Iemand die dit weet? Vorige week reden we 300 km en ik had de auto volgetankt bij Tango (met een kleine korting op de donderdag). Ik had daarna nog ongeveer een kwart tank benzine over. Op de terugweg evenveel kilometers gereden en de auto voor die tijd volgetankt bij Shell. Bij aankomst bleek ik nog meer benzine over te hebben dan de heenreis en had ik dus makkelijk nog een keer die kant op kunnen gaan. Heeft iemand er verstand van? Tango lijkt goedkoper, maar als de auto meer benzine zuipt daarvan dan word goedkoop duurkoop.
Apart... maar hebben jullie misschien de heenweg sneller gereden? Geen idee of dat echt uitmaakt...dat gevoel heb ik altijd.
Zou op zich niet moeten kunnen, zo een enorm verschil. Paar kilometer (20-50 is reëel) Heb je een dobber die de stand van de benzine meet of berekent je auto dat zelf (die van mij doet dat dus en je kunt er niet op aan wat er echt nog in zit). Daarbij kan het ook een groot verschil maken hoe je rijdt. File, snelheid, vaak remmen/optrekken etc. Ander weer? Het kan trouwens wel zo zijn dat de Shell bepaalde dingen toevoegen aan hun benzine waardoor de verbranding beter werkt, dat weet ik niet, maar over het algemeen komt al de '95 uit 1groot vat uit Rotterdam.
Ja kan. Op depots kunnen meerdere maatschappijen laden. Maar bij het laden van het product worden er additieven bij gevoegd dit is per product verschillend. Zo tank je bij tango handels kwaliteit schraal product en bij shell een volledig afgemaakt product. Het kan zo zijn dat jou auto op de schrale brandstof 1op 9 heeft gelopen en op de afgemaakte brandstof beter liep en 1 op 13 heeft aangetikt.
Volgens mijn zwagers (beide eigenaar van een Shellstation) is dit wel het geval. Sowieso de VPower is beter en doe je langer mee... Daarnaast het verhaal van de 'zogenaamde witte pompen'; de bovenste laag van de vultank gaat naar de 'betere' stations, de onderste gedeeltes naar de 'witte pompen' oa Tango. Hier zit meer rommel in de benzine (wat voor rommel? Geen idee). Dusss.... Ik heb geen idee, klinkt mij als klinkklare onzin in mijn oren, maar misschien heb je er wat aan?
Is mij ook al eens opgevallen. Maar na wat er boven mij is geschreven, ligt het dus niet aan mij of aan mijn rijgedrag.
Heeft niet te maken met de lagen hoor het gaat allemaal door 1 leiding. Het heeft alles te maken met de additieven . Wel is is het zo dat v power een heel appart product is. Dat kan ook maar op twee plekken in nl geladen worden
Hmm geen idee, wij merken nauwelijks verschil.. Echt verwaarloosbaar dus tanken altijd bij de goedkoopste in de stad Na elke tankbeurt berekenen wij het verbruik
Het klopt dat in de witte pompen rommel aan de brandstof wordt toegevoegd...het is dezelfde brandstof als van de grotere leveranciers maar "verdund" zal ik maar zeggen. Je rijdt er minder lang op en het is ook minder goed voor je auto.
Dit is niet waar.. Alle brandstoffen moeten aan dezelfde kwaliteitseisen voldoen. Het zou wel kunnen dat er minder additieven worden toegevoegd maar dat maakt echt geen honderden km's verschil. Wat iemand net zei dat VPower per definitie beter is, is ook niet waar. Of een premium brandstof (VPower, Ultimate enz.) beter is is afhankelijk van je auto, de leeftijd ervan, de motor enz.
Een VPower brandstof is een doorontwikkelde brandstof en daardoor een geheel appart product waar de rest uit een en dezelfde tank komen komt VPower uit een geheel apparte tank. Wel is het een 98 ulz waardoor echt oude auto's er niet beter op gang lopen. Net als met andere brandstoffen moet je een aantal keer tanken om het optimale verbruik er uit te halen. onze auto rijd op schraal product veel slechter als op een 98 ulz Dan haalt hij met gemak 1op 15 terwijl als we een schraal product tanken we net 1 op 11 halen. Op een tank van 55 liter loopt die 4 km heel hard op.
Het is echt waar...ik zeg niet dat het 100en km's verschil maakt hoor...wel dat het uitmaakt. De minimum kwaliteitseisen kunnen nog steeds gehaald worden. De witte pompen krijgen de ruwe brandstof....dus de minder schone. Bij shell is de v power dus de schoonste...de gewone iets minder enz.
De premium brandstoffen van Shell en BP komen van hun eigen raffinaderij, dat weet ik. Daar ging het mij ook niet om. Dat het voor jullie auto beter is kan heel goed kloppen maar nogmaals dat wil niet zeggen dat dat voor elke auto zo is.
Wij merken het wel degelijk. Ik rijdt een benzine auto en als ik tank bij de Shell Express dan kan ik daar toch echt duidelijk langer mee doen dan wanneer ik bij de Tinq tank. Voor de prijs maakt het niet uit. De Shell Express is een onbemande pomp ver van de snelweg af dus het prijsniveau is gelijk aan de Tinq of de Tango. Mijn vriend zijn auto rijdt op diesel en die ervaart hetzelfde. Ook meer kilometers op Shell diesel dan op die van de Tinq of de Tango. Dus als ik,het kan redden of het komt zo uit dan tank ik liever bij de Shell.....meer waar voor mijn geld haha
Nee, er wordt geen rommel aan toegevoegd.. Het ligt aan de additieven die worden toegevoegd bij de a-merken.
Hier scheelt het vaak 50km op een tank. Helaas geen shell express meer op de routes die ik vaak rij. Dus is nu vaak tango, maar voorheen ging ik veel liever naar de shell express. Prijs was hetzelfde.
Bedankt voor de reacties. Er zit dus wel een kern van waarheid in. Voortaan denk ik dat ik maar niet meer ga tanken bij de Tango, maar bij Shell. Er is hier gelukkig niet zo ver vandaan een Shell.
Er zit heel veel verschil in kwaliteit ! Dus als je literprijs veel goedkoper is zoals bij de Tango ben je uiteindelijk net zo veel of misschien wel meer kwijt als bij de Shell. Wij tanken altijd bij de Shell...
Ik schrijf nergens dat er rommel aan toegevoegd wordt maar wel dat het erin zit. En het is beduidend slechter voor je auto.