Hoi, Vraagje ik wil graag gaan bijhouden hoeveel ik aan boodschappen uitgeef, Houden jullie dat ook bij? en zo ja hoe? ik was van plan het bij te houden in excel.. hoe kan ik dit het beste doen?
Ik maak een lijst met wat ik nodig ben die week en heb een budget van 70 euro. Dat pin ik contant, en daar doe ik mijn boodschappen van. Goed kijken naar de prijzen, en ik kom meestal rond de 60 euro uit (incl 1 kind in de luiers en 2 katten). Ik doe niks in excel ofzo vind ik maar lastig. Geld wat ik overhoud gaat in een potje. Edit: als je alles pint moet je gewoon eens inloggen op internet bankieren en opschrijven hoeveel je nou per week uitgeeft. Kun je adh van die gegevens een budget maken voor die week en proberen daar onder te blijven.
Ik bewaar alle bonnetjes van de hele maand. Aan het einde van de maand tel ik alles op en zet het in excel. Zo weet ik precies wat er die maand is uitgegeven en of er aanpassingen nodig zijn.
Ja dat bedoel ik marnatman, maar sorteer je het dan op eten en geen eten? en dan alleen het bedrag of schrijf je de gehele bon over?
Ik gebruik een vast bedrag per maand, dat deel ik door het aantal weken in de maand en dat gebruik ik per week. Wat overblijft doe ik in een potje. Daarnaast heb ik op de bank website ook potjes aangemaakt, waar elke maand een klein bedrag in gaat zoals feestdagen, verjaardagen, onvoorzien, etc. Heel handig!
Gewoon algemeen. Zo doe ik het tenminste. Je kan ook per artikel doen, maar het nut zie ik daar niet van.
Ik pin maandelijks 1 bedrag en verdeel dat per week, heb dan wekelijks 80 euro voor alle boodschappen, dus eten en drinken/dierenvoer/ schoonmaakspul/wasmiddel/bijv nieuwe batterijen enz.
Ik pin ook 1 keer per salaris en verdeel dat over 5 weken. Dit is dan voor supermarkt en drogisterij artikelen. In het begin hield ik wel per artikel bij hoeveel het koste zodat ik goed kon vergelijken waar het goedkoper was. Nu weet ik dat inmiddels wel. Ik bewaar wel alle bonnetjes, ook van de losse uitgaven en neem dat 1 keer per maand door. Ik heb gewoon een schriftje waar ik alles in bijhoud, heb geen laptop.
Ik heb ook een vast bedrag voor de boodschappen ik maak dit over naar een andere rekening en doe hier mijn boodschappen van de rest gaat naar een spaarrekening
Dat doe ik ook idd Minimuis. Ik heb 2 rekeningen, een word alles op gestort en de ander heb ik voor mezelf waar ik het huishoudgeld op stort! Zo kom je ook niet in de knel!
Zo doe ik het ook sinds kort en dat werkt prima. Vaste producten gebruik ik meestal dus weet wel welke goedkoop maar toch lekker zijn. Ik maak hier een goede afweging in niet alles hoeft op de budget gelukkig.
Ik hou al mn uitgaven bij in Excel. Ik splits dan in Food, non-food (dus drogisterijartikelen), kleding, auto, zorgkosten, verzekeringen e.d. Op zich vind ik het fijn om te weten wat ik gemiddeld per maand/week kwijt ben aan boodschappen maar ik hoef niet te weten wat al die boodschappen apart gezien weer kosten. Wasmiddel is een veel grotere aanslag op je budget dan pastasaus. Ik vind het niet zinnig om dergelijke dingen te vergelijken. Ik kijk gewoon per maand. ik print dan mijn bankafschrift uit en typ dan de uitgaven over. Ook de inkomsten houd ik bij en ik houd het verschil in uitgaven en inkomsten bij.
Wij hebben de boodschappen een tijdje bijgehouden in een schriftje, per week. Dat gaf wel een goed inzicht wat we precies aan boodschappen uitgaven. Ik kan me voorstellen dat Excel handiger is.