V&D cadeaukaart....

Discussion in 'De lounge' started by Koraal82, Dec 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    Mar 30, 2009
    2,596
    1,052
    113
    Hier
    ik heb er 10 jaar geleden gewerkt en toen ging het al slecht! met 21 jaar was ik te oud. ik kon er blijven werken, maar dan kreeg ik geen loonsverhoging, maar moest wel een managementfunctie gaan invullen. je kon nooit vrij krijgen, maar als het rustig was werd je om 11.00 uur alweer naar huis gestuurd. alle goede van rond mijn leeftijd werden weggewerkt en er kwamen meisjes van 15/16 voor terug.

    als winkels nog willen voort bestaan moeten ze eens ophouden met de gedachten dat een winkel kan draaien op jonge mensen. als je wil blijven bestaan moeten er mensen met kennis en kunde met plezier in je winkel staan, want wat is anders de toegevoegde waarde van een winkel. je gaat naar een winkel, omdat je leuke ideeen op wil doen en deskundig advies wil.

    maar bij de v en d staat geen personeel wat je kan helpen een leuke outfit bij elkaar te shoppen. ja dan ga je het verliezen in deze tijd
     
  2. Zara75

    Zara75 VIP lid

    Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Daar heb je helemaal gelijk in Vlindermoeder.
    Nu heb ik zelf de afgelopen 2 jaar in een kledingwinkel gestaan waarvze juist graag wat 'oudere' werknemers in dienst hebben.
    Maar dan worden er weer geen vaste contracten gegeven, ook zo'n drama.
    Ik wist dit van te voren al met als gevolg dat mijn hart nooit helemaal in mijn werk heeft gezeten en dat is toch belangrijk vind ik, dan zet je gewoon net iets meer je beste beentje voor.
    Werkt natuurlijk niet motiverend als ze je na 3 contracten toch weer eruit werken.
    Daar zouden ze eens iets aan moeten doen, mensen kunnen nu zo gemakkelijk ontslagen worden en werkgevers kunnen maar doen waar ze zin in hebben, voor jou 100 anderen...
     
  3. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    Mar 30, 2009
    2,596
    1,052
    113
    Hier
    @zara37. Precies. Zo krijg je werknemers die hun uren maken en hun geld verdienen. Vroeger ging je terug naar een winkel omdat je daar de vorige keer zo goed geholpen was. Nu kom je terug en staat er iemand anders.
     
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    #104 amdaa, Dec 24, 2015
    Last edited: Dec 24, 2015
    Nee, nooit. Behalve mijn studieboeken dan.
    Als ik mijn geld uitgeef moet ik daar winkelbeleving voor terug krijgen. Ik vind tussen de spullen neuzen, tig dingen passen net zo leuk als kopen aan zich. En heb ook nog nooit een kledingstuk gezien dat ik obv een foto mooi vind.
    Of ik vind het op de foto/ in de folder mooi en in het echt zwaar tegenvallen.

    Zelfs mijn leesboeken wil ik eerst even doorbladeren voordat ik ze meeneem.

    Dus ja, ben denk ik een uitstervend ras..:D
     
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hahahahaha, ik hoor het wel meer hoor!
    Hoe vaak ik geen mensen in de winkel kreeg die dan al dagen winkels aan het afzoeken waren voor een of ander artikel.
    Dan kies ik toch voor gemak: GOOGLE!! :p
    De postbezorgers kennen mij inmiddels wel haha.
     
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Dat doe ik dan weer wel.
    Als ik bijv bepaalde soort schoenen wil, kijk ik wel op internet welke modellen welke merken daarvan verkopen, dan kijk ik waar ze in de beurt die merk verkopen, en ga het dan in de winkel passen en kopen.

    Mijn studueboeken koop il dus online, en ik betaal €1 extra om achteraf te mogen betalen, wil per definitie mijn aankoop eerst in handen hebben voordat ik er geld voor uitgeef :p
     
  7. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik koop ook nog altijd 95 procent van alles wat ik aanschaf in de winkel. Ik wil gewoon zien en aanraken wat ik koop, en via internet kan dat niet, de enkele keer dat ik wat via internet besteld heb ben ik eigelijk bijna altijd teleurgesteld. dus tja zolang het nog kan blijf ik kopen.
    Qua V&D heel vervelend die bonnen maar het mag. Ik hoorde vandaag wel dat de winkels nog 2 maand open blijven, geen idee of het klopt.

    Mijn gedachten gaan vooral naar al die mensen die de WW boven het hoofd hangen, vreselijk.
     
  8. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het is gewoon ordinaire oplichting. Je geeft geld en vervolgens krijg je een waardeloze bon ervoor terug. Je kweekt er alleen maar een slechte naam door.

    Overigens vind ik het wel zonde dat bedrijven die al jaren bestaan over de kop gaan.
     
  9. tuc

    tuc Niet meer actief

    leesboeken snap ik dan weer goed.
    Maar verder...och ik koop alles online.
     
  10. tupp

    tupp VIP lid

    Jun 13, 2009
    22,788
    18,969
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het is heel vervelend en voelt inderdaad als een soort diefstal. Maar ik denk ook dat het niet anders kan. Ik bedoel, als je een half jaar van te voren al moet gaan aangeven "Je kunt onze bonnen beter niet meer kopen, want we gaan misschien wel op de fles." weet je zeker dat je failliet gaat. Dan zijn consumenten het vertrouwen helemaal kwijt.

    Bonnen blijven verkopen terwijl je weet dat ze niet meer ingeruild mogen worden onethisch? Misschien wel. Maar een bedrijf waar 10.000 werknemers van afhankelijk zijn (nog verder) in gevaar brengen is zeker onethisch.
     
  11. Syane

    Syane VIP lid

    Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Met onethisch doelde ik op de instructie aan personeel om extra bonnen te gaan aansmeren aan klanten.
     
  12. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ik hoorde net dat la place ook v&d cadeau kaarten accepteert/accepteerde. Ik zou zeggen, lekker eten bestellen. Accepteren ze de kaart niet, dan mogen ze het opschepte eten ook houden. Hun probleem. Bovendien is la place officieel niet meer van v&d, dus misschien accepteren ze ze nog

    Succes!
     
  13. twee

    twee Fanatiek lid

    Jul 7, 2014
    1,635
    535
    113
    Nee hoor hun accepteren ook niet, wij waren er gisteren. Stond een groot bord op de counter
     
  14. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Klopt. Het is flink balen natuurlijk maar wordt niet expres gedaan om de klant te 'pesten'.
     
  15. Emihan

    Emihan Actief lid

    Aug 18, 2015
    474
    68
    28
    Een half jaar geleden wisten de mensen dat het niet goed ging met v&d. Dan hadden die mensen ook kunnen bedenken dat het uiteindelijk niet beter zou worden. Maar het blijft vervelend als ze de bonnen niet meer in kunnen wisselen.
     
  16. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg

    Een half jaar geleden had sun capital ge zegt voor minstens 2 jaar garant te staan zodat ze konden vernieuwen, ze hadden in november nog een nieuwe webwinkel en nu ineens stekker eruit.
     
  17. mel78

    mel78 VIP lid

    Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wat netjes!
     
  18. amdaa

    amdaa VIP lid

    Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Tja zo werkt het nou eenmaal op de markt.

    Als bonhouder ben je gewoon een crediteur van het bedrijf, en je mag in de rij aansluiten met alle andere crediteuren die hun producten/ diensten hebben geleverd en daar geen tegenprestatie voor hebben ontvangen.

    Vanuit de economische gedachte is het logisch dat deze bedrijven op de fles gaan, ze hebben zich onvoldoende aangepast aan de veranderende markt. Net als nokia zeg maar..

    Vanuit emotionele waarde: tja, het is toch de Nederlandse consument die besloten heeft om winkels als v&d, Hema enz massaal links te laten liggen. Ik lees nu massaal geklaag en gescheld op 'de top' dat 10.000 mensen misschien hun baan kwijt zijn en dat we een stukje Nederlandse traditie misschien kwijt zijn.
    Als we massaal waren blijven hangen in die traditie was er echt niks aan de hand met v&d, hun allergrootste probleem was de structureel dalende omzet..
     
  19. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
  20. Martine1983

    Martine1983 Fanatiek lid

    Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Heel erg jammer.
     

Share This Page