Bij vaak bij hotels. Dan betaalde we achteraf de kamer en zagen we in de auto dat er van alles niet berekend was. Zoals de room service, het ontbijt x2 de mini bar. Dus we dachten, komt vast nog wel, zeker die mini bar want die moet nog opgemaakt worden tijdens t schoon maken. Maar nooit wat gehad en dit ongeveer al 3 x gehad. Komt zelf ook omdat ik dan niet zo op let hoe duur de kamer is, en als ik dan 148,- betaal, denk ik het zal wel. Maar als het in m'n nadeel was, zou ik ook niet terug gaan want eenmaal onderweg is onderweg.
Ooit, toen ik een nieuw flatje had en een laag budget om in te richten, heb ik bij een groot woningketen 100 euro betaald voor een bed die totaal 300 euro kostte. Het bed bestond uit 3 pakketten die alledrie gescand moest worden bij de kassa, maar er werd er maar 1 gescand en ik heb mijn mond gehouden. Ik vond alles al duur genoeg! Nu zou ik zoiets niet meer doen, ouder en wijzer laten we maar zeggen
Als ik het aan de kassa had gemerkt, zou ik iets gezegd hebben. Eens thuis of echt al een eind van de winkel af ... dan loop ik niet meer terug voor 8 euro (voor +100 euro dan weer wel). In een boekenwinkel weet ik overigens meestal wel wat mijn rekening gaat zijn. Als 't bedrag dat ik in mijn hoofd heb dan niet overeen komt met wat ik moet betalen ... dan klopt er iets niet en gaan mijn interne alarmbellen af. Rekeningen van een supermarkt ... die check ik werkelijk nooit na. Kan dus best zijn dat ze teveel of te weinig rekenen zonder dat ik 't besef. Ik reken erop dat als ik mijn spullen op de band leg, de cassière haar werk doet.
Ik zou even bellen en melden dat ik het volgende keer dat ik in de buurt ben kom langsbrengen. Ik zou voor die Eur 8,- niet speciaal terug gaan als ik al thuis ben. 😉
Ja ik ga zeker terug, al is het 5 cent. Wat niet van mij is, is gewoon niet van mij. Ook voor niet aangeslagen/vergeten producten ga ik terug. Mocht ik er pas later achterkomen, dan geef ik het de volgende keer dat ik weer in de winkel ben aan.
Dit, ik durf me anders echt niet meer te vertonen. Zeker bij winkels waar ik regelmatig kom. Gisteren bij de Lidl kreeg ik 10 euro te veel terug. Dat klopte volgens de caissière, maar ik had echt zo iets van huh nee joh. Dus heb het netjes uitgeteld voor haar en ja hoor 10 euro teveel. Ze was er hartstikke blij mee, want een kasverschil is niet echt fijn natuurlijk en ik heb toch die boodschappen gekocht dus dan wil ik er ook voor betalen wat het kost. Ik ben ook weleens vergeten een pak melk af te rekenen, maar dat voelt dan echt als stelen voor mij dus ik sjees dan direct terug
Nee dan ga ik niet meer terug. Wel als ik het in de winkel zie. ik vraag vaak geen kassabon dus soms zal ik te weinig betalen, soms teveel. Meestal weet ik wat ik moet betalen. Gisteren kwam ik uit op 27 euro, moest 23 betalen. Toen wel kassabon gevraagd en zag ik dat de luiers in actie waren, 3 euro korting en bij de tandpasta had ik me ook een euro misrekend. Was 2 halen, 1 betalen en had 2 verschillende. Dat van de luiers stond niet op de rekken dat die in actie waren. Dus als ik het niet vertrouw ook al is het in mijn nadeel vraag ik de kassabon en check ik het even. Maar als ik me een euro misreken vraag ik geen kassabon. Ik reken ook ruim dus 1,95 euro tel ik als 2 euro dus zit altijd wel een euro of 2 verschil in.
Als ik het merk op het moment zelf dan zeg ik er inderdaad wat van... als ik thuis kom en ik zie het dan pas op de bon dan ga ik niet meer terug nee. Maar vooral omdat ik daar dan geen zin meer in heb. Ook winkelpersoneel moet maar beter opletten toch als ik scherp ben dan zeg ik het dus op dat moment wel, ook met eventueel teveel terugkrijgen aan wisselgeld.
Een keer gehad bij de Ikea! Ik betaalde met fl 250.- (gulden dus ) en hoorde iets van 45 gulden terug te krijgen maar mevrouw ga fl 195,- terug!!! Dus ik zei, mevrouw, u maakt een fout. Toen zei ze erg hooghartig: ik maak geen fouten! Toen zei ik: oké, prima dan, tot ziens! Dom wicht!!
Ik zou de bon bewaren en de bolgende keer dat ik in de buurt ben even langs gaan en alsnog het bedrag betalen. Vorig jaar kochten we 2 zakken hondenbrokken en nog wat kippenvoer. De zak voor de engelse bulldog was iets van ruim 40,bij het afrekenen vroegen ze 18 nog wat....heb gezegd dat ze de grote zak vergeten waren,we komen best vaak in die winkel en had ik niks gezegd dan zou ik niet meer naar binnen durven de volgende keer....
Ik heb die factuur niet meer. Ik had het via mobiel bankieren gedaan maar dat kwam dus terug. Ik heb al een aantal keren gebeld maar hun zeggen echt dat ze het geld hebben.
In supermarkt gehad dat we bier kochten. Was aanbieding en zaten gratis glazen oid bij. Die glazen op de band gelegd en van te voren gezegd we hebben 2 kratten bier. Was dus niet aangeslagen. Ja jammer dan. We hebben t gezegd en ze heeft die glazen die bij de actie hoorden ook nog vast gehad
Tja. Ik heb ook onlangs zoiets gehad. Veel kinderkleding besteld bij een buitenlandse winkel. Voor ongeveer 200 euro. Zes weken later wordt hetzelfde bedrag terug op mijn rekening gestort. Ik heb twee keer gemaild, maar kreeg als reactie dat er geen openstaande facturen waren. Het geld kwam ook van zo'n tussenpersoon, dus ik durf het ook niet zo maar terug te storten. Het staat nu op de spaarrekening.
Ooit eens op het terras gehad. We zaten eerst binnen omdat buiten geen tafeltje vrij was. De bediening seinde ons in dat er buiten mensen weggingen dus zijn we van plek gewisseld. De mensen die er zaten moesten nog afrekenen dus kregen wij even een ander tafelnummer. Bij iedere bestelling gaven we dat nummer aan zodat de bediening dat wist. Toen we de rekening vroegen stond de helft van de drankjes er niet op. Ja, dat zeg ik dan niet. De bediening wist zelf op welke tafel ze alles aan moesten slaan en we hebben het er steeds bij gezegd als we bestelden. Dan kan ik er weinig aan doen als het alsnog mis gaat.......