Eindschoonmaak betalen, maar wat doe je zelf?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mel3, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Voor hoeveel huisjes? De meeste parken hebben zo'n schoonmaakcrew waarbij zoveel meiden zoveel huisjes binnen zoveel tijd moeten doen. Ik begreep dat een uur tot anderhalf uur al 'teveel' tijd is voor één huisje en dat ze gemiddeld binnen 40 minuten klaar moeten zijn. Als ik 'chill' wil poetsen, ben ik pas na 2 uur ofzo klaar.

    Dat is misschien niet bij elk park zo, maar wel bij de 3 grootste ketens van huisjes, zullen we maar zeggen.
     
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Wij laten het gewoon netjes achter.
    Even een stofzuiger erdoor is een kleine moeite.
    Op het aanrecht en in de gootsteen geen rommel meer.
    Bedden afgehaald en beddengoed in de gang.
    De rest is voor de schoonmakers.
    We betalen niet voor niets, maar voor ons eigen gevoel laten we het wel netjes achter.
     
  3. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Klopt! Ik werk op een vakantiepark als schoonmaakster van de huisjes. Tot voor kort kregen wij daar een uur voor, sinds kort nog maar 50 min....En dan durven ze ook nog te verwachten dat we zo ongeveer een grote schoonmaak houden.....;)

    Wat eigenlijk bij ons de gasten behoren te doen is: bedden afhalen en alles in een kussensloop in de gang zetten, aanrecht, fornuis, gootsteen en tafels schoon, afwas gedaan en in de kasten. vuilnis weg, open haarden leeg, dat soort dingen. Dus hoeft niet superschoon, maar wel netjes alles aan kant zodat wij alleen maar hoeven schoon te maken en dus niet hoeven op te ruimen. Of gasten het doen is dan weer een tweede.......
     
  4. MoedervanSafia

    MoedervanSafia Fanatiek lid

    10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik zou geen mega rommel achterlaten.. dat geeft ook een hele slechte indruk over jullie vind ik zelf..

    wat ik zou doen:

    - snel even met de borstel in de wc pot.
    - tafels leef en alle vuil in de vuilnisbak inclusief etensresten
    - vloer geen rommel
    - de bedden de hoezen eraf of anders gewoon het dekbed openslaan
    - alles op zijn plek

    verder hoef je niet echt veel te doen hoor vind ik, als het maar 'globaal' niet als een varkens-stal uitziet.

    ( ik werk in een hotel en sommige maken het wel erg bont in de kamers, bah, dat geeft zo'n vieze indruk over de gasten en geloof me dat erover word gepraat ;) )
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Inderdaad. Over het algemeen zelf de bedden afhalen en per set in een kussensloop verzamelen. Vaatwasser leeg achterlaten (en alle vaat dus schoon) en de vloer vleegschoon & prullenbakken leeg. (En dus ook geen afval laten rondslingeren). Vorige keer hadden we trouwens een huisje waarbij we de vaatwasser aan mochten zetten maar niet uit hoefden te ruimen. Dat was wel prettig!

    Ik vind trouwens al die andere dingen ook niet meer dan normaal om zelf te doen. Ik zorg er ook voor dat er geen haren in de wasbak liggen, aanrecht gewoon leeg en schoon, geen strepen in de wc enzovoorts.
     
  6. Mel3

    Mel3 Actief lid

    14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Alleen ons huis hoeft maar gedaan. We zitten niet op een park, maar in een vakantiehuis in Tsjechie die we huren van een Nederlander. De beheerster woont hiernaast en maakt als we weg zijn het huis schoon.
     
  7. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Als er een lijstje ligt met wat er verwacht word zou ik dat doen en verder niks.
    Je betaald er voor dus ga zelf niet aan de slag.
    Zolang ik in een huisje zit hou ik het sowieso netjes..
     
  8. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als ik 70 euro moet betalen voor eindschoonmaak, dan doe ik niks. Ik vind dat trouwens wel een erg hoog bedrag voor eindschoonmaak.
     
  9. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het is 13 min per huisje. Bij de div grote parken in Zeeland. (Dat vertelde mijn hulp) Maar bij particuliere huisjes (geen park) hebben ze 3 uur per huisje de tijd.
     
  10. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    13 min? Ik weet niet hoe groot die huisjes zijn, maar dat krijg ik niet voor elkaar hoor. Ik krijg 50 min voor een 4-6 pers huisje, 2 verdiepingen, met 2 badkamers en apart toilet. En dat is dan wel excl extra dingen, zoals een vaatwasser leegpakken of bedden opmaken, dat wordt extra betaald.
     
  11. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    halloooooo dames, het betreft een particuliere woning! Geen vakantiepark..

    vuilnisweg, doekje over aanrecht/ tafels, afwas . Klaar.
     
  12. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Halllooo dame :D

    Er staat in de topictitel: wat doe je zelf?
    Nou, dat is wat ik zelf doe. En ook waarom ik dat doe.

    Dat TS een andere situatie heeft, wil niet zeggen dat IK het dan anders doe toch?
     
  13. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Wij zitten volgende week een midweek in Zeeland in een stacaravan van 30m2. Daar durven ze voor de eindschoonmaak 60 euro te vragen. Ik haal zelf wel vlug een doekje erover maar ga echt geen uitgebreide schoonmaak doen. Betaal al meer dan genoeg voor t verblijf.
     
  14. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    ik neem aan dat ze bedoelde wat wij in haar situatie zouden doen.dus niet in een huisje waarvan he weet dat ze nog geen uur hebben.

    Ik vind het nl. Nogal wat 70 euro betalen voor eindschoonmaak.
    daarvan kan je thuis iemand 6-7 uur schoon laten maken.
     
  15. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Mensen die bij ons een eindschoonmaak boeken moeten de prullenbakken en de koelkast legen en de bedden afhalen. De rest doen wij. Tenzij er echt vreselijk is huisgehouden. Dan komen er schoonmaakkossten bij. Sowieso verplicht dubbele schoonmaakkosten bij huisdieren. Kosten zijn bij ons ook 65. Maar de BTW eraf is het 53 en de schoonmakers betalen we 15 ex btw per uur. De drie uur maken ze toch zeker wel vol. Tel daar de doekjes en schoonmaakmiddelen bij. Wij verdienen er dus niets op.
     
  16. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Wij hebben altijd onze hond mee, dus ik stofzuig na afloop altijd grondig. Verder afwas gedaan, beddengoed afgehaald, prullenbakken leeg en overal een doekje overheen. Maar we houden het de hele vakantie bij dus het is niet veel werk.
     
  17. Koon

    Koon Niet meer actief

    Voor €70,- zou ik zorgen dat mijn troep opgeruimd was (lege verpakkingen, vuilnis weg en bed afgehaald) verder echt niks. Echt niet vegen/stofzuigen/doekjes ergens overheen o.i.d.
    €70,-!! Nondeknetter wat een bedrag!
     
  18. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik ruim m'n eigen rommel op (vuilnis wegbrengen, aanrecht leeg, bedden afgehaald, meubels op z'n plek), maar dat is het. Als eindschoonmaak is inbegrepen dan ga ik echt niet lopen stofzuigen of zo. Echt heel sneu en schandalig dat in sommige parken maar zo weinig tijd voor de schoonmaak wordt gegeven, maar - heel cru - dat is niet mijn probleem. Ik ben op vakantie, heb er voor betaald, dan ga ik het niet alsnog zelf doen.
     
  19. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Aanrecht en tafels schoon achterlaten, gastoestel idem dito: dat hoort bij 's avonds de etensboel wegruimen.
    Stofzuigen, dweilen en koelkasten/magnetrons zijn geen dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden en horen dus bij de eindschoonmaak.
     
  20. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Maar iemand die ofwel zwart ofwel als zzp-er schoonmaakt, is wel wat anders dan iemand in loondienst. In loondienst betalen werkgevers fikse bedragen als werkgeveraandeel.
    Is dus nogal appels met peren vergelijken.
     

Deel Deze Pagina