Dit is al bijna 7 jaar zo geloof ik. Omdat de DBC code blijft staan en pas later wordt gesloten wordt alles later ingediend.
Moet zeggen dat ik begin dit jaar zo slecht liep dat ik me niet eens bezig kon houden met vergoeding ed. O.a. dankzij het bezoek aan de specialst voel ik me nu weer goed, dus opzich heb ik het geld er best voor over. Maar zo vreselijk lullig dat ze dit eind vh jaar pas declareren en voor mij helemaal onverwacht. Ik ga sowieso een klacht indienen bij het ziekenhuis, vind dit niet kunnen. En wat ik schandalig blijf vinden is dat zorg eigenlijk alleen nog voor de rijken is!
Vandaar dat het volgens cz van jan tot juni liep, terwijl ik alleen in januari geweest ben? Maar dan nog hadden ze het in juli og augustus kunnen declareren.
Zoals eerder gezegd zo werkt t systeem nou eenmaal klacht indienen heeft geen zin. Je heb ook eigen verantwoordelijkheid iedereen weet inmiddels toch wel hoe t eigen risico werkt. Gewoon een betalingsregeling afspreken
Vervelend is het zeker. Je gaat al niet voor de lol naar het ziekenhuis en dan krijg je nog een dikke rekening ook. Al kan het ziekenhuis hier niks aan doen. Al zou ik een prijslijst voor behandelingen opzich geen overbodige luxe vinden. Zodat je voor je behandeling een aantal codes krijgt of een soort offerte. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik heb wel 4 verschillende afdeling langs geweest om te vragen wat mijn afspraak bij de kaakchirurg zou kosten en niemand kon mij antwoord geven. Bij de meeste verzekeringen kan je voor of achteraf je eigen risico verspreid betalen. Wellicht is dat een optie. Ik hoop voor jou voor volgend jaar een eigen risico vrij jaar!
Ligt aan de soort behandeling(s traject) en of er een vervolg is etc etc. Klacht indienen heeft geen zin. Je bent t gewoon verschuldigd en ze mogen t zelfs nog veel later innen juridisch bezien. Dus bespaar je de negatieve energie zou ik zeggen. Ga in plaats daarvan iets leuks doen
Sorry, ik vind je nu gewoon zeuren. Ja het is niet leuk om nu een rekening te krijgen, maar wees blij dat je de zorg hier kan krijgen. Ik vind het echt onzin om hier een klacht over in te dienen. Je had toch zelf ook gewoon kunnen navragen: kost dit me mijn eigen risico/hoeveel kost me dit?
Een klacht indienen is zonde van je energie. Niemand heeft hier een fout gemaakt. Is het niet leuk om zo'n bedrag te betalen omdat je ziek bent. Ik kies er ook niet voor en alle extraatjes die je eerst als chronisch zieke kreeg omdat je altijd eigen risico moet betalen zijn ook wegbezuinigd.
Hoe hadden ze dat moeten declareren als zij geen rekening hebben gekregen van het Ziekenhuis. Zoals hier al vaker is gezegd, het is het ziekenhuis die de rekening zo laat declareert en niet CZ. Je had het ook anders kunnen bekijken, waarom heb jij er geen rekening mee gehouden dat er een rekening zou kunnen komen voor je ziekenhuis bezoek? Gewoon CZ bellen en aangeven dat je een betalings regeling wilt hebben, doen ze totaal niet moeilijk over. Het is inderdaad wel klote met de kerst voor de deur maar ja, thats life
Nee, dat ligt aan verschillende soorten DBC codes. Sommige lopen 3 maanden, andere een jaar. Ze declareren bijna alles aan het einde vh jaar pas. Het is geen fout.
Tja, als je nooit naar een ziekenhuis gaat weet je het idd niet.. Hier heb ik ook raar staan kijken toen zeker een jaar later pas een rekening tevoorschijn kwam. Ik dacht dat het allang was afgehandeld, want ja.. had niets gehoord. En van de tandarts en bloedonderzoek via de huisarts hoor je altijd vrij rap wat. Toen ik belde met de verzekering om te vragen wat dit nou was gaven ze idd aan dat ziekenhuizen laat declareren, en dat dat zelf een aantal jaar kan oplopen. Maar het staat iig nergens beschreven in je verzekering of de papieren die je van het ziekenhuis krijgt naar mijn weten, dus ik verbaas me er echt niet over dat er mensen zijn die dit niet weten.
Als je het niet verwacht is het flink balen ja. Hier kwamen we terug van vakantie deze zomer in augustus en lag er een ziekenhuisrekening van 1600 euro op de mat.... dat was leuk thuiskomen..not Deze rekening was van een operatie van anderhalf jaar ervoor, ik had gehoopt dat ze het vergeten waren , maar helaas viel ie toch op de mat. Niet over opwinden meid, heeft toch geen zin.
Wanneer een dbc gesloten wordt is afhankelijk van het soort behandeling. Een klacht indienen? Sorry, ik geloof dat je het nog steeds niet helemaal begrijpt. Een dbc is niet om je te pesten (al is het systeem niet altijd waterdicht of transparant). Hij is er ook voor de patiënt. Zo kun je indien nodig, als een dbc nog niet gesloten is ook na de behandeling nog steeds een beroep doen op zorg, zonder dat je opnieuw een verwijsbrief nodig hebt of op een wachtlijst moet. Je staat dan nog geregistreerd als 'actief klant'. Maar goed. Als je boos wilt blijven is dat natuurlijk eigen keuze. Wel zonde van je energie.
Gezeur? Doe even normaal, je hebt geen idee hoe of wat! En lees het bericht voor je reageert! Lomp figuur!
Ik heb alles gelezen en vind je ook zeuren.. wees idd blij dat je zorg hebt gehad. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid voor dit soort zaken. Als je zo krap zit kun je op zn minst van te voren vragen of t je eigen risico kost of niet. Heel eenvoudig zorgverzekering bellen of navragen in het zkh. Niemand heeft iets fout gedaan, alleen jij was onwetend. Get over it
Sorry, maar ik ben het eens met eppo. Dat je niet blij bent ok, maar als je doorgaat met klagen en nog steeds voornemens bent een klacht in te dienen nadat het halve forum heeft uitgelegd hoe het zit... Tja, dan ben je wel een beetje aan het zeuren. Nogmaals, ik snap dat het niet leuk is, maar handel naar de situatie. Bel de verzekering en vraag een betalingsregeling als je het niet in 1 keer kunt/wilt betalen.
Ja ik begrijp dat je zorg nodig had. En dat je daarvoor een rekening krijgt. Maar kennelijk is het erg moeilijk om hand in eigen boezem te steken en te denken. Shit, dat ik daar niet aan had gedacht, wat jammer. Kennelijk is de rest van de wereld de schuld geven een veel betere oplossing
Nounou... Jij bent anders degene die geen idee had hoor En als je nu goed had gelezen weet je dat een klacht indienen geen zin heeft omdat niemand wat fout heeft gedaan. Gewoon een betalingsregeling treffen en toch wat leuks kopen...of in 1x betalen.