Ik vroeg me af het volgende normaal is en ik met mijn vorige huisartsen gewoon verwend was of dat het inderdaad niet normaal is. Het is namelijk zo dat als ik onze huisarts bel dan krijg ik natuurlijk altijd de assistants aan te telefoon en onafhankelijk van het probleem zegt ze het spreek uur is vol op zijn vroegst volgende week een afspraak. Nu is dat voor een niet-urgent probleem natuurlijk geen enkel probleem. Maar de afgelopen keren was het niet iets wat een week kon wachten (zoontje met accuut exceem, baby en ik met waarschijnlijk spruw etc)iedere keer geeft ze iets anders als reden aan waarom het zo druk is en als ik dan zeg van nou vorige keer was het geen vakantie en was het hetzelfde verhaal dan geeft ze toe dat het een probleem is wat ze altijd hebben.. Pas als ik begin te dreigen dat ik dan wel contact opneem met de kinderarts cq. een andere huisarts ga zoeken zijn er ineens wel mogelijkheden. Maar dan eigenlijk nog niet echt op korte termijn en nooit met de eigen huisarts. Ik overweeg nu serieus om een andere huisarts te gaan zoeken. Bij mijn vorige huisarts vroegen ze altijd wel of het urgent was en zo nee dan moesten we wat langer wachten.. Maar nu vragen ze het niet eens er is gewoon nooit geen plek.
Volgens mij niet normaal. Bij mijn praktijk gaat het zoals je schrijft over je vorige. De assistentes vragen altijd door, dringende zaken kunnen dezelfde dag nog, niet dringende meestal binnen een week, soms is het druk en dan vragen ze of het ok is of het nog wat later wordt, of er wordt gekeken of een telefonisch consult een optie is.
Voor mij klinkt dit heel raar. Als ik tussen 8 en half 9 mijn huisarts bel mag ik dezelfde dag nog langskomen, urgent of niet. Voor spoed heeft ie een aparte lijn als je belt. Bij mijn vriend zijn huisarts hetzelfde. Dus vind dit erg apart.
Heel vervelend voor je. Zeker als je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden. Dat mag en kan natuurlijk niet! Maar draai het eens om; Denk je dat het voor de arts en de assistente een fijne manier van werken is? Die willen ook het liefst hun patiënten op korte termijn een plek op het spreekuur aan kunnen bieden. Overvolle agenda's laten dat tot hun spijt soms niet toe. Dank aan regering en bezuinigingen! Mocht je een huisarts vinden waarbij de wachttijden kort zijn zou ik zeker overwegen om over te stappen. Maar onthou hierbij wel dat zo'n drukke agenda ook geen vrijwillige keuze is voor je huisarts. En dit oplossen is niet 1-2-3 geregeld. Succes! (Ben zelf assistente)
Hier heeft de ass mij hijna te lang laten lopen met buik pijn moest de volgende dag komen mochttoen gelijk naar de eerste hulp blindedarmontsteking Kreeg wel te horen van mijn eigen huiarts te horen dat ik er te lang mee liep omdat hij het vermoede hij zou er over hebben met de ass. duss misschien houd de ass tegem zonder medeweten. misschien ee saankaarten en dan beslissen over ofniet
ik bel eigenlijk ook alleen de huisarts als het echt nodig is maar verwacht dan ook dat ik dezelfde en of de volgende dag geholpen word. Mocht dit op een of andere manier niet kunnen/lukken zeg ik prima en hang op, bel dan om 17:05 de huisartsen post wel.
Een week lang wachten om gezien te worden? Nou nee dat zou mij wat ver gaan... en reden zijn om van huisarts te wisselen als dit standaard zo is.
Is wel extreem. Met kind kan ik altijd dezelfde dag komen als het nodig is, en als ik voor mezelf bel om 8 uur sochtends meestal ook. En dat is niet omdat het een kleine praktijk is, het is juist vrij groot maar kennelijk ook heel goed georganiseerd. Zou inderdaad naar een ander zoeken.
Maar daar is de HAP dus niet voor bedoeld! Als het echt nodig is dat je dezelfde dag gezien wordt dan moet je huisarts je ook dezelfde dag inplannen. Er zijn altijd spoed plekjes. Soms moet je weleens een dag wachten, er van uit gaande dat de assistente icm de huisarts een goede inschatting maken of dit kan wachten. En tja soms, als het echt geen spoed is komt er soms nog weleens een extra dag bij. Maar de HAP is voor Spoedeisende zaken (!) die niet tot de andere dag kunnen wachten. Een week wachten voor een afspraak vind ik overigens not done, laat dat duidelijk zijn!
Bij mijn huisarts kunnen simpele dingen vaak telefonisch geregeld worden (denk aan bv een middeltje bij schimmelinfectie, ik kreeg voor spruw gewoon meteen zalf voorgeschreven, hoefde niet langs te komen). Voor niet-spoedeisende zaken heb ik altijd binnen een week een afspraak, voor de kinderen en wat serieuzere zaken dezelfde dag nog (en vaak de niet-spoed zaken ook!). Huisarts belt ook zelf voor overleg wel eens. En bij mijn oudste is hij thuis een keer de oortjes komen bekijken zodat we niet met een ziek kind naar de praktijk hoefden te komen. Al met al echt heel erg prima!
"Nooit geen tijd" lijkt me tijd genoeg Maar on topic, ik zou een andere huisarts zoeken want hier heb je geen zak aan.
Hier eigenlijk meteen dezelfde dag. Bij mijn dochter toen zij net geboren was kwam hij meteen op huisbezoek en toen ze amper wakker was kwam hij meteen en liep haar helemaal na. Zij bleek ook een ruis te hebben en die heeft onze huisarts opgemerkt zelfs de KA stond versteld dat de huisarts hem heeft gehoord want hij hoorde hem niet. Bleek uit de hartecho een fikse ASD te zijn. Ben echt super tevreden met deze huisarts en zodra ik bel voor de kinderen mag ik ook meteen komen of hij komt zelf op bezoek.
Hier meestal ook dezelfde dag terecht, en anders de dag erna mits het niet snel gezien hoeft te worden. Met de jongste kan ik eigenlijk altijd binnen het uur terecht als ik bel dat hij ziek is, dit ivm slechte afweer en hij kan van vrolijk spelend naar ziekenhuisopname gaan binnen een uur (longontsteking)
Als mensen niet voor ieder wissewasje naar de huisarts gaan heeft hij tijd genoeg. Ik ga meestal (veel) te laat naar de huisarts🙊 maar goed daar kan de ha niets aan doen.
Uhm. Onze dokter kun je bellen tussen 8-9 en dan kun je, als het urgent is langskomen. Anders wordt er de dag erna een afspraak gemaakt.
Spruw en eczeem... Spoed? Nee, het is niet normaal dat je altijd een week moet wachten, maar voor dit soort gevallen kan ik me voorstellen dat de assistente zegt dat andere gevallen voor gaan. (Moet er wel bijzeggen dat onze assistente nystatine voor je regelt zonder tussenkomst van de huisarts. Weet niet of de bevoegdheden van assistentes landelijk is geregeld of dat dit verschilt per praktijk) En eens met sija. Ouders zitten tegenwoordig vaak voor elk wissewasje bij de huisarts. Bevalt het antwoord niet, dan gaan ze naar de hap. Iets waar de hap dus niet voor is. Ik vind dat echt een hele kwalijke ontwikkeling. Kinderen mogen tegenwoordig bijna niet meer ziek zijn geloof ik. (Dit is overigens geen aanval naar TS, maar ik bedoel ouders in het algemeen).