Is dit onbeschoft?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Vorige week heb ik 2 koffers voor 300 euro gekocht tijdens het prijzen circus van v&d. Zojuist kreeg ik een email dat de koffers 20% extra afgeprijsd zijn, dat scheelt 60 euro met wat ik betaald heb. Ik belde zojuist naar het filiaal op om te vragen of ik me prijs verschil terug kon krijgen. Ze reageerde echt heel erg geïrriteerd dat het niet de bedoeling is omdat ze extra korting geven zodat ze er vanaf raken.. Ik mocht dus niet mijn prijsverschil terug maar ik kon de koffers wel terug brengen. Ze willen mij dan niet de koffers meteen weer verkopen bij de klantenservice maar dan moet ik maar kijken of er nog koffers in het filliaal zijn ;) ze wilde ook niet zeggen of er op dit moment nog koffers staan.

    Ik voelde me haast voor schut en vroeg me af of dit echt zo onbeschoft is?! Ik heb net de koffers weer opnieuw besteld voor 240 euro en breng de andere sowieso terug.. 😅
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee, ik vind juist dat zij je onbeschoft behandeld hebben. In veel winkels geldt nog een laagste prijs garantie (bijv bij mediamarkt) en als het dan goedkoper wordt in de 2 weken volgend op je aankoop krijg je het verschil terug.
     
  3. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Idd, als het de 2 wk daarna in de aanbieding is , mag je daar ook van profiteren.

    Deze week ook gehad bij aktiesport. Kreeg netjes het verschil terug.
     
  4. Asuka

    Asuka Niet meer actief

    Ik heb zoiets jaren geleden ook gehad, gemaild, en ik kreeg netjes het verschil terug. Is niet meer dan normaal, en gebeurt dagelijks.
     
  5. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nee hoor ik zou dat ook gedaan hebben. Ik had vorige week 2 mooie broeken van de superstar besteld via whe.kamp. 49,95 per stuk. 2 dagen later waren ze 29.95 per stuk. Ik heb de broeken teruggestuurd en opnieuw besteld. Scheelt 40 euro. Vind ik veel geld.
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het ook gedaan hebben. De meeste winkels snappen ook wel dat je ze dan ruilt en opnieuw koopt en zijn zo vriendelijk je de moeite te besparen van die spullen mee heen en weer zeulen.
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Heb ik vorig jaar met de winterjas van mijn dochter bij het prijzen circus gehad. Ben gewoon met die jas en de bon in de rij gaan staan, heb gezegd dat ik hem terug wilde brengen en daarna gelijk weer wilde kopen ivm extra korting (7 euro haha), dat kassameisje vond het juist een slimme zet en werkte prima mee hoor.
     
  8. Minime3

    Minime3 Bekend lid

    13 okt 2013
    674
    133
    43
    Nou...jij bent iig niet onbeschoft
     
  9. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Balen.. Zie het nu en heb net mijn bestelling (gister besteld) binnen. Scheelt behoorlijk op bijna €100,- :$
     
  10. Linx

    Linx Actief lid

    28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Heb jaren in de retail gewerkt en heb meer dan eens klanten bij me gehad met hetzelfde verhaal. Als het echt maar om een paar dagen ging (een paar maanden is een ander verhaal natuurlijk) kregen ze gewoon het verschil terug.
    Maar ik weet dat grotere winkelketens, waaronder bijv. ook de Mediamarkt, daar wel wat moeilijker in kunnen zijn!

    Jij bent zeker niet onbeschoft geweest.
     
  11. Khlo

    Khlo Fanatiek lid

    16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat dus ook gedaan. Had 92,50 voor duplotrein betaald,nu €70. Ja daaaaag!
     
  12. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Nou ligt dus niet aan mij.

    Met die 60 euro die ik nu bespaard heb kunnen we weer 'gratis' een keer uit eten met zijn tweeën.. :)
     
  13. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Onbeschoft vind ik het niet. Persoonlijk had ik het niet bedacht vind het wel slim van je, zou me wel opgelaten voelen zelf en dus w.s nooit doen
     
  14. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh zoiets doen wij heel vaak 😅
    Laatst een boormachine gekocht van over de €150,-
    Bij het afrekenen kregen we zo'n bon met 20% korting op 1 willekeurig artikel. Een dag later hebben we hem teruggebracht en bij de andere Gamma (er zitten er hier 2 heel dicht in de buurt) dezelfde boormachine gekocht, maar wel met 20% korting 😛
     
  15. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden zoiets een keer met een elektrische tandenborstel, die was een dag later ineens in de aanbieding, maar we moesten 'm ook eerst retour doen en vervolgens zelf een andere gaan halen. Dit omdat sommige mensen er dan toch vanaf zien, kennelijk. In dit geval ging het om 30 euro verschil, dat vond ik het wel waard :D
     
  16. Lousaa

    Lousaa Fanatiek lid

    18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Je kunt het proberen maar het is natuurlijk niet hun taak om jouw daarin te faciliteren. Zo kun je bij wijze van ook vlak voor de uitverkoop mooie dingen halen die dan nog voor de normale prijs in het rek hangen en dan een soort pre-sale creëren voor jezelf. Daar is de sale niet voor... Als ik middenstander was zou ik je dat ook proberen uit te leggen. Wat ik wel meemaak is dat je van winkels alvast de korting krijgt als je een paar dagen voor de uitverkoop komt. Maar dat is niet overal, en dat is geen lulligheid van bedrijven maar de manier waarop ze zaken met je doen en de reden waarom ze tegen lage prijzen kunnen leveren. Bij de appie zijn er ook weekendaanbiedingen en bij de aldi liggen spullen pas vanaf een bepaalde dag in het schap. Allemaal bedoeld om jou te verleiden tot meer koopmomenten.

    Ik denk overigens dat die vrouw niet aardig/vriendelijk is geweest maar ze heeft wel een goed punt. Het staat je vrij om die dingen terug te brengen. Maar het staat hen vrij om de producten via het normale traject weer terug hun winkel in te brengen (via retouren en vullen).
     
  17. waxinelichtje

    waxinelichtje Niet meer actief

    Ik vind het ook ontzettend kinderachtig van V&D. Bouwen ze geen goede naam mee op.
     
  18. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Je hebt wel gelijk hoor. Maar als een winkelmedewerker eerst geïrriteerd reageert en dan kinderachtig zegt dat ze niet gaat vertellen of een product in de winkel aanwezig is verspeel je bij mij wel aardig je kansen. Dan kan je argument nog zo sluitend zijn, maar er is dan geen sprake van klantenservice.
     
  19. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik zou hetzelfde gedaan hebben, online nieuwe bestellen en de eerder gekochte koffers retour brengen.
     
  20. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Nee hoor binnen 2 weken kan je het verschil gewoon terug krijgen. Dit telt alleen wel voor een tegoedbon! Is wettelijk verplicht. Dus als je geld wilt zal je iets meer moeite moeten doen. Want winkeliers draaien daar verlies op. Je kunt namelijk ook zelf wachten tot er een goede aanbieding is. En met een tegoedbon draaien ze daar geen verlies op. En dan komen ze je toch tegemoed

    Geen aanval trouwens gewoon alleen uitleg ;)
     

Deel Deze Pagina