goedemorgen dames ik voel me zo stom :x maandag kreeg ik een verkoper van de oxxio aan de deur een nogal opdringerige jonge man. ik was helemaal niet van plan om over stappen want ik ben tevreden over mijn huidige leverancier maar de jonge man nam geen genoegen met nee:x hij bleef maar door gaan over dat ik goedkoper uit zou zijn en ik eigenlijk elk jaar over zou moeten stappen en hij zou het allemaal regelen ik heb er geen omkijken naar kreeg nog een laptop toe je kent het wel ik zou over een week een welkoms map thuis krijgen die kon ik ook wel gewoon in de prullenbak gooien en hoefde ik volgens hem ook niet te lezen. de beste man was echt opdringerig en stapte zelfs zomaar mijn huis in ik was nog al overdonderd en heb uiteindelijk toch getekend hoe stom meteen na dat de man vertrokken was voelde ik me belazerd en had ik al spijt dat ik heb getekend ik geloof helemaal niks van zijn verhaaltje ! ik weet ook eigenlijk helemaal niet goed waar ik voor getekend heb zit ik er nu aan vast of kan ik hier gewoon nog van af zien sjonge wat be ik stom zeg !!
Wat zijn het toch een brutale apen zeg. Daar staat toch niemand op te wachten, verkoop aan de deur, en dan ook nog de manier waarop. Tip: koop zo'n sticker voor op de deur, dat je geen verkoop aan de deur wil. Heb ik hier ook, werkt perfect. Geen gezeur meer aan de deur. Geen idee of je er nu aan vast zit. Waarom bel je niet even met Oxxio? Dan kun je ook gelijk een klacht indienen tegen die verkoper.
Volgens mij heb je een bedenktijd en kun je nog cancelen. zou dan wel zsm bellen als ik jou was Artikel 6 - Herroepingsrecht Bij levering van producten: 1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. 2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. dit is wat er op de site van oxxio zelf staan. snel bellen dus Volgende keer gewoon duidelijk zijn nee is nee. Je eigen zwakte heeft je de das om gedaan. Als iemand je zegt in de sloot te springen doe je dat ook niet toch ?
ik zou oxxio even bellen.. als je de laptop krijgt heb je iig voor 3 jaar getekend.. je hebt sowieso een termijn waarin je nog weer op kan zeggen. en ik zou ook een klacht indienen over die verkoper want dat lijkt me ook voor oxxio niet de normale gang van zaken
In die welkoms map die je niet hoeft te lezen staat als het goed is dat je contact op moet nemen als je er toch vanaf wilt zien. Vogens mij heb je sowieso een bedenktijd. Bel anders even naar de oxxio en dien gelijk een klacht in voor die brutale verkoper!
Je kan daar nog gewoon vanaf hoor. Bij een aankoop aan de deur (colportage) geldt vanaf 13 juni 2014 een langere bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen. Bron: Koop aan de deur vanaf 13 juni 2014 | Consumentenbond
Je hebt als het goed is een bedenktijd van 2 weken, maar ik zou ook oxxio bellen zodat zij na kunnen gaan wie die man was, als hij al voor oxxio werkte en niet voor iets anders je handtekening kwam scoren. De brutaliteit om zo binnen te stormen! Succes er verder mee!
Ja hoor kan je nog van af. Binnen 14 dagen na de dagtekening van je bevestigingbrief kan je gewoon opzeggen. De door2door verkoper had jou hier ook op moeten wijzen. Ofwel bel om op te zeggen. En last je niet afwimpelen. Ze moeten telefonisch opzeggen. Vraag ook wanneer je de bevestiging hiervan krijgt.
dank jullie wel dames voor de snelle reactie,s ik ga gelijk even bellen en idd ook een klacht in dienen ! ik heb ze wel vaker aan de deur gehad maar deze man was echt brutaal cactusje kan je na gaan de beste man zij dat ik tekende voor 3 jaar de zelfde lagen prijs maar ik er niet 3 jaar aan vast zou zitten ! ik zou volgens hem volgend jaar gewoon weer over kunnen stappen:x
Ze zouden het echt moeten verbieden. Ik denk dat niemand gediend is van hun opdringerigheid, maar juist daardoor raken mensen overrompeld. Gewoon even ongedaan maken, zoals hierboven al wordt gezegd.
hmm dat zeggen ze er idd niet bij ik ga nu gelijk bellen en idd het zou verboden moeten worden ! normaal stuur ik ze ook gewoon weg maar deze man heeft me echt overdonderd met zijn brutaliteit
ja idd.. als je voor 3 jaar tekent komt je er voor de tijd nooit kosteloos vanaf. ik zit zelf bij oxxio sinds vorig jaar maar was wel mijn eigen keus. zij zeiden toen zelf dat ik na mijn aanmelding 2 weken de tijd nog had mocht ik me toch bedenken. dus ongedaan maken is dan ook zo gebeurt hoop ik
ik zou inderdaad ook gelijk bellen en het niet doen! wij hadden een tijdje terug ook 2 van oxxio aan de deur, een beetje hetzelfde verhaal als bij jou! we zouden goedkoper uit zijn en we kregen er nog een 'gratis' ipad bij ook! en we zouden niks merken van het overstappen, dat zouden hun allemaal regelen.. nou mooi niet he! het heeft 3 maanden geduurd (en heel veel telefoontjes) voordat we eindelijk overgestapt waren! daarbij duurde het ook ontzettend lang voordat we de ipad kregen en moest ik daar ook meerdere keren achteraan bellen.. en het blijkt dat de oxxio 1 van de duurste is.. wij zitter er nu ook nog 2 jaar aan vast door die ipad maar dan ga ik zeker weer naar een andere! heel veel succes! hoop dat je er nog onderuit kunt komen!
ik ben er toen ook ingetrapt ik zou info binnenkrijgen en kon dan beslissen..nou mooi niet ik zat er aan vast als gevolg boete moeten voorschieten en een hoop incassos omdat alles door elkaar heen liep... toevallig ook door oxxio.. nooit maar dan ook nooooit meer.. gelijk bellen
nou het begon moeizaam werd door verbonden en 2 x werd daarna de verbinding verbroken dus kost weer 2 euro aan bel kosten maar goed. daarna een hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad die heeft het geregeld en binnen 3 werkdagen krijg ik een brief thuis waar in de opzegging word bevestigd. ik zat idd nog nergens aan vast gelijk een klacht in gediend betreft de verkoper en dame vond het ook absoluut niet kunnen hoe de verkoper te werk is gegaan dus heeft ze meteen een klacht neer gelegd
God zo. Hier ook gehad met verkopers van de nuon, manlief is daar iets meegaander in. Waar kan ik die sticker krijgen. Ik kan namelijk elke keer weer alles regelen...
https://www.consumentenbond.nl/test/formulieren/bel-niet-aan/?view=Standard hier kun je hem gratis bestellen heb ik zo juist ook gedaan