Wat zeg jij dan? ( gewoon benieuwd). Ik zei dus ook vrij hard : goedemorgen! En "dat mag toch wel gezegd worden!"
Het was niet alleen geen goedemorgen , maar ook verder zei ze niets en keek ze niet op. Behalve dan: een pakketje?".
Ik mis de klantvriendelijkheid sowieso in de winkels in het algemeen. Vroeger ging bijvoorbeeld de vakkenvuller opzij voor de klant. Tegenwoordig moet je als klant opzij voor de vakkenvuller En zo zijn er nog veel meer situaties dat ik denk: hmmmm die is zeker gefrustreerd dat ze geen vak geleerd hebben, anders zouden ze er niet zo chagrijnig bij zitten. ( ik vind een winkel medewerker overigens niet minderwaardig begrijp niet verkeerd alleen soms is dat wel de uitstraling van de medewerker)
Maak me er niet zo druk om. Heb dan alleen de neiging nog iets vriendelijker en vrolijker goedemiddag en tot ziens te zeggen. Heb het op mijn werk wel vaak andersom. Wij begroeten iedereen die binnenkomt maar soms komt er nog geen reactie of oogcontact vanaf. Mijn man heeft dat als buschauffeur precies hetzelfde. Groet iedereen maar krijgt vaak geen reactie terug. Ik blijf gewoon vrolijk er onder. Als ik me daar druk om moet maken..
Hier ook een supermarkt waar ze amper groeten, het vaste personeel dan. Nu hebben ze sinds enkele maanden een poster hangen met "4e in de rij, boodschappen gratis" als alle kassa's 4 in de rij hebben dan dus. Ik heb dit al 3x gehad waarvan 1x verjaardags boodschappen Twv 70,- maar die oude garde groet dus niet meer. Overigens wel bereikt dat ze nu een kassa bij roepen als er 3 in de rij staan (en ik aan kom lopen)
Daar kan ik me echt niet druk om maken. Zou veel meer problemen hebben met iemand die super amicaal over het weer begon te zwetsen.
Ik werk in een supermarkt achter de kassa en soms schiet het er ook weleens bij in dat ik geen goedemorgen/middag zeg. Niet omdat ik een pest humeur heb want ben eigenlijk altijd in een goede bui. Maar soms heb je zoveel aan je hoofd. Klanten die wat vragen en tegelijkertijd moet ik omroepen omdat het druk is terwijl je aan het afrekenen bent met een andere klant. Sommigen zijn wel echt vreselijk hoor dan denk ik ook wel van jemig waarom werk je hier als je toch geen zin hebt. Het is een beetje de toon die de muziek maakt..
als iemand zo doet en met een mega chaggie gezicht erbij staat dan reageer ik niet meer op de vragen zoals bon mee? zegeltjes? etc
Ik vind dat hufterig ja. Als ik goedemorgen zeg en er komt niets terug zeg ik jet nog eens, nadrukkelijker. Of ik zeg: of niet. Ook goed. Dat laatste werkt wel want dan zie je ze kijken, huh wat? Het ergst vind ik trouwens als ze niks zeggen omdat ze nig met iemand anders bezig zijn. Dat de buurvrouw met ze staat te beppen ofzo. Het is volgens mij ook een beetje een vrouwending. Mannen kijken je veel meer aan als ze je helpen.
Niet zo netjes nee, maar ik werk zelf in een winkel en echt hoeveel mensen er niets tegen mij zeggen terwijl ik ze vriendelijk begroet! Wij hebben ook een pakketdienst en soms zie je mensen al binnen komen met een pakket en dan pak ik alvast de scanterminal en dan zeg ik ook soms u komt een pakketje retourneren? Uiteraard wel vriendelijk en met een glimlach. Ik denk dat er voor de klant ook veel te leren valt.. We hebben vaak onbeschofte mensen aan de kassa... Waar ik zelf echt een gruwelijk hekel aan heb als ik boodschappen doe of aan het winkelen ben dat ze het wisselgeld niet in mijn handen geven..
waar ik woon zijn de mensen die werken in de winkels gelukkig altijd vriendelijk jong of oud altijd een goedemorgen middag en altijd netjes een fijne dag/avond en altijd behulpzaam als je een vraag ergens over hebt en dat is voor de klant ook veel fijner en meestal tijdens het afrekenen maken ze ook nog tijd voor een praatje en juist omdat het personeel vriendelijk is zijn de klanten ook altijd vriendelijk uitzonderingen daargelaten laatst had iemand iets besteld een paar potten shag in 1 x besteld maar niet alles was aangekomen en ja dat is natuurlijk niet goed dat snap ik en de medewerker probeerde echt netjes te blijven maar die man ging toch tekeer en toen heb ik er wel wat van gezegd hoor normaal bemoei ik mij niet met dat soort dingen maar die man ging in mijn ogen echt te ver
Meestal laat ik het gewoon zo, dan toch lekker niet.. Een keer had ik slecht nieuws gekregen, maar de boodschappen moesten natuurlijk gewoon nog gedaan worden. Het was altijd dezelfde die niets zei en natuurlijk hadden we net die mevrouw. Ik zeg goedemiddag, niks. Mijn man zegt goedemiddag, niks. Toen werd ik opeens zo boos en heb heel hard GOEDEMIDDAG gezegd (stel voor typje die nooit haar mond opentrekt, over zich heen laat lopen en zich het liefst zo klein mogelijk maakt), ze keek me met grote ogen aan en toen groette ze terug. Sindsdien heeft ze ons altijd begroet.
Hier gebeurt het in de supermarkt regelmatig dat ze je niet groeten, niet aankijken en na het scannen alleen het bedrag noemen, zonder alstublieft erachter. Bij een andere supermarkt maakten ze het nog bonter. Daar werd er niks tegen je gezegd (ook geen prijs genoemd ) omdat ze te druk bezig waren in hun eigen taal met de caissière achter hun te praten. Als ik dan wachtte met betalen tot ze een prijs noemden , of vroeg hoeveel het was, waren ze nog geïrriteerd ook. Heb even een flink gesprek gehad met de (weinig aanwezige) manager. Sindsdien is het stukken verbetert. En toch kom ik er niet meer.
Ik wens iedereen even vrolijk goedemorgen of goedemiddag. Als deze persoon ervoor kiest niet terug te groeten, zegt dat meer over hem / haar dan over mij. Ik lig daar geen seconde wakker van.
Ik heb in meerdere winkeks gewerkt en ik groette altijd. Als ik in een winkel kom groet ik ook altijd. Als de medewerker niet vriendelijk is doe ik overdreven vriendelijk. Ik vind het niet meer dan normaal om een ander te groeten.
Als het druk is en het personeel is haastig of zegt geen goedemorgen kan dat mij echt niets schelen. Anders is het als er op opmerkingen worden gemaakt. Heb wel een keer gehad in de schoenenwinkel. Mijn, toen nog, kleuter trok haar schoentjes uit en er kwam wat zandbakzand mee. Ik snap ook wel dat het troep geeft maar ging miet expres. Winkelmeisje maakte rotopmerking tegen haar daarover. Heb gezegd dat ik naar een andere winkel ging waar ze wel aardig zijn. Dan toch niet.