Och wat kortzichtig. Hier wordt niet gepest,er wordt irritatie geuit. Als iemand mij in real life zou benaderen met een vraag, waarna ik antwoord en zij zich zonder iets te zeggen omdraait en wegloopt (topic openen, vraag stellen, antwoord krijgen, nooit meer reageren) dan zou ik ook geïrriteerd zijn. Maar als jij dit als pesten ziet hanteert jij denk ik een andere definitie van 'pesten'. En dit is inderdaad het voorbeeld dat ik mijn kind wil geven. Als iemand je vraag beantwoord behoor je daar netjes op te reageren. Anders kan je een irritatie terug verwachten.
ff zonder dollen Er zijn trucjes om de krasjes op je glazen weg te krijgen. Maaaarrr, het lijkt mij nogal wiedes dat je eerst terug gaat. Paar dingen waar ik mee zit: Het lijkt mij sterk dat het door het vervoeren komt. Het lijkt mij sterk dat het komt omdat hij al eventjes is blijven liggen bij de opticien voordat je gebeld werd. Het lijkt mij sterk dat je het niet hebt gezien bij het opzetten. Als er dikke krassen op de glazen zitten met je dat. Ben zelf ook brildragend en er is niks zo irritant als een bril met vlek of kras. Bij elke nieuwe bril ga je toch even rondkijken om de sterkte te checken en te voelen of hij goed op je gezicht blijft zitten. Je ogen draaien en je vangt meteen op dat er iets niet goed zit op je glas. Je hebt toch ook even moeten kijken of de sterkte goed was? En of hij lekker zat? Want vanwege die redenen heb je toch een nieuwe bril gehaald? Misschien heeft jouw opticien wel een soort garantietijd. Of proefperiode. Mijne wel. Als ik echt niet zou kunnen wennen of er bleek iets mis, kan ik altijd terug. En ja, ik heb deze 2 brillen toevallig ook bij de pearle weg.
Het is me echt niet opgevallen toen ik hem op had in de winkel, anders had ik er meteen wat van gezegd. Het was kwart over 5 toen ik daar kwam, half 6 gingen ze sluiten. Mijn dochter was mee en liep door de winkel heen, ik had een gehaast gevoel, ik had echt niet op krasjes etc gelet Toen ik hem thuis goed bekeek zag ik het pas.
En met uitzoeken dan? Was het een bril die je uit een rek trekt en die krijg je mee of hebben ze hem besteld?
Ze hebben hem besteld. Het kom 3 weken duren voordat hij klaar was. Ik zou dan een mail krijgen, die ik vervolgens niet kreeg en toen ik belde bleek hij al anderhalve week klaar te liggen.
Precies! Ik was alles aan het doorlezen en wist niet wat ik ervan moest denken of zeggen. Maar jij haalt de woorden uit me mond!
Ik begrijp de irritaties wel tav van Ssaarr. Ik moet eerlijk zeggen dat dit het eerste brillentopic is wat ik zie, maar ze heeft er wel een handje van om iets te vragen en dan vervolgens er nooit meer op terug te komen. In december opende je een topic over een apexresectie Ssaarr, iedereen leefde mee en heeft je geprobeerd goed advies te geven en vervolgens heb je nooit meer gereageerd hoe het af is gelopen en of je gegaan bent. Je moet dat uiteraard zelf weten, we leven in een vrije wereld, maar ik bedenk me voortaan wel 2x voordat ik nog moeite doe om je te adviseren en te helpen.
Ik vind sommige opmerkingen te ver gaan al snap ik de frustratie best.... Maargoed om daar nu zo heftig op te reageren is een beetje onzin. Ik heb alleen wel twijfels bij je verhaal. Twee weken terug zet je een bericht neer over je bril en laat vervolgens niet meer horen hoe het is afgelopen. Vervolgens maak je een nieuwe bericht aan over een nieuwe bril. Ok het zou prima kunnen dat je meteen daarna een nieuwe bril hebt besteld, dat die 1,5 week klopt. In jouw berichtje hierboven geef je alleen aan dat het 3 weken kon duren en je een mail zou krijgen wanneer hij binnen kwam. Je hebt gebeld omdat je geen mail ontvangen had en toen bleek hij al 1,5 week klaar te liggen. Die 3 weken waten dus al verstreken anders had je niet gebeld. Heb je deze bril eerder besteld dan de andere?
Nee die 3 weken waren nog niet verstreken! Ik heb de bril 14 januari besteld en afgelopen donderdag gebeld om te vragen of hij al binnen was. Toen werd mij verteld dat er de 19e een mail was verstuurd naar mij, die ik dus niet heb ontvangen. In de winkel zeiden ze dat het 3 welen kom duren maar dat dat meestal eerder is, vandaar mijn telefoontje Wat klopt er dan niet aan mijn verhaal? Alles klopt gewoon
@ts ben benieuwd bij welke Pearle je dan geweest ben, tot nu toe elke vestiging waar we geweest zijn heeft een leveringstermijn van 1,5 week. Ik neem aan dat je zelf ook door hebt dat je verhaallijn qua brillen niet bepaald overeenkomt. En misschien ben ik de enigste die het raar vind dat je je nieuwe bril niet gelijk op doet als hij aangemeten is. Juist om te wennen en omdat de sterkte aangepast is aan wat je nu nodig zou hebben. Dus ja noem mij gerust een zeikerd, interesseert me werkelijk waar niks, maar ik heb serieuze twijfels over je verhalen en topics.
Dan moet je beter lezen, want alles wat ik vertel klopt. Waarom moet ik persee de nieuwe bril gelijk dragen? Mag ik toch zeker zelf wel weten.. Dat jij dat raar vind is jou probleem, dat maakt mijn verhaal niet raar. Tegen mij zeiden ze binnen 3 weken word de bril geleverd. Klopt ook! Mijn verhaallijnen kloppen perfect. De bril van specsavers vond ik niks, een dag later bij Pearle een nieuwe besteld, 2 weken later opgehaald en beschadigd...
En dat jouw bril dan niet goed is omdat je hem niet meteen op doet is dan jouw probleem....daaaaahaaag.
Hoezo dan? als ik hem op heb kan hij niet beschadigen? Deze beschadigd kan echt niet zomaar ontstaan. Waarschijnlijk is dat gebeurd toen de glazen in het montuur werden gezet.
13 januari zeg je dat je teruggaat met je bril van Specsavers, nu beweer je dat je 14 januari een nieuwe hebt besteld bij Pearle, die al 1,5 week daar zou liggen, als ik van gisteren uit ga betekent dat dat hij de 20e binnen zou zijn geweest 6 dagen incl zondag nadat je hem besteld hebt. Terwijl ze eerst aangeven aldus jouw dat het 3 weken kon duren, en de levertijd bij Pearle 1,5 week is. Dus wat precies klopt er wel aan je verhaal? 1,5 week is geen 6 dagen in mijn ogen. Alleen nieuwe glazen bestellen duurt al langer bij Pearle als wat je nu aangeeft. Zeer recente ervaring mee namelijk, zowel qua glazen bestellen als een nieuwe bril.
Ja daar ben ik op terug gekomen, ik heb gewoon de volgende dag een nieuwe bril gekocht! Zo raar is dat niet! Ga googelen, staat ook dat de levertijd van brillen 3 weken voor staat, dat de bril eerder binnen is, is toch alleen maar fijn?! dat heb bij jou langer heeft geduurd betekent niet dat dat altijd zo is Nogmaals, mijn verhaald klopt perfect, als jij dat niet snapt of begrijpt ligt het probleem bij je zelf.
Ik bestel al jaren bij Pearl de bril van mijn zoontje en nog nooit hebben ze gezegd een mail te sturen. Op het moment van aankoop spreek je een datum af wanneer je hem op kan komen halen. Komt hij eerder binnen dan bellen ze. En nee ik denk niet dat je met deze bril terug kan gaan. Waarom niet? Omdat je een paar weken terug al een topic opende dat je niet tevreden was met je toen nieuwe bril. Of hebben we het nu ineens weer over een andere bril? Jij koopt iedere week een nieuwe? Mocht het wel over die bril gaan van een paar weken terug dan ben je natuurlijk way to late. Maar dat snap je zelf ook wel toch? Of niet?