Trouw kaart vraagjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hoi

    We zitten midden in de voorbereidingen voor onze bruiloft. Nu zat ik naar kaarten te kijken en vroeg me het volgende af.
    Stel je zegt:

    Wij trouwen op 25 sept om 15.00 bij huppeldepup

    We willen dit graag met jullie vieren vanaf 20.00 uur blabla

    En dan misschien met inlegpapier voor daggasten

    Nu hadden we bedacht na het huwelijk een borrel en taart te doen met de daggasten. Maar stel je zet het als hierboven in de kaart komen er dan ook avond gasten??? Want we wouden eigenlijk na de ceremonie alleen voor de daggasten doen (anders loopt het wel op kosten) dus de borrel en taart (en diner)
    Maar blijven dan de avond gasten niet hangen (nog niet veel bruiloften mee gemaakt dus geen idee) of gaan due als ze komen kijken gewoon zelf weg. Hoe zouden jullie dat doen/opvatten? Of gewoon de tijd weg laten? Vind het op zich leuk als er avond gasten komen kijken hoor maar ja jullie snappen me wel toch? Of ben ik te moeilijk? :)
     
  2. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Wat leuk dat jullie gaan trouwen!

    Als de borrel en taart alleen voor de daggasten zijn, zet je dat op het inlegvel. ("Na de ceremonie nodigen we jullie uit voor blabalba").

    Of trouw je op dezelfde locatie als dat de taart geserveerd wordt? Ja dan heb je wel kans dat mensen blijven hangen.

    Wij trouwden in het gemeentehuis en de taart was in een restaurant een stukje verderop dus de mensen die dat niet wisten gingen daarna gewoon weer naar huis.
     
  3. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ja we willen alles op 1 locatie, dus trouwen borrelen eten en daar ook feest (is grote veelzijdige locatie)
     
  4. tuc

    tuc Niet meer actief

    ik ben bang dat wanneer alles op 1 locatie is je idd de kans loopt dat mensen blijven hangen. Of je moet een behoorlijk gat hebben tussen de ceremonie en het toasten. Dat de mensen die s s avonds pas weer terug moeten zijn ook echt weg zijn en daarna pas toasten. Maar ja wat doe je met de daggasten tijdens dat "gat"?
     
  5. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou heel duidelijk op de kaart zetten wanneer ze uitgenodigd zijn. Dus wel met de tijd. Wij hadden twee kaarten en dus zo:

    Wij gaan trouwen!
    Op 2 april 2000 om 14:00 uur bij het stadhuis in .....
    Wij nodigen jullie uit om dit vanaf 20:00 uur met ons te komen vieren bij cafe ......

    en:

    Wij gaan trouwen!
    Op 2 april 2000 om 14:00 uur bij het stadhuis in .....
    Wij nodigen jullie uit om dit vanaf 15:30 uur met ons te komen vieren bij cafe ......

    Hierdoor weten alle mensen goed waar ze aan toe zijn en dat als ze bij de ceremonie komen, pas savonds weer terug mogen komen.
     
  6. Sunbeam

    Sunbeam Niet meer actief

    Wij hadden na de ceremonie ook taart met champagne. Er waren tijdens de ceremonie ook avondgasten. Wij deden het zo dat er na de ceremonie gelegenheid was om te feliciteren en nog even te praten en daarna vertrokken wij met de daggasten naar een andere zaal om de taart aan te snijden. Nu had ik ook 2 pittige ceremoniemeesteressen :D die het ook nog hadden kunnen regelen als avondgasten mee wilden lopen voor de taart, wat overigens niet het geval was.
     
  7. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Dan zou ik het op de kaart zetten zoals Misa zegt. Want anders blijven mensen (natuurlijk) hangen, dat zou ik zelf ook doen denk ik :)
     
  8. misa

    misa Niet meer actief

    Als alles op 1 locatie is, dan zou ik kijken of degene die de leiding heeft op die locatie daarin wil en kan sturen. of een ceremoniemeester? Of in andere zalen/ruimtes voor de verschillende momenten (trouwen, borrelen en taartje, eten, avondfeest).
     
  9. Sunbeam

    Sunbeam Niet meer actief

    Wij hadden ook alles op 1 locatie. Ik zou gewoon met de ceremoniemeester(s) afspreken dat zij hier goed op letten.
     
  10. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Wij hadden het ongeveer hetzelfde als jullie. Wij trouwen daar om half 3 wij nodigen jullie uit om dit met ons te vieren bij. ... Om 20:30uur

    Er zijn slechts twee mensen extra bij de ceremonie geweest. Wel meer kijkers buiten maar die zijn niet eens mee geweest de trouwzaal in. Dus bij ons gaf dit geen problemen.

    (En vergeet niet voor menig man is jouw bruiloft niet zo boeiend om te komen op momenten dat ze niet uitgenodigd zijn. (Dit is niet lullig bedoeld, maar voor het bruidspaar zelf is het echt een ding. Voor omstanders iets minder)
     
  11. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    En als je erin zet: wij trouwen om 15.00 uur, daarna willen wij met de daggasten de dag verder vieren
    Jullie zijn welkom om ons om 20.00 te vergezellen bij het feest

    Zoiets dan hè, of is dat onbeleefd?
     
  12. tuc

    tuc Niet meer actief

    ja dacht ik nu iook ineens aan. Met de daggasten de toast en taart in een andere ruimte. Avondgasten die na de ceremonie blijven hangen gaan dan vanzelf weg.
     
  13. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Andere optie is geen tijdstip van trouwen op de kaart vermelden
     
  14. tuc

    tuc Niet meer actief


    ja het zou mij net te zijn...maar dat is persoonlijk
     
  15. Sunbeam

    Sunbeam Niet meer actief

    Mwah, ik zou er niet voor kiezen. Ik denk echt dat het wel losloopt. Gewoon goed je ceremoniemeester en degene van de locatie die over het regelen en goed verlopen van de dag gaat inlichten.
     
  16. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Dat is niet zo heel aardig :) wel duidelijk!

    Misschien zoiets:
    wij trouwen om 15.00 uur. Graag vieren we dat met jullie vanaf 20.00 uur daar en daar.
     
  17. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ja dat is idd wel een idee. Of idd ceremoniemeester de (dag) gasten duidelijk uitnodigen voor de borrel
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Wij hadden hierom 2 soorten kaarten. Kaarten voor de daggasten. Met een uitnodiging voor het huwelijk en aansluitend diner met de bruidstaart. En het feest.

    En een kaart voor de avondgasten waar we op hadden gezet wanneer we de plechtigheid hadden en dat ze vanaf 20.00 waren uitgenodigd bij het feest te bla bla.

    Exact dezelfde kaarten, alleen de daggasten hadden iets meer tekst;)

    En wat bedoel je nou exact? Eerst het huwelijk, dan taart en borrel en dan het feest? Dan blijven er toch geen avondgasten hangen bij de taart? Of wou je dat snachts nog? (ik begrijp het niet helemaal;))
     
  19. tuc

    tuc Niet meer actief

    ze bedoeld dat er ws avondgasten ook bij de ceremonie komen kijken, meestal is dat voor iedereen en dat ze na de ceremonie wil dat zij naar huis gaan en s avonds komen feesten, maar wellicht blijven hangen als ze taart en champagne zien;)

    Door met de daggasten na de ceremonie naar een andere ruimte te vertrekken voorkom je dat probleem denk ik
     
  20. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Hoe ik het er precies in had staan weet ik niet, er stond een zin in van: U bent uitgenodigd als daggast/avondgast, met een streep door wat ze niet waren. Een en dezelfde kaart dus. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
     

Deel Deze Pagina