Hoi meiden, Wij willen na de geboorte van onze 2e zoontje een kraamfeest geven. We twijfelen heel erg over hoe we het gaan aanpakken.... Dus thuis of op locatie, zelf de hapjes regelen of een catering inhuren.... Nu zullen er tussen de 65 - 70 personen komen, dit kunnen we thuis makkelijk thuis, dus dat zal het probleem niet zijn. Eerder de voorbereiding en rommel achteraf 😉. Wat is gebruikelijk qua hapjes, drankjes en de tijd? Ik dacht zelf aan wat luxere hapjes, maar nu lees ik op internet veel over zoete hapjes. Alle tips zijn welkom!!
Wij hebben morgen ons kraamfeest 😊 We hebben ongeveer 90 gasten uitgenodigd, deze verdeeld over 3 groepen, familie papa, familie mama en vrienden. Hiervoor gekozen omdat ons huis te klein is voor 90 mensen en we wilden niks afhuren vanwege de belachelijke kosten. Dus elke groep 2 uurtjes. Qua hapjes en drankjes: we hebben flessen frisdrank/sap/wijn op tafel met glazen: zelfservice. Daarbjj hebben we onze ouders gevraagd of ze beetje willen helpen met zorgen dat her niet een te grote troep wordt. Ook hebben we mijn schoonbroertje gevraagd tegen betaling om er heel de dag te zijn zodat wij ons met de gasten bezig houden 😊. Onze tuin helemaal aangepakt, samen met onze schoonmaakster en we hebben een partytent voor wanneer het evt gaat regenen of voor schaduw creëren. Hapjes gewoon zelf bij de supermarkt gehaald. En mochten we nog wat missen, halen we gewoon tussendoor even wat bij. Oja en ik heb zelf soesjes met witte chocola met muisjes gemaakt!
Dat klinkt echt super leuk!! Ik heb nog niet geïnformeerd naar de prijzen voor zaalhuur. Wil ik van de week even gaan doen, misschien schrikken we ons wel rot 😂. Dat is wel super handig ja, je hebt zo wat bijgehaald. Mijn man zei net ook nog, vaak kan je drank en frisdrank weer terug brengen naar de supermarkt. Ook een voordeel! Nadeel voor ons, ik beval in de winter, dus de tuin kunnen we helaas niet gebruiken. Wat heb jij verder als hapjes? Soesjes zijn altijd goed he! ☺️ Alvast veel plezier!!
Hoi! Leuk dat jullie een kraamfeest gaan geven. Wij hebben dit ook gedaan. De catering zelf doen is prima te doen. Wil je echter hele luxe hapjes maar zelf weinig tijd er aan kwijt zijn, dan zou ik voor catering gaan. Wij hadden gewoon beschuit met muisjes bij binnenkomst en op de statafels schaaltjes met zoetigheden en nootjes/chipjes. Als je het thuis doet, zorg dan dat je een paar goede vrienden/familieleden vraagt om gastvrouw/gastheer te zijn. Dan kunnen zij steeds de deur open doen en koffie/thee inschenken. Jij kan dan lekker met de kleine rondlopen. Wij hadden het kraamfeest 's middags van 14:00 tot 18:00. De meeste mensen kwamen halverwege dus om 16:00 was het topdrukte in huis. Met de meeste mensen hebben we maar 5 a 10 minuten kunnen kletsen, dat was wel jammer. Je kan degenen die gastheer/vrouw zijn ook vragen om na afloop nog een half uurtje te helpen met opruimen, dan is alles zo klaar .
Oja, en je kunt de uitnodiging dan alvast meesturen met de geboortekaartjes. Wat leuk en handig is, is om een lijstje te maken op lijstje.nl voor kraamcadeautjes zodat je dit ook op de uitnodiging kan zetten.
Dat is ook een super goed idee inderdaad, om een aantal mensen te vragen die willen helpen met deur openen etc. Zat ook al te denken: eerste drankje wordt ingeschonken, de rest is zelf service! ☺️ Mijn man wilt heel graag wat luxere hapjes, een echte Bourgondiër😉. Dat lijkt mij ook wel jammer, maar was het bij ons eerste zoontje zo zat al die kraamvisite! Vooral als ze dan in de avond tot een uur of 11, half 12 bleven hangen.... We kunnen beide mensen slecht weg sturen. Het is voor de oudste allemaal al heel wat, een broertje erbij etc. Dus we hadden zoiets van: hup een kraamfeest, dan heb je al veel gehad! De mensen die echt heel dichtbij staan komen toch wel eerder ☺️. Hebben jullie de uitnodiging bij het kaartje gedaan? En vond je de tijd ook handig achteraf? Oeps, had je al gestuurd zie ik net ☺️.
Ik zou vragen of je (schoon)moeder wilt helpen met de hapjes, en ook om te helpen achteraf. Soms kan je ook in winkels al hapjes bestellen naar jou wens. Ik zou de tafel mooi maken en dan alles er opzetten en dan idd zelfservice anders is het niet te doen. Wat ook handig is is plastic bordjes vorkjes bekers etc ( wel met its a boy ofzo )zodat je na het feest alles in de vuilnisbak kan doen
Wij geven ook een kraamfeest, maar houden het heel basic. Zo'n 40 gasten komen er, dus kan makkelijk thuis. Wij gaan ook voor self service. Dus hapjes en drankjes op tafel en soms rondgaan met wat lekkers. We hebben een meisje gekregen, dus de soesjes met muisjes en mini tompoucen staan op het lijstje. Verder bitterballen, mini pizza's en zulk soort ongein. De hele club mag komen en het duurt inderdaad 2 uur. Lang zat en dan hoef je ook niet van die ingewikkelde dingen voor te bereiden. Ik overweeg om m'n dochter in de draagdoek te doen zodat ze niet van hand tot hand hoeft te gaan. Inderdaad buiten op het gras, partytent erbij. Meer niet. Maar dat komt ook doordat we dit feestje organiseren zodat ik wat meer lucht krijg op visite gebied. Er is al veel visite geweest, maar nu nog de bups mensen die wat verder van ons af staan. Toch een leuk feestje voor de boeg, denk ik. Veel plezier met voorbereiden!