Op 9-12 hebben wij een wijziging doorgegeven met betrekking tot de kinderopvangtoeslag, nu bijna 12 weken verder heb ik nog steeds geen nieuwe beslissing ontvangen. We hebben stukken moeten opsturen en deze zijn op 10-2 binnengekomen, maar we horen helemaal niks.... Nu word ik binnen 5 werkdagen teruggebeld en heb een rechtstreeks nummer waar ik naartoe kan bellen wat het oponthoud nou is, maar ik word hier echt zo ontzettend boos over. We betalen nu al 3 maanden veel meer dan we zouden moeten betalen en het begint nu echt wel noodzaak te worden dat er een nieuwe beslissing komt. Iemand ervaring hiermee? Hoe lang heeft het bij jou geduurd voor je eindelijk een nieuwe beslissing kreeg? Moet er wel bij zeggen dat ik dit niet gewend ben, de laatste tijd gingen wijzigingen etc echt enorm vlot
Troost je ik ben al bijna een jaar bezig met zorgen dat ik mijn toeslagen van 2014 ga ontvangen (kromme is die van 2015 heb ik wel ontvangen). Wat ik begrepen heb is dat het een giga rotzooi is daar...
Fijn nieuws Dat het een rotzooi is geloof ik inmiddels wel, ondanks dat het altijd goed is gegaan. Er kon opeens wel doorverbonden worden naar "het kantoor" toen ik begon over in gebreke stellen...misschien een optie voor jou? Mocht je dat nog niet hebben gedaan uiteraard! Apart dat je dan 2015 wel krijgt... Snap niet hoe het werkt daar
Heb ze al schriftelijk in gebreke gesteld en verantwoordelijk gesteld voor evt extra kosten doordat ik rekeningen niet kan betalen. Ik snap er ook geen bal van, maar er blijkt bij mij ook het een en ander niet te kloppen met mijn post, waardoor ze nu aan het uitzoeken zijn of het verkeerd gestort is, heb namelijk alles ontvangen tot mijn belastingaangifte toen hield het ineens op... Zucht... En hoor er meer mensen over die sinds ze het omgezet hebben en maar naar 1 rekening kunnen/willen overboeken ineens niks meer hebben ontvangen.
Ik heb september2014 alle toeslagen aangevraagd ivm relatiebreuk. In november kreeg ik huurtoeslag en kgb. Sinds januari ook alle toeslagen voor 2015. Alleen zorgtoeslag 2014 blijft in behandeling.
Dat is helemaal apart en ook behoorlijk vaag, aangezien je de toeslag dit jaar wel krijgt Lijkt mij dat ze dan een rekeningnummer hebben. Ik wacht het af, ze hebben 5 werkdagen vanaf vandaag en dan kan ik ze toevallig ook in gebreke stellen. Ergens hoop ik gewoon deze week een nieuwe beschikking te krijgen, maar ik verwacht opnieuw een brief met verzoek tot informatie.... Leuker kunnen ze het niet maken!
Heb vorig jaar ook gedoe met de Belastingdienst gehad. Uiteindelijk een klacht ingediend. Toen ze na de klacht ook niks van zich lieten horen, heb ik mijn beklag gedaan bij de Ombudsman. Toen was alles binnen 4-6 weken geregeld. Ze vinden het niet fijn wanneer de ombudsman om de hoek komt kijken.
Bedankt voor deze tip! Ik ga eerst nog de max 13 weken afwachten (10-3), dan in gebreke stellen en dan eventueel klacht/ombudsman. Hopelijk hoeft het niet zover te komen
Mijn aanvraag was zogenaamd niet goed gegaan. Lulkoek natuurlijk Heb half januari opnieuw zorgtoeslag2014 aangevraagd en nu is het grote wachten opnieuw begonnen. Maar het gaat bij mij maar om 3 x 78 euro. Bij jou gaat het om een aanzienlijk groter bedrag
Bedrag maakt niet uit, je vraagt niet voor de lol toeslagen aan. Voor sommige mensen is 78,- per maand echt mega veel geld Gelukkig krijgen we nog toeslag obv de oude beschikking, anders had ik een enorm probleem...
Ik wacht nog steeds op het kgb voor mijn dochtertje. Ze is in december geboren en we zitten al in maart.. Nog steeds geen bericht gehad.
Heb je wel andere toeslagen? Anders moet je het zelf aanvragen namelijk. Persoonlijk zou ik zelf de aanvraag indienen
Ze hebben nooit haast. Hier al ruim 1,5 jsar bezig een persoonlijke betalingsregeling te regelen voor teveel ontvangen toeslagen door foute berekening. Nog altijd niks.. al 3x aangevraagd en steeds raakten ze het intern kwijt. 3e keer gelukt, hun beslissing was achtelijk (van 300 euro kan je niet alle vaste lasten betalen en leven) dus bezwaarschrift ingediend. Inmiddels maanden verder en ze hebben het bezwaar Schrift ontvangen maar behandelen het maar niet.. echt zoooo irritant. Volgens mij doen ze zo langzaam in mijn situatie omdat ik wel gewoon maandelijks betaal, alleen een stuk minder dan hun willen.