In februari heb ik een reis geboekt naar Mallorca. We hebben een hele luxe kamer geboekt met privé tuin zodat wij nog lekker in de zon kunnen liggen als de kids slapen. We wilden ff lekker luxe er tussenuit. Nu belt vandaag ( 10 dagen voor vertrek) het reisbureau op dat ze nu ontdekken een fout te hebben gemaakt. Ze hebben de meest goedkope/ standaard kamer die er is geboekt ipv de ultra luxe kamer die ons bevestigd is. En helaas zit het hotel vol dus ze kunnen er niks aan doen. Ik dacht dat ik gek werd! De afgelopen maanden hebben wij heel veel meegemaakt dus we keken echt uit naar deze vakantie! Helaas lijkt deze nu niet door te gaan zoals wij dat voor ogen hebben. Het reisbureau gaat nu op zoek naar een nieuw alternatief met daarin dezelfde wensen meegenomen als bij de eerste boeking. Maar ja, dat wordt natuurlijk super lastig zo in het hoogseizoen. Zelf heb ik al wat opgezocht maar daar word ik ook niet echt vrolijk van. Eerlijk gezegd hoeft het voor mij niet meer zo.... Ik ben echt enorm verdrietig. Het is bij ons de laatste maanden niets anders dan pech en dan nu dit nog!:x
Jeetje kan me voorstellen dat dit een enorme domper is zeg. Ik weet niet wat het budget is natuurlijk en of het reisbureau iets kan betekenen voor jullie hierin. Maar wij gaan naar liman Lara in Turkije, hebben een familiekamer. Deze grenzen aan een zwembad, dus als de kleine op bed ligt kan je zelf in het zwembad liggen zonder dat je de kamer uit het oog verliest. Weet alleen niet of er nog kamers zijn voor jullie periode... Hoop dat jullie toch nog iets gaan vinden.
Kan me heel goed voorstellen dat je gek werd, zou ik ook worden. Aangezien het hun fout is vind ik dat ze desnoods in een andere plek als jullie daarvoor open staan aan dezelfde wensen moeten voldoen die jullie voor ogen hebben en mocht dat alternatief duurder uit komen dan de prijs waarvoor jullie jullie reis hebben geboekt ze jullie een korting geven o.i.d.
Oh bah zeg! Maar heb je geen papieren bevestiging gekregen toen je boekte? Dat hoort toch wel als je via een reisbureau boekt. Daar staat het soort kamer dat je boekt ook op en je zult het neem ik aan ook in de prijs zien.
Oh ik zou ook heel erg boos zijn. Maar zij moeten nu toch gewoon iets vergelijkbaars zoeken? Eventueel in een andere streek?
Jeetje, dat is ook niet leuk! Ik hoop dat er nog iets geregeld kan worden zodat jullie toch nog een leuke vakantie hebben...
We hebben wel een bevestiging en daar staat de luxe kamer op. Daar hebben we zelfs voor betaald! Een collega van de dame bij wie wij geboekt hebben heeft later iets aan de boeking moeten wijzigen en daarbij ( zeggen ze) per ongeluk het type kamer gewijzigd.
VAak is er toch meer vrij dan je denkt, maar je moet misschien wel uitwijken naar een andere bestemming. Wij hebben 2x gehad dat onze vakantie/ hotel 2-4 dagen van tevoren overboekt bleef en hebben toen op zeer korte termijn nog iets anders kunnen vinden, maar wel duurder. De extra kosten waren voor het reisbureau.
Jammer. Dit hotel ligt in antalya en voor zover ik weet is dit een veilig gebied. De aanslagen waar je man voor vreest zijn voorgevallen in Istanbul. Maar als je man dit niks vind, ik weet fat er in Lanzarote ook zulke hotels zijn met privé tuin. Weet alleen niet hoe dit hotel heet hier...
Jeetje, ben je mooi klaar mee. En je hebt dus ook nog te veel betaald voor wat je nu krijgt. Balen zeg. Ze zoeken maar een goed alternatief zou ik zeggen en de meerprijs mogen ze dan sowieso zelf bijbetalen.
De toeristische gebieden van Turkije zijn nu veilig. Dus als ze daar alternatieven hebben lekker gaan! Let wel dat ze je niet laten bij betalen. Zij hebben een fout gemaakt. Wat wij als klant op internet zoeken is vaak beperkt. Reisburo heeft legio mogelijkheden Ze kunnen zelfs evt hotels prive boeken. Hotels kunnen wel es zeggen tegen een reisorganisatie " sorry we zitten vol" maar zitten dsn niet vol omdat ze de kamers voor een betere prijs zelf wel kunnen volboeken.... Ook kunnen ze aanvragen plaatsen bovenop de volgeboekte reizen bij de plaatselijke reisagenten... Zo kunnen ze een hotel mss wel boeken die ze normaal niet in hun reisgids hebben staan. Maar wel via de lokale reisagent te verkrijgen is. Hoop voor jullie dat ze iets geschikt vinden
Maar ik zou ook via een ander reisburo of mss zelfs via een duist reisburo een vraag wegleggen.... Maa vinden zij wel iets en kun je gewoon je geld terugvragen bij de wnder
Heb er gewerkt Ik baal er van dat ik niet meer achter de schermen kan kijken en boeken, er is vaak veel meer mogelijk dan wij als klant zien....
Het reisbureau moet jou minimaal iets vergelijkbaars aanbieden van wat jullie op papier hebben staan. Ik heb jaren in de reiswereld gewerkt dus weet hoe het er aan toe kan gaan. Je kan nu ook zeggen dat je je geld gewoon terug wilt want hun kunnen niet leveren wat ze aan jou hebben beloofd. Uiteraard mogen ze met een alternatief komen maar dit moet natuurlijk iets vergelijkbaars zijn of zelfs beter dan wat jullie hadden geboekt. Ik zou ook absoluut niet akkoord gaan met de eventuele meerprijs. Het reisbureau zit fout dus het is niet meer dan normaal dat hun voor de eventuele meerprijs opdraaien. Ik weet uit betrouwbare bronnen dat reisbureau's soort van potjes hebben waaruit zij dit soort dingen uit kunnen bekostigen dus ik zou zeker niet akkoord gaan met een meerprijs. Ik zou als ik jou was zelf eens gaan surfen op internet naar wie nog meer dit hotel en deze kamer aanbied. Wie weet kan je hem via een andere aanbieder wel vinden. Dan kan je dat aanbieden bij het reisbureau, willen ze dat niet voor je boeken dan zou ik mijn geld terug eisen en zelf die boeking alsnog maken. Ook kan een reisbureau altijd contact opnemen met het hotel en aanvragen of er echt niet nog een luxe kamer te boeken is. Vaak heeft het hotel zelf nog wel kamers achter de hand. Je moet het zo zien. Een Arke boekt 10 kamers in, een Neckerman boekt er ook 10 in en dan blijven er altijd nog kamers over voor andere aanbieders of voor het hotel zelf. Ik zou dus gewoon kijken of je niet via iemand anders aan een kamer kan boeken.
Zie je. Ik zou ook gewoon bij andere reisbureaus aankloppen en de situatie uitleggen. Hen vragen om mee te zoeken. En bij je huidige reisbureau aangeven dat als zij niet met een goed alternatief komen je de reissom terug wil. Zodat je ook ergens anders een goede reis kunt boeken. En eventueel een ander reisbureau betalen. Ik zou hier trouwens ook een tijdslimiet aan stellen. Bijv. voor die en die datum want anders ..... en kan je niet het hotel zelf mailen en de situatie uitleggen. Nee heb je, ja kun je krijgen.