstandsuitkering. Allemaal nog overheen te komen. Maar de taal die eruit komt, hetbis altijd wat.
    De ene keer staat ze luidkeels te verkondigen dat ze nog maar 3euro hebben om een week van te leven, dan heeft ze zwart wat bijgewerkt en krijgen de kinderen surprise eieren mee naar school? Haar man zet ze gewoon echt te kakken want elke week gaat ze wel een keer scheiden en "trapt ze hem buite" of zegt ze tegen haar oudste "waarom kunnen we niet naar de kermis K?" K: "omdat papa het geld opgemaakt heeft!"
    Dit vind ik gewoon rare praktijken.

    Nu zaten we laatst bij een andere moeder op de koffie en er kwamen weer verhalen dat ik denk ok???
    De moeder waar we op de koffie zaten is van plan om haar huis te kopen van de woningstichting.
    Zegt madam doodleuk" ja dat gaan wij ook eens doen, want wil verbouwen etc"
    En niemand zegt wat.....iedereen zit te knikken oh ja leuk zeg.

    Behalve ik, ik kan me dus niet inhouden en zeg gewoon. Een huis kopen? De bank ziet je aankomen, beetje absurd toch?

    Nou dat had ik dus niet moeten doen, dat is niet goed gevallen en binnen een week begon ik dat te merken.
    Blijkbaar ligt ze goed in het groepje want ik ben er duidelijk uitgezet. Zijzelf zegt helemaal niks meer tegen me. Mijn mannetje mag niet meer ergens spelen. Bij de koffieinloop komt niemand meer van de Nederlandse moeders en voor het versieren en helpen wordt ik ook niet meer gevraagd.

    Dit is echt geen fijne situatie, maar ja wat nu? Ik kan het echt niet opbrengen om excuses te maken en de komende jaren mee te knikken op zoveel onzin.

    Wat zouden jullie doen? De kinderen op een nieuwe school doen?

    Sorry voor het lange verhaal.
     
  2. Sunbeam

    Sunbeam Niet meer actief

    Nou, ik zou sowieso de kinderen niet weer verkassen naar een andere school omdat jij tegen problemen aan loopt. Dat is een beetje jouw probleem met iemand/meerdere iemanden projecteren op je kinderen. Ik denk niet dat je kinderen er erg gelukkig van worden om nu weer naar een andere school te moeten.

    Je zou toch gewoon eens het gesprek aan kunnen gaan, zonder daarbij gelijk je excuses te maken.
     
  3. Manoya

    Manoya Niet meer actief

    De kinderen weer op een andere school doen zou ik persoonlijk niet doen, kinderen kiezen vaak toch hun eigen vriendjes uit en jij hoeft niet perse vriendinnen te zijn met ze?
     
  4. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ik begrijp je insteek. Dat ik daar last van heb is tot daar aan toe, jammer maar ok.
    Toch bedoel ik juist ook voor de kinderen. Als die niet meer af kunnen spreken etc. Ik wil juist niet dat de kinderen hiervan de dupe worden.

    Tja en misschien toch een spraten maar ik zie het niet zitten om een paar jaar met met plaatsvervangende schaamte "gezellig" op het schoolplein te staan terwijl ik het echt te asociaal voor woorden vind eigenlijk.
     
  5. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik sluit me aan bij manoya. Waarom moet je vriendinnen zijn met moeders van school? Ik ga er van uit dat je toch je eigen cirkeltje om je heen hebt van familie en vrienden?
    Als ik hoor wat voor mensen dit zijn dan zou ik daar helemaal niet bij willen horen en er boven gaan staan.
    Die basisschool duurt niet eeuwig hoor!
     
  6. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Die moeders lekker met elkaar ja laten knikken en gewoon nieuwe moeders opzoeken.
    Laat ze lekker door de s**nt zakken.
    Me kinderen zou ik nooit van school halen hier om..
    Ik.ben ook recht voor zijn raap en zou hetzelfde gezegd hebben.
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Toch wel excuses maken...

    Zo werkt dat nu eenmaal in het sociale verkeer. Het zijn mensen die blijkbaar niet tegen zulke ( ware) woorden kunnen.

    Ik zou me gewoon aanpassen aan hun en verder niet moeilijk doen.
     
  8. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Helemaal mee eens, zit daar echt niet op te wachten. Maar onze derde zit in groep twee en daar komen er dus nog 2 achteraan.
    Als het manneke de komende jaren niet kan af spreken met kindjes uit Ijn klas en ik kan op school jiet lekekr betrokken zijn.....dan duurt het nog lang denk ik.
    Sowieso zou ik dan de overstap overwegen met een nieuw schooljaar, dan is de oudste naar de middelbare en nu jongste moet dan net beginnen. Dat zou betekenen dat er dus 1 van school zou wisselen.
     
  9. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou ze juist wel op een andere school doen. Het is duidelijk dat de ouders en dus automatisch de leerlingen (niet dat die kindjes er wat aan kunnen doen) niet aansluiten bij jullie normen en waarden. Vinden je kinderen het wel leuk op school of ook niet? Dat zou voor mij wel een doorslaggevende factor zijn namelijk.
     
  10. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De kinderen op een andere school doen omdat jij je mond niet kan houden gaat veel te ver toch?! Ik begrijp dat je dat dacht, maar je had het beter niet uit kunnen spreken, en zeker niet op de manier hoe je het hier omschrijft. Dat vind ik namelijk óók asociaal ;)
    Ik zou dus mijn excuses aanbieden voor die opmerking, want dat is gewoon iemand voor een groepje te kakken zetten. Ik had het mijne er van gedacht (jaja, je krijgt toch nooit een hypotheek in deze situatie) maar had het er dus niet zo uitgegooid.
    Soms is het beter niet alles er maar uit te gooien wat je denkt ;)
     
  11. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Duidelijke reacties wel, misschien even laten bezinken en het nog aankijken. Sowieso is het schooljaar pas op de helft.

    Thnx, toch fijn om even wat reacties te krijgen.
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier ben ik het mee eens..

    Het is ook wel een kwestie van weten wanneer je wel of niet iets kunt zeggen.


     
  13. oumnouafel

    oumnouafel Actief lid

    24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik onderhoud ook geen contacten met moeders van school. School is wel 15 km vam hier en mijn kids hebben ook geen speelafspraken vijd dat ook niet zo belangrijk. Me oudste heefr buurjongen waar die vaak mee speelt en voot de rest spelen me drie kids altijd samen
     
  14. novaa

    novaa Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou je kinderen absoluut niet naar een andere school doen tenzij je er achter komt dat zij het zelf echt niet naar hun zin hebben. Daarnaast, lekker boeien dat die 'nederlandse' moeders jou blijkbaar niet zo aardig vinden. Het is toch geen thee-kransje? En misschien moet je je eens wat meer verdiepen in die 'buitenlandse' moeders. Ik zet het bewust tussen aanhalingstekens want ik vraag mij af, zitten je kinderen op een internationale school? Zo niet, dan zijn het toch ook gewoon Nederlandse moeders? Het klinkt zo discriminerend hoe je dat omschreef.
     
  15. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh eerlijk?
    Wat een puberaal gedrag!
    Klinkt ook wel als tokkie-volk, sorry hoor!
     
  16. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik ben het hier wel mee eens. Er zijn toch meer kinderen/moeders op die school?

    Ik vind wat zij doen puberaal en kinderachtig, en je had misschien beter niets kunnen zeggen.
     
  17. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal

    Ow daar was ik al bang voor, im bedoel dat absoluut niet discriminerend!!! Absoluut niet!
    Hetbis alleen zo dat deze moeders erg op zichzelf zijn en dus bij activiteiten eigenlijk alleen buitenlands spreken onderling.
    Ik vraag me dus af of mijn zoon het naar zijn zin heeft in de klas. Hij wil nu al weken graag spelen met vriendjes uit de klas maar bij dat kleine groepje wordt hij dus gewoon afgehouden en de rest spreekt na schooltijd niet af.
    Maar sowieso kijk ik het nog wel even aan.

    Als ik iemand gekwetst heb om het zo neer te zetten, excuses want dat is echt niet de bedoeling geweest.
     
  18. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Heel eerlijk vind ik dat diep van binnen ook, tenminste dat groepje dan, maar ja de kinderen zitten er vooralsnog wel op school......vind dat lastig!
     
  19. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Poeh lastig, zou er voor mij ook aan liggen of je kinderen het wel leuk op die school vinden?
    Dat ze nu ineens genegeerd worden door anderen omdat jij gewoon eerlijk bent geweest is gewoon erg kinderachtig en zo zie je maar dat volwassen soms veel erger dan kinderen kunnen zijn :x
     
  20. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap het onderscheid tussen ' Nederlandse' en ' buitenlandse' moeders niet. Waarom benadruk je dit zo?

    ik vind het kliekjes gedrag van de moeders enorm puberaal en zou daar niet eens deel van uit willen maken. Heb je zelf geen vriendinnen? Ik persoonlijk heb totaal geen behoefte aan vriendschappelijk contact met andere moeders. Enkel als mijn kind zou willen spelen. En of ik niet meer zou "mogen" versieren,prima juist, genoeg te doen. Zijn die school dingen voor jou zo'n groot deel van je leven?

    kinderen naar een andere school door jouw probleempjes met moeders vind ik bizar. Als de kinderen het zelf niet naar hun zin hebben of als de normen en waarden die op hen overgebracht worden structureel niet bij jullie passen, dan eventueel wel.
     

Deel Deze Pagina