Vorige week heb ik 2 koffers voor 300 euro gekocht tijdens het prijzen circus van v&d. Zojuist kreeg ik een email dat de koffers 20% extra afgeprijsd zijn, dat scheelt 60 euro met wat ik betaald heb. Ik belde zojuist naar het filiaal op om te vragen of ik me prijs verschil terug kon krijgen. Ze reageerde echt heel erg geïrriteerd dat het niet de bedoeling is omdat ze extra korting geven zodat ze er vanaf raken.. Ik mocht dus niet mijn prijsverschil terug maar ik kon de koffers wel terug brengen. Ze willen mij dan niet de koffers meteen weer verkopen bij de klantenservice maar dan moet ik maar kijken of er nog koffers in het filliaal zijn ze wilde ook niet zeggen of er op dit moment nog koffers staan. Ik voelde me haast voor schut en vroeg me af of dit echt zo onbeschoft is?! Ik heb net de koffers weer opnieuw besteld voor 240 euro en breng de andere sowieso terug.. 😅
Nee, ik vind juist dat zij je onbeschoft behandeld hebben. In veel winkels geldt nog een laagste prijs garantie (bijv bij mediamarkt) en als het dan goedkoper wordt in de 2 weken volgend op je aankoop krijg je het verschil terug.
Idd, als het de 2 wk daarna in de aanbieding is , mag je daar ook van profiteren. Deze week ook gehad bij aktiesport. Kreeg netjes het verschil terug.
Ik heb zoiets jaren geleden ook gehad, gemaild, en ik kreeg netjes het verschil terug. Is niet meer dan normaal, en gebeurt dagelijks.
Nee hoor ik zou dat ook gedaan hebben. Ik had vorige week 2 mooie broeken van de superstar besteld via whe.kamp. 49,95 per stuk. 2 dagen later waren ze 29.95 per stuk. Ik heb de broeken teruggestuurd en opnieuw besteld. Scheelt 40 euro. Vind ik veel geld.
Ik zou het ook gedaan hebben. De meeste winkels snappen ook wel dat je ze dan ruilt en opnieuw koopt en zijn zo vriendelijk je de moeite te besparen van die spullen mee heen en weer zeulen.
Heb ik vorig jaar met de winterjas van mijn dochter bij het prijzen circus gehad. Ben gewoon met die jas en de bon in de rij gaan staan, heb gezegd dat ik hem terug wilde brengen en daarna gelijk weer wilde kopen ivm extra korting (7 euro haha), dat kassameisje vond het juist een slimme zet en werkte prima mee hoor.
Balen.. Zie het nu en heb net mijn bestelling (gister besteld) binnen. Scheelt behoorlijk op bijna 100,-
Heb jaren in de retail gewerkt en heb meer dan eens klanten bij me gehad met hetzelfde verhaal. Als het echt maar om een paar dagen ging (een paar maanden is een ander verhaal natuurlijk) kregen ze gewoon het verschil terug. Maar ik weet dat grotere winkelketens, waaronder bijv. ook de Mediamarkt, daar wel wat moeilijker in kunnen zijn! Jij bent zeker niet onbeschoft geweest.
Nou ligt dus niet aan mij. Met die 60 euro die ik nu bespaard heb kunnen we weer 'gratis' een keer uit eten met zijn tweeën..
Onbeschoft vind ik het niet. Persoonlijk had ik het niet bedacht vind het wel slim van je, zou me wel opgelaten voelen zelf en dus w.s nooit doen
Oh zoiets doen wij heel vaak 😅 Laatst een boormachine gekocht van over de 150,- Bij het afrekenen kregen we zo'n bon met 20% korting op 1 willekeurig artikel. Een dag later hebben we hem teruggebracht en bij de andere Gamma (er zitten er hier 2 heel dicht in de buurt) dezelfde boormachine gekocht, maar wel met 20% korting 😛
Wij hadden zoiets een keer met een elektrische tandenborstel, die was een dag later ineens in de aanbieding, maar we moesten 'm ook eerst retour doen en vervolgens zelf een andere gaan halen. Dit omdat sommige mensen er dan toch vanaf zien, kennelijk. In dit geval ging het om 30 euro verschil, dat vond ik het wel waard
Je kunt het proberen maar het is natuurlijk niet hun taak om jouw daarin te faciliteren. Zo kun je bij wijze van ook vlak voor de uitverkoop mooie dingen halen die dan nog voor de normale prijs in het rek hangen en dan een soort pre-sale creëren voor jezelf. Daar is de sale niet voor... Als ik middenstander was zou ik je dat ook proberen uit te leggen. Wat ik wel meemaak is dat je van winkels alvast de korting krijgt als je een paar dagen voor de uitverkoop komt. Maar dat is niet overal, en dat is geen lulligheid van bedrijven maar de manier waarop ze zaken met je doen en de reden waarom ze tegen lage prijzen kunnen leveren. Bij de appie zijn er ook weekendaanbiedingen en bij de aldi liggen spullen pas vanaf een bepaalde dag in het schap. Allemaal bedoeld om jou te verleiden tot meer koopmomenten. Ik denk overigens dat die vrouw niet aardig/vriendelijk is geweest maar ze heeft wel een goed punt. Het staat je vrij om die dingen terug te brengen. Maar het staat hen vrij om de producten via het normale traject weer terug hun winkel in te brengen (via retouren en vullen).
Je hebt wel gelijk hoor. Maar als een winkelmedewerker eerst geïrriteerd reageert en dan kinderachtig zegt dat ze niet gaat vertellen of een product in de winkel aanwezig is verspeel je bij mij wel aardig je kansen. Dan kan je argument nog zo sluitend zijn, maar er is dan geen sprake van klantenservice.
Ik zou hetzelfde gedaan hebben, online nieuwe bestellen en de eerder gekochte koffers retour brengen.
Nee hoor binnen 2 weken kan je het verschil gewoon terug krijgen. Dit telt alleen wel voor een tegoedbon! Is wettelijk verplicht. Dus als je geld wilt zal je iets meer moeite moeten doen. Want winkeliers draaien daar verlies op. Je kunt namelijk ook zelf wachten tot er een goede aanbieding is. En met een tegoedbon draaien ze daar geen verlies op. En dan komen ze je toch tegemoed Geen aanval trouwens gewoon alleen uitleg