Wat zit er nou precies in babyvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Luna1992, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Wat wordt er raar gereageerd op TS. Ze zegt toch elke keer 'bedankt voor de tip' ? maar dat is niet goed genoeg of zo?

    Bizar toch altijd weer dat een topic over flesvoeding of borstvoeding altijd zo uit de hand loopt. Kinderachtige reacties, snel op de tenen getrapt. Zonde. Ik vind het een interessante vraag.. want ja, wat zit er nou eigenlijk allemaal in?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    De manier waar op je het vraagd.

    Doet vermoede. Nou laat ik het zo stellen vijandig overkomt.

    Bijvoorbeeld zout. Dat zit ook. Bv. Minimaal maar er zit zout in. Ook baby's hebben zout nodig iedereen heeft zout nodig. Maar heel weinig maar een bouwstof die nodig is.

    Jammer dat de bv niet gelukt is. Wees trots dat je de moeite genomen hebt. Toch? Klinkt nu cru zo bedoel ik het niet.

    Het is nuttig om het te onderzoeken. Je moet er van uit gang wat je geeft veilig is.

    Als het je dwars zit kun je proberen je bv weer opgang te krijgen.

    Succes.
     
  3. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Inderdaad, wat een maffe reacties. Topicstarter, interessante vraag! Maak maar gauw een nieuw account aan met een andere naam want deze dames zullen je waarschijnlijk blijven volgen en steeds weer zo op je reageren. Jammer!
     
  4. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Maar er wordt bijv. uitgelegd dat ijzersulfaat helemaal geen eng ingrediënt is, en dan komt er als reactie: 'in eerste instantie'. Ik zou dan een reactie verwachten als: 'O, dat wist ik helemaal niet, gelukkig maar, want het enige wat ik kon vinden was dat je er algen mee weg krijgt.' Zoiets dus.
     
  5. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Tja, in borstvoeding zitten helaas ook een hoop gifitge stoffen, die de moeder doorgeeft via haar leefpatroon. Cosmetica resten, voedingsstoffen die er niet in horen die in onze voeding zit. Dus wat dat aan gaat zit je in sommige gevallen zelfs safer met flesvoeding omdat daar een duidelijk recept en controle op is dan op je borstvoeding;). Met alles gast het om hoeveelheden,ik ga bewust voor borstvoeding om de uitgekauwde voordelen, maar met flesvoeding zal je je kind niet onnodig in gevaar brengen.

    Even off topic, bv mamas eten jullie bewust biologisch e.d. om toxines in je moedermelk te voorkomen?
     
  6. Nee, dat zegt ze bijna nooit, het is vaker iets als dit;

    :p

    Maar goed, de geloofwaardigheid van dit topic was natuurlijk bij 'ik kan om de één of andere reden niets bij het onderwerp Voeding plaatsen' al weg ;)

    TS, Suusjeuh geeft je echt fantástische tips, heeft een héleboel voor je opgezocht, een meer inhoudelijke en informatieve reactie ga je echt niet krijgen. Doe er je voordeel mee.
     
  7. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ik word best naar van wat je schrijft, heb je bronnen om dit borstvoedingsondermijnende stuk te ondersteunen?

    En nee ik at alles wat ik wilde, mijn melk was perfect voor mijn kinderen.

    Ts heb je donormelk overwogen?
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind juist dat TS echt heel raar reageert. Over dat ijzersulfaat een supplement is en dan schrijft ze: in eerste instantie. Ja het kan ook gebruikt worden tegen mos maar er zijn toch zoveel dingen die je voor meerdere doeleinden kan gebruiken? Wat maakt dat uit? Dat is toch niet relevant?

    Gewoon lekker zelf googlen lijkt me het beste, in plaats van het anderen hier laten doen en dan niet tevreden zijn met het antwoord.
     
  9. Daantjuh85

    Daantjuh85 Fanatiek lid

    6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    #50 Daantjuh85, 20 jan 2016
    Laatst bewerkt: 20 jan 2016

    Google maar....

    Borstvoeding bevat vaak resten cosmetica | Babyvandaag

    Giftige polymeren in moedermelk | Nieuws | Techniek, Maatschappijwetenschappen | milieu, polymeren, teflon, moedermelk, borstvoeding, pfa, pfos, pfoa, flesvoeding - Kennislink

    Evenals bijvoorbeeld alcohol als moeders dit drinkt.... En rokende moeders.. Of meerokende moeders...

    Zit ongetwijfeld een hoop ter*ngzooi in de borstvoeding.

    https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/258-schadelijke-stoffen-in-moedermelk
     
  10. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Helemaal eens met jou en Shadixxx.
     
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Tja je kunt je er heel druk om maken, maar dat had je dan misschien moeten doen voordat je aan kinderen begon.
    Naast borstvoeding is kunstvoeding namelijk het enige alternatief.... Als je de kunstvoeding niet vertrouwt en het je beangstigt dan vrees ik dat je je nog wel veel drukker gaat maken in de toekomst over alles waar je kindje aan blootgesteld gaat worden.
    Soms moet je ook gewoon een beetje vertrouwen hebben..
     
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
     
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #54 Zoe123, 20 jan 2016
    Laatst bewerkt: 20 jan 2016
    Wat een rare vergelijking. Moedermelk is de voeding die je lijf maakt voor je kindje. Het is lichaamseigen. Dus alles wat er in zit, is perfect afgestemd op het lijfje van een baby.
    Net als de melk van een schaap bij een lammetje past en de melk van een dolfijn bij haar jong.
     
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Nee joh...gewoon verstandig eten, zeker na de bevalling is dat belangrijk voor je herstel..Ik weet niet waar je bovenstaande hebt gehoord /gelezen?
    Is echt weer zo'n bekende anti-borstvoeding-fabel...
     
  15. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Daantje heeft mij het werk uit handen genomen, waarvoor dank daantje;) borstvoeding ondermijnend vind ik nogal wat, ik ga juist 100% voor bv, heb cursus gedaan en alles maar dit lijkt me niet iets om te negeren? Mamas melk is denk ik de beste keuze , want het is de meest passende voeding voor je kind, maar omdat je nou eenmaal in een giftige wereld woont en leeft geef je die stoffen helaas ook door.

    Je kunt geen kind laten opgroeien in deze wereld zonder hem of haar in aanraking te laten komen met giftige stoffen. Google maar is dat filmpje van dat gezin wat een maand biologisch eet, begin van de maand zijn er heel veel gif stoffen gemeten in de urine( ook bij zo'n ukkie van 3) en na een maand nauwelijks meetbaar( precieze tijden weet ik niet meer).

    Ook in borstvoeding geef je die stoffen dus door, ik twijfel erg of ik opd e geitenwollensokken tour moet of gewoon moet blijven eten zoals ik nu doe, regelmatig biologische keuze en niks uit pakjes e.d.
    Vind het lastig. Want je voorkomt uiteindelijk contact met stoffen niet en is een stuk weerbaarheid daarin ook niet belangrijk.

    Maar goed, ik denk zelf dat de voordelen van bv ruimschoots opwegen tegen de eventuele gifstoffen hoor, want je hebt natuurlijk wel biologische KV maar de meeste KV is ook gemaakt van de gewone producten en zullen dus ook niet 100% schoon zijn. wat ik al zei, is uberhaupt niet meer mogelijk op deze aardbol denk ik.
     
  16. Veera

    Veera Niet meer actief

    Dat heb je niet zelf onderzocht, het is je slechts verteld door anderen. En daar had ik t over, zo vreemd is t niet om voeding te geven waar je zelf niks vanaf weet. Dat geldt namelijk voor elke voeding tenzij je zelf wetenschapper oid bent en dan nog, tijden veranderen.
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Met die laatste zin sla je precies de spijker op de kop ��

    Borst of fles, je mag er van uit gaan dat beide goede voeding is voor je kindje.
    Maar ik vind de vraag van ts helemaal niet raar. Waarom dat half beledigde qua reacties?
     
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik weet dat mijn lijf voeding voor mijn kindjes heeft gemaakt, zo heeft de natuur dat bedacht. Meer hoef ik niet te weten.

    Wat een onzin dit zeg..
     
  19. Veera

    Veera Niet meer actief

    Hoezo is t onzin omdat jij het niet begrijpt? Ik reageer op een bericht dat t vreemd is om voeding te geven waar we niks vanaf weten maar dat is het niet want dat doen we allemaal. We vertrouwen op anderen die de voeding hebben onderzocht.
     

Deel Deze Pagina