Jo Frost: Nanny on tour

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door pientje1, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

    penseel Niet meer actief

    #201 penseel, 9 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2015

    Als je het op deze manier bekijkt heb je gelijk.

    Als je zo gespannen geweest ben als deze moeder en aardig op de verkeerde manier bezig was.

    Wat ik niet geloof is dat het binnen zulke korte tijd allemaal koek en ei is dat geloof ik niet.

    Bijvoorbeeld het huis was( vies) het is opgeruid het kan helpend zijn geweest. Wat ik niet ( geloof) even met een groot woord om het vriendelijker in te pakken dat het zo snel klaar was. Het zit in je systeem het op gebrand zijn. Dat kost tijd veel tijd om bepaalde puzzel stukjes je leven op te bouwen als je een depressie hebt gehad is dat niet in een keer over of opgelost. Dat gaat met pieken en dalen. Het zal pas na een bepaalde tijd steeds beter gaan.. Dat bedoel ik meer.

    Ben geen alwetende. als ik uit eigen ervaring mag spreken. Na hulp na opnamen begon pas het verwerken en het opkrabbelen. Daar gingen maanden over heen.

    Boos uit je slof schieten of je kind te hard beet pakken dat is niet in eens op gelost. Ben nog wel eens de fout in gegaan en NOG wel eens!

    Hoop dat je het zo beter snapt ik wil de moeder uit het programma totaal niet afbranden. Eigenlijk geef ik wederom een kijk in het opbouwen van ( mijn problemen) hoe het aangepakt word en is.

    Misschien leg ik het niet goed uit kan of komt het belerend en betweterig over. Weet kan die neiging hebben.:)

    En daarbij wil ik ook mijn zwangerspagina maatje Mumja steunen. Omdat ik zeker weet dat ze het goed bedoeld!
     
  2. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het gaat goed of ik ben ermee bezig en het gaat in een stijgende lijn zijn ook 2 dingen.
    hier ook flink aan de grond gezeten...
    ook qua huishouden.
    elke dag is het nog knokken om mijn hoofd boven water te houden, maar al met al kan ik zeggen dat het goed gaat. krijg weer overzicht en dat geeft me een gevoel van controle, iets wat ik al lang mistte...
    als je de controle kwijt bent en niet eens meer weet hoe je die moet krijgen dan is het ook een heel ander verhaal.
    zoiets kan in principe al aardig snel opgelost zijn. dat hangt van je eigen instelling af en de inzicht in jezelf.

    als je wilt veranderen en ook alle 100% geeft en met vertrouwen je weg vervolgt, ben je er niet meteen, maar dan heb je al meer dan de helft gewonnen...
     
  3. penseel

    penseel Niet meer actief


    Ook wel mee eens.

    Maar het blijft een ( kuil) het is wel goed denk om vele kanten van deze verhalen te bekijken. Je kunt inzicht hebben tot te met maar zo iets kost ook kracht tijd en heel veel energie.

    Dat blijf ik ook zeggen vrouwen zo als wij/zij zijn vaak hele harde vrouwen naar zich zelf. En lopen te lang door voor je beseft dat er iets goed mis is en gaat.

    Ervaringen delen is vaak zeer helpend.
     
  4. mumija

    mumija Niet meer actief

    #204 mumija, 9 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2015

    Vind ik heel fijn om te horen!

    En dat was ook het enige waar ik benieuwd naar was; of er nazorg is.

    Want het spijt me zeer, ik denk niet dat Jo Frost jouw depressie weg kan nemen. Ze heeft je goed op weg geholpen en het omgaan met de kinderen weer op de rails gekregen.
    Maar dat je huis een puinhoop was en dat je je kind niet meer aankon...dat is een gevolg van.
    Daar heeft ze je in kunnen sturen, maar het kernprobleem kan zij niet voor je oplossen denk ik. Het heeft je vast veel rust gegeven denk ik dat je huisje weer op orde is, en dat het een stuk beter gaat tussen jou en de kinderen.
    Het is ook verschrikkelijk moeilijk wat je hebt meegemaakt. En juist daarom moet je er voor waken dat je iets of iemand hebt waar je op terug kan vallen als het niet helemaal lekker gaat.

    En bedankt penseel dat je hebt uitgelegd wat ik bedoelde. Ik kwam hier helemaal niet met een vingertje wijzen dat roelie het verkeerd had aangepakt. Dat iedereen hier over valt, daardoor zijn mijn reacties totaal uit het verband gerukt. In de posts van roelie kon ik niet opmaken of er nazorg was voor haar en de kinderen en daar vroeg ik naar. Niks meer en niks minder. Omdat ik niet vind dat een depressie maar een vrijbrief mag zijn om zo hardhandig met je kind om te gaan.
    In mijn posts over maatschappelijk werk en de praktijkondersteuner, bedoelde ik dus eigenlijk NA de uitzending, als nazorg. En dus niet van wat zij had moeten doen ipv de tv uitzending.
    Hoop dat het een beetje duidelijk is nu wat ik bedoelde. En vanuit mijn eigen ervaring hoopte ik duidelijk te maken dat het zoontje net zo goed een slachtoffer is.
     
  5. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik snap Mumija en Penseel wel. Ik denk dat ze gewoon bezorgd zijn óf Roelie voldoende professionele hulp heeft gekregen en nog krijgt voor haarzelf en voor haar zoontje. Want inderdaad denk ik (heb de uitzending niet kunnen bekijken) dat Jo Frost een soort van 'eyeopener' voor haar is geweest maar deze mevrouw kan natuurlijk niet iemand van een depressie afhelpen en zo'n klein jochie professionele nazorg geven e.d. 😑

    Maar ook ik ben blij te horen dat jullie nog steeds hulp krijgen Roelie dus dan komt het vast wel goed! Nogmaals ik ben trots op je en ik wens jullie een prachtige toekomst toe! 😎
     
  6. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #206 Sandana, 10 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2015
    Ik heb respect voor degenen die het aandurven om in zo'n programma mee te doen!

    Ik denk dat iedereen er wel wat van kan leren en dat het voor degenen die meedoen een wake-up call is. Ik hoopte ook op nazorg, want om het meteen alleen te moeten doen is gewoon teveel gevraagd van zo'n persoon.

    Ik vind trouwens niet dat het kind genegeerd werd bij het naar bed brengen, er werd duidelijk gezegd dat het tijd was om te slapen.
    En er is ook duidelijk aandacht besteeds aan de oorzaak waarom hij het deed, namelijk omdat moeder overdag geen positieve aandacht gaf en ze 's nachts rustig was en hij dan lekker tegen haar aan kon liggen.
    Dus lijkt me logisch dat je overdag meer positieve aandacht gaat geven en dat je dan 's avonds heel duidelijk gaat stellen dat het tijd is om te gaan slapen. Dat het laatste stukje zo 'makkelijk opgelost' was door het wekkertje gaf mij aan dat het prima kon wat ze deden.

    @ Roelina, respect dat je zo 'met de billen' bloot op tv kwam en wat ontzettend goed van Jojo dat ze je nog regelmatig belt!
     
  7. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Nieuwe aflevering nieuwe kansen. Maar hier zullen vast ook weer veel reacties op komen .

    Ik vind het bizar. Ben pro bv, maar een kind van 2 jaar dat 25 keer!! per etmaal drinkt? Belachelijk. Ze heeft evenveel nachtvoedingen als mijn jongste had toen ze een maand of 3 was. Beetje grenzen stellen kan geen kwaad, denk ik...
     
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jemig een kind van 2 dat 25x per dag aan de borst drinkt:$.
     
  9. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    En zo zielig voor de middelste, en voor de oudste trouwens ook :( . Snap niet dat de moeder zich zo laat besturen door de jongste.
     
  10. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn god wat een slappe zak die kerel!
     
  11. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Echt wel.... Die anderen worden gewoon verwaarloosd!
     
  12. mel

    mel Actief lid

    23 okt 2005
    284
    0
    0
    Verbaas me eerlijk waar dat mensen echt zo kunnen denken, voelen en leven !
     
  13. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik begrijp dat de moeder op is. Mijn god, 25 x per dag...
     
  14. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Dat is nogal wat om te zeggen na 5 min.
     
  15. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nu is langdurig bv geven mij niet vreemd :D , maar dit gaat ten koste van de rest van het gezin, vooral van het middelste meisje :$ Dat ze 25 keer drinkt is denk ik niet vreemd als je bedenkt dat die peuter verder niks eet ;)

    Op die leeftijd is het niet normaal dat een kind niet eet. Ik zou daar alleen niet nanny Frost bij halen, maar ook (of in eerste instantie) een kinderdietist en kinderarts om uit te sluiten dat die peuter niks mankeert qua spijsvertering.
     
  16. misa

    misa Niet meer actief

    #216 misa, 10 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2015
    Jeetje, hoe heeft ze dat zo lang volgehouden en toegelaten.... 25x per dag........!
    En die kerel, wat een slappe en egoistische kl**tzak lijkt hij zeg.

    Ben altijd erg benieuwd of er na die paar dagen ook nog hulp is. Maar ietsje terug zag ik iets voorbij komen dat er wel nazorg is?
     
  17. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Ahhh stiekem vind ik het echt een lieve man.
     
  18. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik word al moe van 6 voedingen per dag hahaha!
    25x.. Dat gaat echt nergens meer over!

    Ik krijg wel altijd medelijden met die kindjes hoor.. Zij kunnen er uiteindelijk niks aan doen. Maar ik kan me die frustratie in combi met die vermoeidheid ook zo goed voorstellen...
     
  19. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Snap echt niet dat je een kind van 2 borstvoeding wil geven en zeker niet zo vaak.
     
  20. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    In de zin van aandacht natuurlijk ;)
    Dat kan toch niet anders met een peuter die 25x drinkt per dag? Bedoel het niet ze zwaar hoor, hahah!
     

Deel Deze Pagina