Of dit juridische gezien wel of niet mogelijk is is mij niet duidelijk, volgens mij wel. Je moet het van de kant van de provider ook bekijken: zij zorgen er wel voor dat je bereikbaar bent, maar vervolgens staat daar nooit wat tegenover (kortom: ze verdienen niks aan jou, maar jij maakt wel volop gebruik van hun diensten, hetzij kosteloos als je dus niet opwaardeert) Maar klote is het wel ik heb zelf een telefoon en heb altijd een sim only abonnement. Kost me dan wel 16 euro per maand, maar voorkomt wel dat ik het vergeet en dus mijn nummer ook ineens kwijt zou zijn (heb het nummer ook al meer dan 16 jaar, moet er niet aan denken als ik die kwijt zou raken haha)
Ja dat kunnen ze gewoon doen. Staat gewoon in de regelementen. Je hoort na een jaar op te waarderen anders vervalt je nummer (3 maanden daarna). Hier wordt je uitgebreid over bericht en gewaarschuwd met sms´jes van hun naar het bewuste mobiele nummer.
Heb gelukkig mijn antwoord. Sms niet gezien. Waarom niet. Nou zoon kreeg ze. Die Zie ik niet. Mail wel gekregen te laat. Op gereageerd. Op zoek naar een andere sim. Bedankt voor de antwoorden.
Neem Kpn anders, als je een keer per half jaar belt of een SMS stuurt (of internet gebruikt van je tegoed of opwaardeert) vervalt het niet. Dus stel je waardeert in januari op. Dan moet je voor juli bellen. Maar, stel dat je in april een keer belt (zelf bellen, dus niet gebeld worden) verschuift het weer naar oktober. Het mag inderdaad. Snap dat het voelt als diefstal, maar als provider al die kaarten in de lucht moet laten word het nogal vol. Kaartje word leeg gehaald en op een nieuw simkaart gezet en opnieuw verkocht. Je word meermaals op de hoogte gesteld en als je niet reageert is dit voor de provider de bevestiging dat je het niet meer gebruikt. Zuur voor mensen die er niks van snappen zoals senioren, maar die raad ik dan Kpn aan (of geef als tip om het in de agenda te zetten)
T-mobile heeft het geloof ik ook, dat je alleen maar eens per zoveel tijd hoeft te bellen of sms'en oid. Heb dat eens uitgezocht en dat was toen de enige die dat had, dacht ik. Weet alleen nou niet zeker of dat nog steeds zo is, want ik kan dat niet vinden op de site. Weet niet of iemand het wel kan vinden? Maar hier nog steeds geen problemen gehad en ik koop ook eigenlijk heel erg zelden beltegoed. Alleen geen idee of ze nou een berichtje sturen als het tijd is, maar daar let ik zelf ook wel een beetje op. Altijd goedkoper dan verplicht 10 of 20 euro beltegoed te kopen terwijl dat niet nodig is of een nieuwe simkaart.. Maar het is inderdaad wel erg vervelend dat dat zo moeilijk moet gaan steeds.
Nou zijn sim is weer aangesloten voor 28 april opwaarderen en geld terug op zijn sim. Vragen een klagen blijkt te zijn gelukt..