Want met KLM kan er geen bom aan boord komen of een gek die zichzelf van kant wil maken oid.. Wow.... Echt wow
volgens mij was de grootste Nederlandse vliegramp juist met een KLM toestel het kan overal gebeuren natuurlijk ze hadden nu hun zinnen gezet op de russen
Misschien moet je mn reactie even teruglezen. Ik zeg dat de regio er licht ontvlambaar is en dat is al jaren zo. Ik zeg toch helemaal niet dat de egyptenaren er zelf niet de dupe van zijn? Die zeker weten nog wel meer dan de gemiddelde vakantieganger. Je maakt jezelf onpasselijk door niet goed te lezen. Natuurlijk met elk vliegtuig kan er wat gebeuren en voor de wijsneuzen onder ons MH17 van een combi vlucht uitgevoerd samen met KLM. En net ervoor of erna zat ook een KLM toestel. Dus wat dat betreft zit je netgens veilig. Des al niet te min hoop ik dat de KLM mn zusje weer netjes thuis brengt zoals ze altijd doen. In die zin. Ik hoop dat ze hun reputatie hoog houden.
Nee dat was een israelisch vrachtvliegtuig. Op Tenerife een jaar of 30 geleden. Toestel steeg zonder goedkeuring op en ramde een andere 747 van american Airlines. Maar dat was gelukkig wel weer het laatste dodelijk ongeluk waar een KLM vliegtuig bij betrokken was.
MH17 was een KLM-sharecode en bij de MH17 is er natuurlijk geen sprake geweest van een bom aan boord. Een sharecode betekent trouwens niet dat de KLM dan ook iets te zeggen heeft over het vluchtplan van MH17. Maar omdat Malaysia Airlines en KLM samen in een alliantie zitten kun je dus bij elkaar tickets kopen en hebben ze een bepaald contigent voor KLM etc. Mijn eerste reactie was "tja Mr. Poetin en geachte Russen, hoe voelt dat nu?' En dat terwijl mijn schoonfamilie Russen zijn. Mijn tweede gedachte was dat alles veel te dicht bijkomt. Alhoewel wij gelukkig nooit over Sinai naar huis vliegen maar over het midden van Egypte. Ik wilde met de kerst naar Nederland vliegen, maar nu blijven we hier.
bij dit soort aanslagen ligt het probleem eerder bij de luchthaven dan de maatschappij. Dus in die zin niet zo veel.
Inderdaad, de security op een vliegveld, daar heeft een airline helemaal niets mee te maken... Het bagage beleid, en het laden van de bagage, daar is de airline wel verantwoordelijk voor. Dat doet of eigen personeel, of een ingehuurd bedrijf.