Primark moet borstvoeding toestaan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Moli, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Serieus?

    Dit lees ik niet in het artikel, maar als het waar is praten we dus al deze pagina's over een vrouw die:
    1. Een pashokje weigerde om te voeden,
    2. Blijkbaar het belangrijker vond om haar hongerige baby eerst die mega winkel uit te krijgen en dan midden op straat aan te leggen.
    Hadden we het niet juist over dat je als moeder in Primark alleen zou voeden als de nood hoog was? Blijkbaar was hier genoeg tijd om de baby alsnog naar buiten te dragen, ipv het pashokje.
    Of ging het niet om de baby??

    3. Vervolgens een half jaar rustig verder leeft
    4. Na een half jaar advies krijgt van een stichting dat zich bezighoudt met klachten over alles rondom bv, media op te zoeken
    5. Na een half jaar ineens klacht gaat indienen en in verschillende media verschijnt.

    En dan nog gaat het hier blijkbaar puur om een noodzakelijk momentje en is het hele gebeuren de gewenste norm??
    Dus alle moeders moeten zich zo hysterisch gaan gedragen??
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik denk voornamelijk je zin over 'borstvoeding is de norm, kunstvoeding een alternatief'. Vond ik ook een kul opmerking namelijk.
     
  3. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Dit staat niet in het artikel. Waar komt die informatie vandaan? Ben ik wel benieuwd naar.
     
  4. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Waarom is dat kul volgens jou?
     
  5. mumija

    mumija Niet meer actief


    Omdat jij niet kan bepalen of borstvoeding de norm is voor iemand.


    En als jij dat toch wilt bepalen voor iemand anders, dan oordeel je bewust of onbewust over iemand.
    En daar kun je mensen mee kwetsen. Jij moet eens leren om niet voor anderen te denken.
     
  6. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ik bepaal dat niet voor anderen, zeg dat ook nergens. Borstvoeding is voeding helemaal speciaal gemaakt voor baby's, door ons eigen lijf. Ik weet niet hoe ik het duidelijker uit kan leggen? Ik doe echt mijn best hier nav commentaar op mijn schrijfstijl, maar vind het lastig dat er van mensen die een andere mening zijn toegedaan, zoveel hostiliteit komt. 'Jij moet eens leren om niet voor anderen te denken'. Dat komt niet heel aardig over of wel? Dat bouwt bij mij ook frustratie op, zeker omdat er keer op keer dit soort steken onder water komen.

    We zijn zoogdieren, we geven melk. En als dat niet lukt om welke manier dan ook, dan kun je kiezen voor kv. Dan is het dus een alternatief. Maar hoe ik het ook verpak, het komt gewoon niet goed aan. Ondertussen mag er wel gezegd worden: voeden mag, maar ik wil het niet zien want vind het niet netjes/vies/het moet discreet, maar een flesje vind ik niet erg om te zien want dan zie ik geen borsten. Waarom moeten wij zo op onze woorden letten maar mag er niks terug gezegd worden? Hoe kunnen we die kloof dichten als er direct al mensen klaar staan om alles wat je zegt neer te sabelen?
     
  7. mumija

    mumija Niet meer actief


    Hier zeg je dat.

    En mijn; "Je moet eens leren om niet voor anderen te denken.", slaat op je overduidelijke meningen die je hebt op gevoelige zaken, waar je anderen mee kunt kwetsen.
    Toppunt was gisteren, waar je Klaproos ongelooflijk afslacht in het vluchtelingentopic. Van mij had je een ban mogen krijgen.
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Vlinder, ik heb verkeerd bericht geqoute, het ging om deze.

    Hoe Honey het weet geen idee, maar dat het niet in het artikel staat snap ik wel. Als je een half jaar na dato nog zo'n incident de media in gaat helpen vertel je gewoon je eigen kant van het verhaal. En zo'n groot winkelketen gaat geen welles-nietes spel spelen met een klant na zoveel tijd.
    De betrokken weekendkrachten kunnen best allang weg zijn..
     
  9. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ik moest het even opzoeken, want had geen idee wie klaproos is of wat ik had gezegd tegen haar. En serieus, haar afgeslacht??!! Omdat ik haar zeg te relativeren dat we het hier goed hebben ivm andere landen? Ik heb nergens gezegd dat verkracht worden iets is dat gerelativeerd moet worden. He-le-maal nergens! Het lijkt me nogal wiedes dat dit verschrikkelijk is, jij kent mij nie,t jij kent mijn verhaal niet, hoe durf je?! :x En dat dit hier ook gebeurt, betekent niet dat we vluchtelingen dan maar aan hun lot over moeten laten, omdat hier ook ellende is. Bah, dat je dit erbij durft te halen en mij dit in de mond legt. Ziek! :$ Als jij een probleem hebt met dat bericht, meld het dan bij het beheer. Maar ga mij niet uitmaken voor iets dat in jouw hoofd speelt en niet in het mijne :x En dit bedoel ik dus, jij gaat hier van alles bijhalen dat hier niks mee te maken heeft. Lekker he? Voel je je nu beter?!
     
  10. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Hoe weet honney dit? Was ze erbij?
     
  11. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Borstvoeding gemaakt door ons lijf. Leuk hoor maar ik heb 2 kinderen op de wereld gezet en geen druppel melk aangemaakt. Dus dank je wel voor de kunstvoeding.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja ik ben het helemaal eens met Vlinder84 en snap precies wat ze bedoelt. Borstvoeding is melk voor baby's, het is toch logisch dat dat de norm is? Dat het voor jezelf de norm niet is, ok, maar als je het puur theoretisch bekijkt is het dat toch wel.

    On-topic: ik vind niet dat je zomaar in een winkel kan gaan voeden. Ik heb wel eens in een pashokje gevoed (Eva was toen 10 dagen), daarna altijd in een eetgelegenheid, wel discreet. Als je kleren aan het uitzoeken bent en je kindje krijgt jonger, zou ik of snel afrekenen, of vragen of ze het apart leggen omdat je je kindje wil voeden. In een pashokje of liever nog gewoon in een eetgelegenheid. Vind dit voor zowel bv als fv gelden.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is ook super dat het er is!
     
  14. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat het wel duidelijk mag zijn aan de opmerkingen van het personeel, dat het puur om de borstvoeding ging.
    Ik snap het ook niet goed.
    Misschien was de moeder uit het artikel helemaal niet bekend in Eindhoven. Dan zou ze misschien wel een half uur verder zijn voor ze een geschikte plek gevonden zou hebben. Dus een half uur met een huilend, hongerig kind. De Primark in Eindhoven is hier. Daar ben je niet zomaar even in een eetgelegenheid waarbij je rustig kunt voeden (wel een paar smalle fastfood 'restaurantjes', maar dan zou ik ook de voorkeur geven aan de winkel zelf.)
    Niet voor kv nummer 1, maar er zat bij mij toch echt in elke doos wel een zakje kv nummer 2 in (die in alle gevallen ook nog eens over de datum zou zijn voordat mijn kind 6 maanden zou zijn, dus het was enorm onnuttig ;) ). Verder ook bewaardozen van Friso of Nutrilon en ook boekjes waarin precies instond wanneer je kindje nummer 2, 3 of 4 melk kon gaan drinken. En dat peutermelk of dreumesmelk of hoe heet het beter is dan gewoon koemelk. Vol me reclame dus.
    Ben erg benieuwd hoe jij aan die informatie komt.
    Ben het hier mee eens, maar als je niet anders kunt. Deze Primark is aan de Vestdijk, een heel drukke straat. Hier kun je ook niet even rustig buiten op een bankje gaan zitten.
     
  15. tuc

    tuc Niet meer actief


    Mijn bericht is gisteravond niet geplaatst zie ik..dus hier alsnog...maar zag dat gelukkig anderen al soortgelijke dingen geplaatst hadden:

    Je kunt niet voor iemand anders bepalen wat de norm is. Bv en fv het heeft allemaal voor en nadelen en die moet iemand zelf afwegen. Dus vertellen waarom jij die keuze gemaakt hebt prima...maar door bv de norm te noemen en fv het alternatief geef je fv een negatieve lading. Nergens voor nodig want op fv groeien baby's prima.
    Er zit mij verder niks dwars maar dat continue bv is het beste en fv is alleen voor als jr niet anders kunt gezwam daar ben ik inmiddels allergisch voor. De fv is inmiddels zo goed dat je dat niet zomaar weg kunt strepen.
     
  16. nikton

    nikton Bekend lid

    10 jan 2008
    703
    0
    16
    Het belangrijkste is dat je kindje gevoed wordt, of dat nou met bv of fv is.

    Verder vind ik de Primark ook geen ideale plek om te voeden. Het is een drukke kledingzaak. Voeden is noodzakelijk, maar time je bezoek dan anders of zoek een andere, rustiger plek. En dan niet omdat ik het vies vind of wat dan ook; het lijkt me voor moeder en kind een stuk prettiger.
     
  17. tuc

    tuc Niet meer actief

    NORM:
    de norm zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [nɔrm] Verbuigingen: norm|en (meerv.)1)manier van doen die geldt als normaal


    NORM:
    de toestand die voor een categorie van personen of zaken de gewone is of waarnaar zij zich kunnen of moeten richten


    Nou hier blijkt duidelijk uit dat bv NIET de norm is. Fv is nl heel normaal om te geven en buiten dat de norm iets normaals is is het iets waar een CATEGORIE van personen zich naar richt omdat dat het gewone voor hen is.

    Nou dat is dus precies wat hier gezegd wordt...voor sommigen is bv de norm en voor een andere groep niet!
     
  18. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Tjah, ik ben van mening dat je je kind niet hoort te voeden in een winkel. Of dit nu borstvoeding, flesvoeding of een boterham is. Als je gaat winkelen met je baby, dan weet je dat je kindje een keer honger gaat krijgen. Hier kun je toch rekening mee houden. Er zijn rondom de Primark voldoende plekken (waar je binnen een half uur bent..;)), om je kindje te voeden.

    Overigens zou ik het wel een prima idee vinden, om in (winkel)centrums wat meer plekken te creëren, waar een moeder echt rustig kan zitten om haar kind te voeden (of om eventueel te kolven).
     
  19. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Juist, ik heb twee hele gezonde meiden en zij hebben GEWOON flesvoeding gehad, dat was een hele bewuste keuze en daar is niets mis mee.
     
  20. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ha je zegt in een paar zinnen wat ik bedoel idd :) Wat dus helemaal niet wil zeggen dat fv niet normaal is. En ik ben blij dat het er is hoor, begrijp me niet verkeerd. Het belangrijkste is idd dat een kindje gevoed wordt. Komen we weer terug on-topic :D
     

Deel Deze Pagina