Voor eczeem, spruw,krentenbaard en zaken die de huisarts ooit al heeft gezien kan ik bellen en dan wordt er overlegd en ligt er een recept lhe klaar. Voor kinderen bij twijfel is er altijd een spoespreken beschikbaar. En voor controles voor hb,cholesterol, uitstrijkje ed.kun je vaak bij de assistent terecht en zie je de huisarts helemaal niet. Ik ben dus wel tevreden. Wrijf hebben 1 keer gehad dat de oudste heel hoge koorts gaf, erg suf was en lastig van haar nek haf. Gebeld mochten meteen komen en de huisarts stond al klaar Gelukkige alleen maar een keelontsteking maar hersenvliesontsteking wilden ze meteen uitsluiten.
Voor dat soort zaken mag je ook rechtstreeks contact hebben met de kinderarts, lijkt me? Daar zou ik niet eerst de huisarts voor bellen zelf. Voor het overige: ik zou overstappen. Absurd, hoe ze omgaan met afspraken etc. Hier kunnen we doorgaans dezelfde dag terecht, assistente doet wel inschatting of het echt nodig is, maar maakt daarin meestal wel juiste inschatting, (en als ik het daar niet mee eens ben, is altijd goed door te spreken wat dan wel, wat dus vaak betekent alsnog een afspraak die dag).
In principe is dat dan huisartszorg. Eerste aanspreekpunt is toch altijd gewoon de huisarts. Als ik toevallig toch in het ziekenhuis ben en hij heeft ergens anders last van doen ze dat er bij. Ik vraag me eigenlijk ook wel af of de assistente wel weet wat hij heeft. En wat voor impact dat kan hebben..
Je kan de kinderarts bellen als de klachten van dat moment verband houden met datgene waarvoor je kind onder behandeling is bij de kinderarts. Alle andere klachten zijn eerst voor de huisarts bestemd. Anders wordt de gezondheidszorg wel heel duur als voor alles specialistische zorg word ingeroepen...
Het kan ook zo zijn dat je met de kinderarts afspreekt dat je daar als eerste naar toe belt als er iets is waarvan je denkt dat het niet kan wachten. Ik werk in de zorg en ik heb een aantal bewoners die bij bepaalde klachten meteen naar de poli moeten bellen en de huisarts over kunnen slaan. Dat staat ook geregistreerd bij de huisartsenpost, dus als we die bellen kan de bewoner ook meteen door naar de spoedeisende hulp.
Ik mag nooit een afspraak maken. Dan krijg ik te horen dat dat alleen voor ernstige dingen is. Er wordt nieteens gevraagd wat er is. En echt niet dat ik er vaak kom. Assistent zegt dar ik maar naar de inloop moet. Dus vorige keer met mn zoontje van een paar maanden bijna 1.5 uur zitten wachten tot we aan de beurt waren. Ik overweeg ook een andere huisarts.