Mijn man heeft een 'springkussen' gekocht voor onze oudste dochter. We hebben het al open gemaakt en opgeblazen maar echt waar, wat een tegenvaller... Onze bank veert nog meer mee dan dat het 'springkussen' doet Nu hebben wij alles weer leeg laten lopen en terug in de doos gestopt maar we vroegen ons af of we het überhaupt nog mogen terug brengen.. Weten jullie dat misschien?
Omdat het open gemaakt en opgeblazen is? Hij past namelijk niet zo mooi meer in de doos als wanneer die nog helemaal niet opgeblazen is geweest
In principe zou het geen probleem moeten zijn mits het product weer zo verpakt is als jij het gekocht hebt (dat de doos open geweest is maakt in deze niets uit). In de ene winkel doen ze er moeilijker over dan in de andere, anders even telefonisch contact met de winkel opnemen om te vragen hoe en wat.
Je kan helaas alleen naar het hoofdkantoor bellen en die is vandaag gesloten... Vandaar dat ik het even hier vroeg. De doos kan wel dicht maar dan zit hij niet mooi recht dicht.. Maar ik lees al dat ik het dus gewoon maar moet proberen
Maar je bent toch gewoon ontevreden? Dus dan kun je het toch sowieso terugbrengen? Ik bedoel een springkussen waar je niet op kunt springen lijkt me best redelijk dat je het terugbrengt.
Klopt, we zijn alleen ontevreden. Ik twijfelde heel erg omdat we het dus al uitgepakt en opgeblazen hadden.. Dacht dat ze het dan meestal niet meer terug namen.. Ik ga het gewoon proberen, dankjulliewel..
Om erachter te komen dat hij niet goed/stuk is moet je hem eerst opblazen toch. Die kun je gewoon terug brengen.
Misschien een gekke opmerking hoor, maar als je bv niet alle lucht eruit kan krijgen zodat ie netjes in de doos past, kan je dan niet ff de stofzuiger op het ventieltje zetten waarmee je m opblaast? Zuig je alle lucht er weer uit?
Zou niet weten waarom niet. Als je bijvoorbeeld kleding koopt dan pas je dat toch ook eerst? En is het niets dan breng je het ook terug. Zolang het gewoon netjes in het goede tijdstermijn is zou ik niet weten waarom het niet terug gebracht zou mogen worden.
Ik zou inderdaad nog proberen zoveel mogelijk extra lucht eruit te krijgen en hem misschien toch nog beter in de doos te krijgen en hem dan terugbrengen.
Als het product niet doet wat het moet doen, of als blijkt dat je iets anders hebt gekocht dan je dacht, dan heb je recht om te ruilen. Bij sommige producten kom je er pas achter, dat iets niet goed is, als je het hebt uitgepakt en bent begonnen met het te gebruiken. Dus dat kan nooit een reden zijn, dat je het niet meer kunt ruilen.
Ja hoor, bij wet mag je het "proberen" om er achter te komen of het bevalt of niet. Een springkussen kun je niet testen zonder hem om te blazen, dus ja dat mag hij hoeft ook niet in exact dezelfde staat terug in de doos hoor, je bent geen fabriek
Onder t mom ik wil hem ruilen/terug brengen want ik heb spijt van mijn aankoop, ligt t aan de winkel. Ruilen of geld terug is namelijk geen wettelijke verplichting maar een gunst van de winkel. Voldoet het product niet aan de verwachting die je er van mocht hebben, dan is ruilen/terugbrengen wel mogelijk. wat je van een product mag verwachten ligt aan o.a de prijs en de verschafte info. Maar dat je op een springkussen moet kunnen springen lijkt me evident