Is er hier iemand met een automonteur in de familie? Bij onze auto bleek de stekkerdoos stuk te zijn waardoor de verlichting bij de aanhangwagen het niet deed. Vanochtend bij de garage geweest en met een rekening van 150 euro thuis gekomen. 30 euro onderdelen en 120 euro arbeidsloon. Pfff wat een geld. Ik vraag me af of dit wel klopt. Met mijn boeren verstand zou ik toch denken dat dit geen uur werk is. Is hier iemand die er meer verstand van heeft?
Ok, en ben je dan ook naar een Renault garage geweest? Ik weet nl dat als je met je Volkswagen naar een Volkswagen dealer/garage gaat je ook 100 uurloon betaald.
Als het alleen de stekkerdoos is dan kan die denk ik zo in een kwartiertje aangesloten zijn. Mijn vriend heeft er vd week nog 1 gemaakt,was zo gedaan....
Mijn man zegt, een uur ben je zo verder. Hij vindt dat dus niet raar. Als ze eerst hebben moeten zoeken naar het probleem kost dat ook tijd. 120 euro uurloon in de btw is normaal.
Het probleem was blijkbaar al bekend. Echter, de vraag is hoe gemakkelijk en snel ze bij die stekkerdoos konden komen. Wellicht moesten ze bij het type auto van TS de "halve auto" eerst slopen alvorens ze erbij konden komen? Heb geen idee....
Kan best kloppen hoor. Maar een niet-dealerbedrijf zal qua arbeidsloon wat goedkoper zijn. En dan bedoel ik geen beunhaas, maar gewoon een garage met Bovag-keurmerk. Je kunt altijd even een garage bellen voor een prijsopgaaf; dan kun je alvast vergelijken.
Daarom ga ik nooit (meer) naar een merkdealer. Altijd de ervaring dat je onwijs veel betaalt voor weinig werk en afgezet wordt waar je bij staat. Een keer mn auto uit laten lezen, was lekker weer en ik stond buiten en keek even mee. Duurde een kwartiertje, maar met wachten erbij een half uur. Kreeg ik daarna de rekening voor een half uur arbeid Mooi niet dus, stelletje grapjassen. Dat was de laatste keer bij een merkdealer.
Daarom vragen wij van te voren altijd wat het gaat kosten 😉 sta je nooit voor verassingen. Man doet meeste zelf aan de auto, en komt hij er niet uit gaan we naar de Ford garage. Dus in dit geval vindt ik dat je zelf beter na had moeten vragen.
Gewoon eerst vragen in vervolg hoelang iets duurt en wat zij per uur rekenen. Bijna elke garage heeft een programma op de pc waarin ze je autotype invoeren en hetgeen wat gedaan moet worden en dat programma geeft dan oa de tijdsduur van de reparatie weer. Dus de meeste zullen je dezelfde tijd moeten vertellen, alleen uurloon verschilt dan en of ze a-merk onderdelen gebruiken of b-merk (of nog slechter).
Wil je gebruik kunnen maken van de mobiliteitsgarantie (bij pech onderweg) dan moet je de auto onderhouden bij de merkdealer.
Ik ga nooit meer naar een merkdealer. Bij de opel laatste x een soort zelfde iets. Apk keuring ging ons aa reparaties even 1300! Euro kosten. Er kwamen allemaal dingen uit waarvan wij zoiets hadden dat kan nooit kloppen. Bij een andere garage waren wij voor 400 euro klaar met keuring en herkeuring. Het lijstje bij de opeldealer was ontzettend lang qua reparaties. Bij de andere garage kwamen er maar 3 dingen naar voren. Maargoed ik vind daarnaast 120 euro uurloon echt te absurd.
bedankt voor alle reacties en tips! Bleh altijd vervelende tegenvallers als er iets gerepareerd moet worden aan de auto
Hier bij een soort beun wel rdw erkend... Jaren terug was koppelingsplaat wat vervangen moest worden Bij een automonteur ( geen merk dealer wel bovag) 1000 euro ongeveer zou kosten. Nou das auto niet meer waard. Naar die beun en daar werd het gemaakt voor 250 euro... Tja....