Ff spuien! Super verdrietig, reisbureau heeft fout gemaakt bij boeking

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by onzewonders, Jul 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debaky

    Debaky VIP lid

    Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Dat is inderdaad ook een optie via de Duitse of Belgische markt.

    Hou alleen dan wel rekening met je verzekering, niet iedereen is geheel gedekt als je via een ander land boekt ;)
     
  2. Syane

    Syane VIP lid

    Aug 21, 2013
    12,287
    11,896
    113
    Misschien kun je hier de naam van het hotel, de eventuele hotelketen en plaats en land neerzetten. Wellicht met een link. Dan kunnen mensen met je mee zoeken.
    Inderdaad ook kijken bij Duitsland of België. Kan best dat er via hen nog wel wat vrij is.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    Aug 21, 2013
    12,287
    11,896
    113
    Ja, maar dan weet je wel of het nog vrij is en kan je het reisbureau weer onder druk zetten.
     
  4. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Er zijn vele Duitse organisaties die je in Nederland via reisbureau gewoon kunt boeken...
     
  5. Debaky

    Debaky VIP lid

    Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Zeker weten.

    Al zou ik persoonlijk niet meer bij dat reisbureau willen boeken maar dat is ieder voor zich natuurlijk ;)
     
  6. Syane

    Syane VIP lid

    Aug 21, 2013
    12,287
    11,896
    113
    Nee, maar er is tijdsdruk nu en als dat dan toch de snelste weg is, dan zou ik het wel doen. En er daarna nooit meer komen.
    Sowieso slecht als ze het nu niet goed oplossen. Ze hebben de klanten hard nodig in deze tijden. En slechte reclame is funest.
     
  7. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Iedereen kan fouten maken ( spreek uit ervaring)
    Maar gaat ook om de goede oplossing.
     
  8. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Ik weet niet wat andere reisbureaus meer kunnen doen dan het huidige, iedereen vist in dezelfde vijver. Via Belgische of Duitse kan ik nog begrijpen maar in nl heeft iedereen inzicht in hetzelfde allotment.

    Ik ga ervanuit dat het reisbureau met een goed alternatief komt, moet te doen zijn. Het is goed mogelijk dat er zo kort voor vertrek annuleringen zijn en kamers weer vrij komen.
     
  9. Debaky

    Debaky VIP lid

    Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Klopt, fout maken is menselijk daarom zeg ik, iedereen zal daar anders handelen ;)
     
  10. Debaky

    Debaky VIP lid

    Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Nee hoor dat klopt dus niet.

    Stel dat je bij Arke en Neckerman ( even een voorbeeld ) het zelfde hotel kan boeken dan boeken beide Touroperators een X aantal kamers is. Het is dus niet zo dat als alle kamers vol zitten bij de Arke dat de Neckerman dan niets meer heeft. Ik weet dus uit ervaring dat als er bij Arke iets niet te boeken is en wij toch echt die kamer willen hebben wij contact opnamen met Neckerman om het daar dan te boeken als het daar dus nog wel beschikbaar is. En een hotel heeft zelf ook nog hotel kamers in allotment

    Het is dus juist wel een optie om verder te kijken naar andere aanbieders.
     
  11. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female

    Ben erg benieuwd of reisburo dit gedaan heeft of de reisorganisatie zelf dan?
    En waarom komen ze er nu pas achter? Bij nakijken van een factuur hadden ze dit al moeten vaststellen.
     
  12. yessie

    yessie Fanatiek lid

    Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik zou idd ook even kijken of je zelf nog iets kunt vinden.
    Wij hebben ooit via een online reisbureau een kamer in een hotel in Griekenland geboekt. Bij nader inzien wilden we toch upgraden van budgetkamer naar familiekamer maar volgens het reisbureau was dat niet mogelijk omdat alles vol zat. We hebben toen het hotel rechtstreeks gemaild met de vraag om een andere kamer en dat kon gewoon. De meerprijs hebben we contant bij aankomst betaald.

    Wellicht kun je rechtstreeks contact met het hotel opnemen en je probleem voorleggen?
     
  13. pinter

    pinter Fanatiek lid

    Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Oooh balen is dit zeg,ik hoop zo voor jullie dat er een oplossing komt waar jullie vrede mee hebben.
    Heb het zelf ooit in Turkye meegemaakt,bij aankomst bleek het hotel in het centrum overboekt dus we kregen een andere optie.
    In het begin was ik boos want zat graag in het centrum,de andere optie was een ster meer en wat verder van het centrum af....
    Bij aankomst van de ander lokatie was het zoveel mooier en beter dan we eigenlijk geboekt hadden,we kregen een top vakantie!!
     
  14. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Het reisbureau zegt dat ze ook contact hebben gehad met het hotel en dat er geen mogelijkheden meer zijn. Alles zit vol dus we staan nu op de wachtlijst. Maar dat willen wij niet dus we wachten nog op een alternatief vanuit het reisbureau.

     
  15. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Wow! Als dit bij ons ook zo is dan ben ik blij!:D

     
  16. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ja precies! Dat zei ik dus ook! We hebben de kamer al in februari geboekt!:x En dan nu, een week voor vertrek, komen ze hier mee aan schijten. Snap je toch niet dit!
    Ze zei zelf dat een collega van haar de fout had gemaakt. Verder weet ik er het fijne niet van want ik was echt overmand door emoties toen ze belde. Mijn man heeft later haar gesproken maar hoe dat precies is gegaan weet ik niet. Ik heb mijn man nog niet "live"kunnen spreken, alleen kort telefonisch.
     
  17. onzewonders

    onzewonders Fanatiek lid

    Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Wij vliegen idd via Dusseldorf, Duitse reisorganisatie. Was goedkoper.... AAAAAHHHHHHH!!!! Had ik nou nog maar de duurdere optie bij het andere reisbureau genomen....:x

    We zouden naar Viva Mallorca gaan.
     
  18. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    Dec 16, 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
  19. Kattekit

    Kattekit Bekend lid

    Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Ow...ik hoop zo voor je dat het goed uitpakt. Dit verpest de voorpret enorm.
    Mijn ouders hebben dit gehad in Egypte na een rondreis. Laatste week was apart bijgeboekt, stonden ze bij het hotel...wat een pech..kamer weg. Mensen van het hotel vonden het uitermate vervelend. Bleek dat die week alleen de bruidssuite vrij was. Toen kregen wij een foto dat ze met zijn tweetjes (in normaal ook al geen slecht hotel) in de eigen jacuzi aan de champagne zaten. Ik hoop echt dat jullie er uiteindelijk ook iets beters aan over houden!!!
     
  20. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    Jan 4, 2012
    4,822
    2,679
    113
    Wat ontzettend slordig en vervelend! Het zou me trouwens niks verbazen als het hotel overboekt is, en ze daarom jullie kamer annuleren. Ik ben zelf reisadviseur en had vorige week twee klantboekingen bij grote bekende touroperators die overboekt zouden zijn. Het aangeboden 'alternatief' hebben de klanten geweigerd. En toen was tóch ineens de luxe kamer beschikbaar. Maar ik heb ook even op de site van het hotel gekeken, en het privilege appartement met tuin lijkt pas weer vanaf 1 september beschikbaar. Zijn jullie eventueel flexibel, om een maand later te gaan?

    Ik heb nog even voor je gekeken naar alternatieven, maar op Mallorca kan ik niks met tuintje vinden. Het enige alternatief lijkt me nu hotel Galaxy op Zakynthos, ook heel kindvriendelijk. En anders misschien toch het eenvoudige appartement accepteren? Het hotel, eten en strand zal precies hetzelfde blijven, alleen de kamer is anders. En jullie kunnen dan op het balkon zitten. Laat je vakantie er in ieder geval niet door verpesten!

    Succes ermee!
     

Share This Page